وعده وزیر ورزش درباره واگذاری استقلال و پرسپولیس


وعده وزیر ورزش درباره واگذاری استقلال و پرسپولیس

پارسینه: وزیر ورزش و جوانان ابراز امیدواری کرد، واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخش خصوص تا پایان سال جاری صورت بگیرد.

وعده وزیر ورزش درباره واگذاری استقلال و پرسپولیس

خبرآنلاین نوشت: نشست کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان با دانشجویان دانشکده‌ علوم ورزشی و تندرستی دانشگاه تهران به مناسبت روز دانشجو، صبح امروز (سه‌شنبه - 21 آذر ماه) در محل این دانشکده برگزار شد.

در این نشست ابتدا دکتر گائینی رئیس دانشکده و همچنین سه نفر از اساتید، نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کردند. در ادامه کیومرث هاشمی عنوان کرد: همیشه مردم را نیازمند دانستن می‌دانم و همیشه سعی کرده‌ام از نقطه نظرات و پیشنهادات دانشجویان بهره‌مند شوم. این قول را می‌دهم که اینگونه نشست‌ها ادامه‌دار باشد، چون این مسئله می‌تواند به توسعه ورزش کشور کمک کند. باید اشاره‌ای به دیدار جامعه ورزش با رهبر انقلاب کنم. ایشان همواره نکات خوبی را مطرح می‌کنند و اخیراً هم گفتند که برای داشتن ایران قوی باید ورزش قوی داشته باشیم. در عرصه ورزش این فرصت وجود داشته است که پرچم ایران بالا برود و دنیا به آن احترام بگذارد.

وی افزود: استمرار این موضوع، وظیفه ما و شماست تا همه بدانند ورزش اهمیت زیادی دارد. در موضوع شغل که دغدغه‌های فارغ‌التحصیلان است، در گذشته که در تربیت بدنی آموزش و پرورش بودم، 15 هزار نفر را به کار گرفتیم که الان فعال هستند.

وی گفت: در بحث «سازمان نظام ورزش» باید بگویم که به آن نیاز داریم، اما باید توجه کنیم که در بخش بین‌الملل ورزش شاهد فعالیت فدراسیون‌ها و نهادهای مربوطه در عرصه جهانی هستیم که ساز و کار خودش را دارد و اجازه دخالت خارجی داده نمی‌شود. البته متولیان ورزش باید افراد تحصیلکرده باشند، اما این مسئله نیازمند آن است که اصلاحاتی شود تا تداخل کاری به وجود نیاید. به هر حال تلاش می‌کنیم که در این عرصه شاهد حضور غیرورزشی‌ها در عرصه ورزش نباشیم.

وزیر ورزش با اشاره به بحث آموزش گفت: قبول دارم که در حوزه آموزش نیازمند بازنگری جدی هستیم. شاید بسیاری از دوره‌های مربیگری که در کشور برگزار می‌شود، تنها یک دوره کسب مدرک است که کارکرد اصلی خود را از دست داده است. نیازمند تشکیل یک نظام بین‌المللی برای تربیت مربیان هستیم و مطابق با آنچه در دنیا دارد کار می‌شود. در آینده بخش آموزش را تقویت کرده و از ظرفیت دانشگاه‌ها در این زمینه استفاده خواهیم کرد.

وی راجع به آمایش سرزمینی گفت: حلقه گمشده ورزش کشور همین بحث آمایش سرزمینی است که البته در قانون اهداف و وظایف وزارت ورزش دیده شده است. البته کارهایی در این باره انجام شده است. شاید بارها بوده که ساخت و سازهای ورزشی از طرف افراد سیاسی بوده است، در حالی که آن رشته در آن شهر فعال نبوده است. در حالی که در یک شهرستان دیگر خبری از امکانات برای یک رشته فعال نیست. امید داریم که طرح آمایش سرزمینی را تا پایان سال به تصویب برسانیم تا فشارهای سیاسی تأثیرگذار در ساخت و سازها نباشد.

وزیر ورزش در موضوع تیمداری گفت: مگر وزارت ورزش می‌تواند تیمداری کند؟ هیچ رسالتی در این باره نداریم. الان قانونگذار اجازه نمی‌دهد که یک ریال برای دو باشگاه پرسپولیس و استقلال هزینه کنیم. ان‌شاءالله دنبال آن هستیم که این دو باشگاه را تا پایان سال به بخش خصوصی واگذار کنیم و این فقط محدود به شعار نباشد و عملی شود تا ما در وزارت ورزش دنبال وظیفه خودمان یعنی عمومی کردن ورزش برویم.‌

هاشمی گفت: اگر می‌خواهیم بحث مهاجرت دانشجویان را نداشته باشیم باید مشکلاتشان از جمله معیشت و شغل‌شان را برطرف کنیم. همین طرح شهرک مدال که پیشنهاد آن را مطرح کردیم به این صورت است که زمین را به صورت رایگان در اختیار وزارت مسکن قرار بدهیم تا درنهایت بتوانیم واحدهای مسکونی را به طور رایگان در اختیار قهرمانان قرار دهیم. برای راه‌اندازی دهکده ورزشی دانشجویان هم اگر طرحی دارید در اختیار ما قرار دهید.

وی افزود: تا زمانی که نظام باشگاه‌داری خود را تدوین نکنیم و به قانون تبدیل نشود، شاید نتوانیم به خواست متخصصان در این زمینه برسیم. مسئله حق پخش تلویزیونی یکی از مسائل مهم است و 60 درصد درآمد ورزش در دنیا به حق پخش اختصاص دارد، ولی آیا ما از آن بهره‌مند هستیم؟

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به نبودن قانون کپی رایت عنوان کرد: باشگاه‌های حرفه‌ای ما فاقد قوانین کپی‌رایت هستند و امیدواریم با تصویب قانون باشگاه‌اری در مجلس بتوانیم ارتباط تنگاتنگی با صنعت داشته باشیم.

وی با تأکید بر این که نگرانی دانشجویان از آینده شغلی را درک می‌کند، گفت: وقتی این موضوع نگرانی فرزندان دانشجوی خودم نیز هست، پس دغدغه دانشجویان را درک می‌کنم و به دنبال رفع آن هستم.

وی گفت: موضوع استعدادیابی موضوع بسیار مهمی است، اما ما فاقد یک سیستم نظام‌مند هستیم. زمانی می‌توانیم مدعی این مسأله باشیم که یک نظام مشخص وجود داشته باشد. اصل این موضوع بر عهده وزارت آموزش و ورزش گذاشته شده است. ما به دنبال تصویب سند پیشرفت ورزش کشور هستیم که این موضوع از بدو تولد تا کهنسالی را شامل می‌شود و یک فرد می‌تواند به ورزش بپردازد. از آموزش و پرورش می‌خواهم که در موضوع استعدادیابی و آن بخش از وظیفه‌اش پاسخگو باشد و ما هم پاسخگوی وظایف خودمان باشیم.

هاشمی در ادامه تصریح کرد: به دنبال آن هستیم که در اماکن ورزشی که در اختیار دولت است، فارغ‌التحصیلان تربیت بدنی بتوانند به صورت نیم بها و رایگان استفاده کنند. همچنین دنبال یک طرحی هستیم که شرایطی را فراهم کنیم تا اماکن ورزشی قابل واگذاری را در اختیار دانشجویان قرار بدهیم تا درآمدزایی شود و یک شغل نیز برای شما باشد. حتی می‌توانیم در موضوع پروژه‌های نیمه تمام از ظرفیت دانشجویان استفاده کنیم.

هاشمی گفت: نظارت بر باشگاه‌ها در دستور کار است و کافی هم نبوده و باید بیشتر شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ جزئیاتی از سرقت صندوق امانات بانک ملی