هر کیلو آجیل شب یلدا چند؟


هر کیلو آجیل شب یلدا چند؟

به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان خشکبار و آجیل تهران، قیمت هر کیلو آجیل مخصوص شب یلدا حداکثر ۴۸۰ هزار تومان است.

هر کیلو آجیل شب یلدا چند؟

گروه صنعت، معدن و تجارت بازارنیوز_ سعید ترکاشوند؛ «غلامرضا خدامی» رئیس اتحادیه فروشندگان خشکبار و آجیل تهران در گفتگو با بازارنیوز قیمت هر کیلو آجیل برای شب یلدای امسال را ۴۸۰ هزار تومان اعلام کرد پیرامون آن اظهار کرد: قیمت آجیل شب یلدای ممتاز که شامل پسته اکبری یا احمدآقایی ممتاز، بادام هندی، مغزگردو، انجیر، مغز فندوق خام، بادام پوست کاغذی، توت، کشمش، مویز و برگه زردآلو می‌شود، حداکثر ۴۸۰ هزار تومان است.


رئیس اتحادیه فروشندگان خشکبار و آجیل تهران تصریح کرد: آجیل شب یلدا با آجیل شیرین تفاوت دارد و دارای تنوع بیشتری است. آجیل شب یلدا که مخصوص همین ایام بوده مخلوطی از حداقل ۱۰ کالا با باسلق است.


وی افزود: آجیل شیرین به دو شکل عرضه می‌شود. نوع اول آن تمام مغز و نوع دوم نخودچی، کشمش، مویز، بادام زمینی در کنار پسته است.


خدامی متذکر شد: متاسفانه برخی واحد‌های صنفی بدون پروانه کسب، میادین شهرداری و افرادی که پروانه کسب اتحادیه‌های دیگر را دارند در ایام نزدیک به شب یلدا، آجیل شیرین ضعیف را به عنوان آجیل شب یلدا معرفی می‌کنند.


رئیس اتحادیه فروشندگان خشکبار و آجیل تهران گفت: با توجه به تولید انبوه پسته در کشور قیمت این محصول در انواع مختلف از ۱۵ تا ۲۵ درصد کاهش داشته است. این کاهش باعث ثبات در بازار داخلی شده و همچنین رکورد ارزآوری بالا را برای کشور به همراه دارد.


وی در پایان گفت: تقریبا به جز چند مورد هیچ گونه کمبودی در بازار خشکبار کشور نداریم و امیدواریم مجوز واردات قانونی این اقلام نیز داده شود.


پایان پیام//

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کشاورزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خداحافظی معلم با دانش آموزان