نکونام: صحبت از قهرمانی استقلال برای ایجاد فشار است؛ هاشمی نسب رک و صریح حرفش را می‌زند


نکونام: صحبت از قهرمانی استقلال برای ایجاد فشار است؛ هاشمی نسب رک و صریح حرفش را می‌زند

پارسینه: جواد نکونام در نشست خبری پیش از دربی ۱۰۲ پایتخت حضور پیدا کرد.

نکونام: صحبت از قهرمانی استقلال برای ایجاد فشار است؛ هاشمی نسب رک و صریح حرفش را می‌زند
طرفداری نوشت: جواد نکونام اظهار داشت: دربی مثل تمام بازی‌ها است. سعی داریم تیم حریف را آنالیز کرده و از نقاط قوت و ضعف‌شان شناخت کافی داشته تا ببینیم فردا باید چه برنامه‌ای داشته باشیم. نیاز به تمرکز بالایی داریم و این نکته را به بچه‌ها هم گوشزد کرده‌ام که باید خیلی حواسمان جمع باشد.
امیدوارم یک بازی جذاب برای هواداران استقلال باشد و با یک بازی خوب، نتیجه هم بگیریم. وی در مورد ۲ مدعی قهرمانی در این مسابقه و اهمیت پیروزی در دربی در راه رسیدن به این هدف، عنوان کرد:
مدعی قهرمانی یک بحث جدا است. روی صحبت من با هواداران خودمان است و اول فصل به آنها گفتم که برخی مواقع سر ما کلاه می‌رود و شیطنت‌هایی صورت می‌گیرد که استقلال را از راه خودش دور می‌کند. از روز اول هم گفتیم برنامه ما مشخص است و با توجه به تغییر مدیریت و برخی اتفاقات نتوانستیم شرایط ایده‌آلی داشته باشیم.
سرمربی استقلال تصریح کرد: آن موقع هیچکس خواسته‌ای نداشت و اینگونه نبود که بگویند استقلال باید قهرمان شود اما وقتی تیم به صدر جدول آمد، فشارها شروع شد. نمی‌دانم درمورد تیم‌های دیگر که این همه بازیکن گرفتند‌ شرایط خیلی بهتری از ما دست‌کم از پایان فصل گذشته تا امسال دارند ، همین الان یار می‌گیرند و لیست‌شان خالی یا پر می‌شود تا بازیکن جدید بگیرند؛ چنین صحبتی نمی‌شود. با این وجود تا تیم به صدر آمد همه شروع به صحبت درخصوص استقلال کردند که باید قهرمان شود. اینگونه نیست‌.
نکونام اضافه کرد: فوتبالی صحبت می‌کنم. سال گذشته سهمیه بازیکنان بزرگسال باشگاه‌های ما ۲۰ نفر بود و ۳ سهمیه زیر ۲۵ سال و ۶ زیر ۲۳ سال داشتیم. امسال سهمیه بزرگسالان ۱۹ نفر و سهمیه زیر ۲۵ سال حذف شده است. با آن همه اتفاقات و شرایطی که سال گذشته تیم‌ها داشتند، همین فشارها باعث شد استقلال از هدفش دور شود.
وی در مورد اینکه نتایج خوب استقلال با وجود مشکلات پیش فصل سبب شده از هفته گذشته فشار زیادی به این تحمیل شده و بیشتر کارشناسان تیمش را برنده دربی بدانند و آیا این موضوع سبب ضربه خوردن به آبی‌پوشان نمی‌شود، گفت:
افرادی که می‌گویند استقلال باید قهرمان شود یا دربی و فلان بازی را ببرد، می‌خواهند به تیم فشار بگذارند و ما هم به این موضوع واقف هستیم. از روز اول به هواداران گفتم نباید سرشان کلاه برود. یک مثالی هم زدم که در یک بازی یک بر صفر جلو بودیم و گفتند استقلال حمله‌ای یا هجومی باید ۴_۳ گل بزند. آن هم در شرایطی که سال گذشته تیم فوق‌العاده‌ای داشتیم.
سرمربی استقلال تصریح کرد: امسال تیم خوبی داریم اما با کمترین یار‌. سعی می‌کنند این فشارها را از بیرون به تیم بیاورند اما به این موضوع آگاه هستیم. بار دیگر تکرار می‌کنم ما و هواداران باید خیلی باهوش باشیم. این افراد فقط دشمن استقلال هستند و فوتبال قانون دارد. برای موفقیت نیاز به ابزار دارید. هیچ ابزاری نداشتیم و تمام بازیکنان یا ابزار خود را از دست داده‌ایم. خودتان می‌دانید شرایط ایده‌ال نبود. بچه‌های تیم زحمت کشیدند و بازی‌های خود را بردند. تمام وجودشان را در هر بازی گذاشته‌اند اما شاید باورتان نشود که نگاه نمی‌کنم چند امتیاز داریم! بلکه هر بازی برای من مهم است. این را به بازیکنان استقلال گفته‌ام که باید در هر بازی با تمام وجود بجنگید و زحمت بکشید.
نکونام در واکنش به این موضوع که یحیی گل‌محمدی در نشست خبری امروز خود درمورد تقابل با مهدی هاشمی‌نسب حرف خاصی نزد در شرایطی که آخرین رویارویی او و خودش با پرسپولیس بدون حاشیه نبود و نیمکت ۲ تیم روابط خوبی با هم ندارند به ویژه اینکه در آخرین دربی هم بازیکنان رفتار خوبی با هم نداشتند، توضیح داد:
به دربی‌های دیگر کاری ندارم. شرایط خاص خودش را داشته است. همه هاشمی‌نسب را می‌شناسند و نیازی به صحبتی نیست. رک و صریح حرفش را می‌زند و تا زمانی که کسی عملی انجام ندهد، عکس‌العملی نشان نمی‌دهد‌. بازی سال گذشته یا ۲ روز قبل هم تمام شده و فردا یک بازی جدید با شرایط جدید است که برای هر ۲ تیم کاملا متفاوت است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


وقتی نمک شرکت کننده بیشتر از مهران مدیری/همه از خنده رفتند روی هوا + فیلم