نحوه دریافت شبای بانک صادرات ایران


نحوه دریافت شبای بانک صادرات ایران

در کسب و کارهای امروزه استفاده از شماره شبا در حواله‌های بانکی بسیار رایج شده است. شبا عنوان اختصار یافته شناسه حساب بانکی ایران است. شماره‌ای 24 رقمی که منحصرا به یک فرد در نظام بانکی ایران تعلق می‌گیرد. برای دریافت شبای بانک صادرات ایران از...

در کسب و کارهای امروزه استفاده از شماره شبا در حواله‌های بانکی بسیار رایج شده است. شبا عنوان اختصار یافته شناسه حساب بانکی ایران است. شماره‌ای 24 رقمی که منحصرا به یک فرد در نظام بانکی ایران تعلق می‌گیرد. برای دریافت شبای بانک صادرات ایران از چند طریق می‌توانید اقدام کنید که در ادامه به توضیح آن می‌پردازیم.

آیا شبا همان شماره حساب است؟

بسیاری از افراد تفاوت شماره حساب و شبا را نمی‌دانند. بدین منظور باید به شما بگویم که بخشی از کد شبا شامل شماره حساب می‌شود اما این دو با یکدیگر کاملا متفاوت‌اند. شبا یک ساختار 26 کارکتری است که دو حرف اول آن مطابق با شناسه کشورهاست. در ایران شماره شباها با IR شروع می‌شود. شماره شبا برای هر حسابی به صورت منحصر به فرد تعریف می‌‍شود.

با شبا می‌توان مبادلات بین بانکی و بین المللی را انجام داد. درواقع شبا در کنار شماره حساب برای تسهیل روند مبادلات ارزی ایجاد شده است. IBAN، مخفف International Bank Account Number است که 22 رقم پایانی شبا را تشکیل می‌دهد. اما می‌توانید شماره حساب خود را از روی شبا پیدا کنید. برای این کار با اجزای شماره شبا آشنا شوید.

بررسی اجزای شماره شبا بانک صادرات ایران

همان طور که گفته شد دو حرف اول در شبا نشان دهنده کد کشور است. پس از IR دو رقم دیگر نشان دهنده کنترل صحت ساختار است. سه رقم بعدی نشان دهنده شناسه بانک است. شناسه بانک صادرات ایران 019 است. 1 رقم بعد از شناسه بانک نشان دهنده نوع حساب است. پس از آن 18 رقم باقی مانده شماره حساب است.

دریافت شبا برای چه کارهایی لازم است؟

دریافت شبا برای حواله‌های بین بانکی ساتنا و پایا به کار می‌رود. در سامانه ساتنا برای انتقال وجه بیش از صد و پنجاه میلیون ریال بین حساب‌های داخلی یا حساب سایر افراد نیاز به وارد کردن شبا است. با سامانه ساتنا حداقل 150 میلیون و حداکثر 500 میلیون ریال می‌توان انتقال وجه را انجام داد. انتقال وجه در پایا نیز با وارد کردن شماره شبا انجام می‌شود. با سامانه پایا نیز می‌توان حداکثر یک میلیارد ریال انتقال وجه انجام داد.

دریافت شبا برای افرادی که می‌خواهند دستگاه POS دریافت کنند و یا برای وب سایت خود نیاز به درگاه پرداخت دارند، الزامی است.

برای دریافت شبا بانک صادرات ایران وارد همراه بانک صادرات شوید. در بخش محاسبه شبا، شماره حساب خود را وارد کنید. در کمتر از چند ثانیه دریافت شماره شبا بانک صادرات انجام می‌شود.

در صورتی که دسترسی به همراه بانک صادرات ایران ندارید، بدین منظور می‌توانید وارد سایت بانک صادرات ایران شوید. بر روی بانکداری الکترونیک کلیک کنید. وارد بخش محسابه شبا شوید. محاسبه شبا در وب سایت بانک هم انجام این عملیات امکان پذیر صادرات ایران در کمترین زمان ممکن انجام می‌گیرد.

دریافت شبای بانک صادرات ایران هزینه دارد؟

خیر! دریافت شماره شبا بانک صادرات رایگان است و از طریق همراه بانک و وب سایت مربوطه انجام می‌شود.

مزایای دریافت شبا بانک صادرات

اولین مزیت استفاده از شبا در انتقال وجه عدم نیاز به اطلاعات بانکی است. در این صورت دیگر نیازی به دانستن نام بانک، شماره حساب و کد شعبه ندارید چرا که تمام این اطلاعات به صورت پیوسته در کد شبا بانک صادرات ایران آمده است.

از دیگر مزایای استفاده از شماره شبا می توان به امنیت انتقال وجه آن اشاره کرد. در صورتی که اشتباهی در وارد کردن ارقام شماره شبا پیش بیاید، پیام خطا دریافت خواهید کرد. درواقع هیچ اشتباهی از طریق انتقال وجه با شبا پیش نخواهد آمد. این درحالی است که در روش انتقال وجه با کارت به کارت امکان ایجاد خطا و انتقال اشتباهی وجه به حساب‌های دیگر وجود دارد.

انتقال وجه سریع برای مبالغی که بیش از 15 میلیون تومان هستند از طریق شماره شبا صورت می‌گیرد. همان‌طور که می‌دانید سقف انتقال وجه از طریق کارت به کارت 3 میلیون تومان است که با انجام اقداماتی در همراه بانک صادرات ایران می‌توانید این سقف را تا 10 میلیون تومان در روز افزایش دهید. اما برای مبالغ بیشتر نیاز به دریافت کد شبا دارید تا از طریق سامانه ساتنا یا پایا انتقال وجه انجام دهید.

بانکداری الکترونیکی بانک صادرات ایران

بانک صادرات ایران با ایجاد بانکداری الکترونیکی خود، خدمات بسیاری را به مشتریانش عرضه می‌کند. بانک صادرات ایران از همان سال تاسیسش در اوایل سال 1300 هجری شمسی برای مشتریان خود احترام ویژه‌ای قائل است. امروزه این بانک در تلاش است تا هر آنچه که باعث صرفه جویی در وقت مشتریان می شود را انجام دهد. تمام تلاش این بانک راحتی و رفاه مشتریان در انجام امور بانکی است. بدین منظور در همراه بانک صادرات تمامی خدمات مربوط به امور بانکی در کمترین زمان انجام خواهد شد. بدون نیاز به مراجعه مشتریان به بانک، می‌توانید از طریق همراه بانک صادرات امور بانکی خود را با چند کلیک از طریق موبایل انجام دهید.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

عکس/ چهره غیرقابل باور مازیار لرستانی با موهای زرد عقدی در خارج