ارتش اسرائیل: حماس همچنان قدرت بالایی دارد


ارتش اسرائیل: حماس همچنان قدرت بالایی دارد

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی به دریافت ضربات سخت و دردناک از نیروهای مقاومت فلسطین اعتراف کرد.

ارتش اسرائیل: حماس همچنان قدرت بالایی دارد

به گزارش راهبرد معاصر، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرد که نیروهای این رژیم در نوار غزه ضرباتی سخت و دردناک دریافت کردند.

دانیل هاگاری تصریح کرد ما در غزه بهای بسیار سنگینی پرداخت می‌کنیم اما اهداف ما یعنی نابودی حماس و بازگرداندن اسرا ثابت است و گزینه دیگری نداریم.

هاگاری افزود: از ابتدای جنگ گفتیم که ماموریتی سخت و طولانی در پیش داریم.

وی گفت: متاسفانه باید برای تحقق اهداف خود بهای بسیار سنگینی بپردازیم و این کار ساده‌ای نیست.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی همچنین اذعان کرد که حماس همچنان قدرت مبارزاتی بالایی دارد و حملات موشکی این جنبش نیز متوقف نشده است.

دانیل هاگاری اظهار داشت که حماس همچنان پایگاه‌هایی در شمال نوار غزه دارد و نبرد در این منطقه پایان نیافته است.

او گفت نابودی و فروپاشی حماس زمان زیادی می‌برد و به تلاش زیادی نیاز دارد.

هاگاری همچنین به دشوار بودن بازگرداندن اسرای اسرائیلی از طریق نظامی اذعان کرد و گفت: بازگرداندن "گروگان‌ها" از طریق نظامی چالشی بزرگ و ماموریتی بسیار دشوار است.

او تاکید کرد که ما به بازگرداندن اسرای خود از طریق عملیات‌هایی که جان نظامیانمان را به خطر می‌اندازد، پایبندیم اما بهتر است که این کار از طریق دیپلماسی انجام گیرد.

هاگاری عنوان کرد که در صورت شکست دیپلماسی، برای دور کردن حزب الله از مرزهای شمالی به گزینه نظامی متوسل خواهیم شد.

همچنین، ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد ۳ نفر از اسرای خود در غزه را در منطقه شجاعیه به اشتباه به قتل رسانده است. منابع عبری زبان اعلام کردند دو نفر از کشته شدگان یوتام حاییم و سامر طلالکا نام دارند و اسم اسیر دیگر که به قتل رسیده، اعلام نشده است.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در این باره گفته در جریان نبردهای شجاعیه، ارتش این ۳ اسیر اسرائیلی را بدون قصد و به اشتباه به عنوان یک تهدید شناسایی کرده و آن‌ها را هدف قرار داده و به قتل رسانده است. اما پس از بررسی منطقه شک و تردیدهایی نسبت به هویت کشته شدگان ایجاد شد و در نهایت اجساد آن‌ها به اراضی اشغالی انتقال داده شد و پس از اینکه مورد معاینه قرار گرفتند، مشخص شد که آن‌ها سه نفر از اسرای اسرائیلی در غزه بوده‌اند.

از سوی دیگر، یک خبرنگار اسرائیلی اعلام کرد که اگر آتش‌بس نشود، فقط اجساد گروگان‌ها بازگردانده می‌شود. «یوسی ملمن»، خبرنگار سرشناس اسرائیلی تاکید کرد که اگر دولت برای آتش‌بس در غزه و مبادله اسرا اقدام نکند، صرفاً شاهد بازگرداندن اجساد اسرای اسرائیلی از غزه خواهیم بود.

جنایات رژیم صهیونیستی در بمباران غزه همچنان ادامه دارد و ساعاتی پیش از این نیز، نظامیان اشغالگر اسراییلی برای چندمین بار متوالی اقدام به اسارت و برهنه کردن غیرنظامیان فلسطینی در نوار غزه کردند.

منابع فلسطینی اعلام کردند که نظامیان صهیونیست به مدرسه یرموک در شهر غزه یورش برده و تعداد زیادی جوان را به اسارت گرفته و آن‌ها را برهنه کردند و از زنان نیز خواستند فوراً از این مدرسه خارج شوند.

گفتنی است ارتش رژیم صهیونیستی در پی پایان مهلت آتش بس موقت، تلاش کرده است که در عملیات های نظامی خود علیه غزه به دستاوردی حداقلی دست یابد تا در مذاکرات آتی تبادل اسرا با حماس دست برتر را داشته باشد، اما به نظر می رسد شکست ها و تلفات بالای نظامی صهیونیست‌ها در روزهای اخیر بار دیگر آنها را به تن دادن به شروط مقاومت فلسطین در تبادل اسرا مجبور سازد./ مهر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی