فوری/ارتش یمن هدف قرار دادن نفتکش نروژی را تایید کرد


فوری/ارتش یمن هدف قرار دادن نفتکش نروژی را تایید کرد

اقتصادنیوز: سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت: ارتش یمن عملیات نظامی منحصر بفردی را علیه کشتی نفتکش نروژی که به سمت اسرائیل در حرکت بود، انجام داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن در این باره اظهار کرد: در حمایت از ملت مظلوم فلسطین که در حال حاضر در نوار غزه در معرض کشتار، ویرانی و محاصره هستند و در پاسخ به ندای آزادگان ملت بزرگ یمن و امت عربی و اسلامی، نیروی دریایی ارتش یمن عملیات نظامی منحصر بفردی را علیه کشتی نفتکش نروژی «آستریندا» که به سمت اسرائیل در حرکت بود، انجام داد و این کشتی با موشک دریایی مناسب هدف قرار گرفت.

بیانیه نیروهای مسلح در واکنش به حمله به کشتی عبوری در باب‌المندب تا ساعاتی دیگر

سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که طی ساعات آتی بیانیه‌ای مهم درباره اخبار منتشر شده درباره حمله نظامی به یک کشتی عبوری مشکوک از تنگه باب المندب منتشر می‌شود.

وی گفت: نیروهای مسلح ما طی دو روز گذشته موفق شدند از عبور چند کشتی که به هشدارهای نیروی دریایی ارتش یمن پاسخ دادند، جلوگیری کنند و اگر این کشتی نروژی به هشدارها بی‌توجهی نمی‌کرد هدف قرار نمی‌گرفت.

فوری / حمله موشکی به یک کشتی اسرائیلی در باب المندب

اقتصادنیوز: سازمان امنیت دریایی انگلیس اعلام کرد، گزارشی درباره وقوع یک حادثه امنیتی در نزدیکی تنگه باب المندب در دریای سرخ دریافت کرده و بررسی‌ها درباره این موضوع آغاز شده است.

یحیی سریع تاکید کرد: نیروهای مسلح یمن از هدف قرار دادن کشتی‌هایی که بیانیه‌های هشدارآمیز قبلی ما را نادیده می‌گیرند، تردید نخواهند کرد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: نیروهای مسلح یمن بار دیگر تاکید می‌کنند تا زمانی که مایحتاج برادرانمان در غزه از غذا گرفته تا دارو فراهم نشود، همچنان از تردد کشتی‌های همه کشورها که عازم بنادر اسرائیل در دریای سرخ و دریای عرب (مکران) هستند، جلوگیری خواهند کرد.

این اظهارات پس از آن بیان شد که رسانه‌ها اعلام کردند یک نفتکش تجاری با پرچم نروژ در دریای سرخ با شلیک موشک از مناطق تحت کنترل ارتش یمن مورد اصابت قرار گرفت.

شرکت‌های اطلاعاتی خصوصی «امبری» و «دریاد لوبال» اعلام کردند که این حمله در نزدیکی تنگه باب المندب رخ داده‌است.

در این خصوص مقامات نظامی آمریکا به رویترز گفتند که موشک کروز پرتاب شده از یمن به کشتی نفتکش تجاری نروژی استریندا اصابت کرد و باعث آتش‌سوزی و خسارت در کشتی شد، اما تلفات جانی گزارش نشد.

مقامات اعلام کردند که ناوشکن یو اس اس میسون نیروی دریایی آمریکا در دریای سرخ به این نفتکش کمک کرده‌است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) بی‌خانمان‌های امامزاده ابراهیم چادرنشین شدند