رتبه نخست صهیونیستها در ترور خبرنگاران


رتبه نخست صهیونیستها در ترور خبرنگاران

تحلیلگر معروف جهان عرب گفت رژیم صهیونیستی که رتبه نخست ترور خبرنگاران را در دنیا دارد با این جنایت به دنبال خفه کردن صدای آن‌ها است.

رتبه نخست صهیونیستها در ترور خبرنگاران

به گزارش راهبرد معاصر، عبدالباری عطوان تحلیلگر معروف جهان عرب با اشاره به هدف قرار گرفتن خبرنگاران و تصویربرداران از سوی رژیم صهیونیستی در غزه، کرانه باختری و لبنان، گفت: رژیم صهیونیستی که رتبه نخست ترور خبرنگاران را در دنیا دارد با این جنایت به دنبال خفه کردن صدای آن‌ها است.

وی در مطلبی در رای الیوم با اشاره به هدف قرار گرفتن خبرنگاران از سوی رژیم صهیونیستی، آورده است: خبرنگاران و تصویربردارانی که حوادث جنگ و تحولات خطرناک دیگر را پوشش می‌دهند، کلاه خود بر سر و جلیقه ضدگلوله بر تن دارند و کلمه خبرنگاری به شکل بزرگی روی آن نوشته شده است که خبرنگار بودن آن‌ها را نشان می‌دهد. طبق قوانین مورد توافق با این افراد که جان خود را به خطر می‌اندازند تا حقیقت را بیان کنند باید با بی طرفی برخورد شود؛ اما در رژیم صهیونیستی خبرنگار بودن به منزله هدف قرار گرفتن فوری و کشته شدن است.

عطوان نوشت: اسرائیلی که ارتش آن در حال ارتکاب کشتار و پاکسازی نژادی در غزه از زمان جنگش در تقریبا هفتاد روز قبل است و حدود بیست هزار نفر را به شهادت رسانده و ۵۵ هزار نفر را مجروح کرده و نیمی از منازل غزه را ویران کرده است؛ در رتبه نخست ترور خبرنگاران در دنیا و نقض حقوق آن‌ها و هدف قرار دادنشان با هدف خفه کردن صدای آن‌ها و تصاویر دوربین‌هایشان قرار دارد؛ دوربین‌هایی که به دنبال پوشش جنایات این رژیم علیه ملت لبنان و فلسطین هستند.

این تحلیلگر در ادامه با اشاره به شهادت بیش از ۹۰ خبرنگار به دست نظامیان صهیونیست از تداوم روند هدف قرار گرفتن خبرنگاران از سوی این رژیم در سایه طرح تل آویو برای ترساندن خبرنگاران، پنهان نگه داشتن کشتار‌ها و جنایات و محو کردن حقایق سخن به میان آورده است.

عطوان بیان کرد: در تاریخ جنگ‌ها، بیمارستان‌ها، مدارس، کلیساها، مساجد، بیماران و کودکان هدف قرار نگرفته و غیرنظامیان از آب، غدا، دارو و سوخت محروم نشده‌اند؛ مگر در جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه که با مشارکت آمریکا انجام می‌شود. این سیاست وحشت و موشک‌های رژیم صهیونیستی هرگز سبب نخواهد شد که خبرنگاران از ادامه رسالت خود در فاش کردن جنایات این رژیم دست بردارند./ باشگاه خبرنگاران

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ملاک محاسبه مالیات بر عایدی سرمایه، بر اساس ارزش روز دارایی تعیین می‌شود