هر آنچه که باید درباره ازدواج با ترنس ها بدانید؟


هر آنچه که باید درباره ازدواج با ترنس ها بدانید؟

ازدواج مهم‌ترین مقوله در زندگی هر فردی است. شما به‌عنوان یک انسان بالغ و کامل از لحاظ فکری و عاطفی می‌توانید با کسی که در کنار او احساس آرامش داشته و به او علاقه‌مند هستید، ازدواج کنید؛ اما ممکن است در این مسیر درگیر چالش بزرگی تحت عنوان...

ازدواج مهم‌ترین مقوله در زندگی هر فردی است. شما به‌عنوان یک انسان بالغ و کامل از لحاظ فکری و عاطفی می‌توانید با کسی که در کنار او احساس آرامش داشته و به او علاقه‌مند هستید، ازدواج کنید؛ اما ممکن است در این مسیر درگیر چالش بزرگی تحت عنوان ازدواج با ترنس شوید. حتی اگر خود شما نیز با این مسئله مشکلی نداشته باشید، به خاطر فرهنگ و باورهای غلطی که در مورد ترنس‌ها در جامعه وجود دارد، ممکن است هضم این موضوع به تنهایی برایتان دشوار باشد.

برای ازدواج با ترنس در قدم اول باید آگاهی خود را در این زمینه افزایش داده و بدون نادیده گرفتن نیازها، مشکلات و شخصیت طرف مقابل خود، تصمیمات درستی در مورد ادامه رابطه عاطفی خود بگیرید. اگرچه ازدواج با یک ترنس از لحاظ شرعی و قانونی مشکلی ندارد؛ اما به هر حال شما با شخصیتی رو‌به‌رو هستید که ممکن است برای شما تازگی داشته باشد.

منظور از ترنس بودن چیست؟

قبل از اینکه مقوله ازدواج کردن با یک ترنس را باز کنیم، بهتر است با یک تعریف مختصر و مفید به آگاهی بیشتری در مورد شخصیت ترنس‌ها برسیم تا درک موضوع برایتان ملموس‌تر باشد. ترنس‌ها انسان‌هایی هستند که خصوصیات روحی آن‌ها با جنسیتی که دارند، مطابقت ندارد. با‌توجه‌به اینکه این افراد نمی‌توانند آزادانه و مطابق میل و خواسته خود عواطف و حالات روحی‌شان را بروز دهند، دچار اختلال هویتی می‌شوند‌. به‌عنوان مثال: ممکن است شما زنی را در اطراف خود بشناسید که به کارهای مردانه علاقه دارد یا در رفتارهای او ظرافت زنانه دیده نمی‌شود و مردی را بشناسید که آرایش می‌کند یا لباس‌های زنانه و موهای بلند دارد. این افراد به جنسیت خود علاقه‌ای ندارند و از‌آنجا‌که نمی‌توانند خود واقعی‌شان باشند، دچار آشفتگی و افسردگی می‌شوند‌. خوشبختانه این افراد می‌توانند در کشور خودمان عمل تطبیق جنسیت را انجام داده و جسم و روحشان را با هم سازگار سازند‌.

آیا ازدواج با ترنس از لحاظ شرعی مشکل دارد؟

ترنس‌ها بر خلاف آنچه بسیاری از افراد تصور می‌کنند، هم جنسگرا نیستند یا اختلال جنسی ندارند. این افراد دقیقا مانند انسان‌های عادی جذب جنس مخالف می‌شوند. اگر ترنس‌ها عمل تطبیق جنسیت را انجام دهند، ازدواج با آن‌ها کاملا شرعی و قانونی است. چالش‌هایی که در این مسیر مطرح می‌شود، بیشتر مرتبط با مسائل روانشناختی آن است. با‌توجه‌به اینکه هنوز پذیرش ترنس‌ها در جامعه به دلیل ناآگاهی کامل نشده است، ممکن است برای افرادی که قصد ازدواج با یک فرد ترنس را دارد، مشکلات خانوادگی و اجتماعی متعددی از جمله مخالفت‌های خانواده رخ دهد. این در حالی است که این افراد می‌توانند با کمک متخصص روانشناسی این چالش‌ها را مرتفع سازند.

تصمیم برای ادامه رابطه با افراد ترنس

طبیعتا شما به‌عنوان یک زن یا مرد بر اساس گرایش‌های ذاتی خود، جذب جنس مخالف می‌شوید. به این ترتیب حتی اگر با یک ترنس وارد رابطه شده‌اید، این فرد ترنسی است که عمل تطبیق جنسیت را انجام داده است. وقتی به ازدواج با ترنس فکر می‌کنید، بدین معنی است که رابطه شما جدی بوده و پای عشق و علاقه در میان است. قبل از اینکه به خود تلقین کنید که فاجعه‌ای برایتان رخ داده، بهتر است سعی کنید با موضوع کنار آمده و با آگاهی بالا با شریک عاطفی خود ازدواج کنید. اگرچه ممکن است با مشکلات اجتماعی بسیاری مواجه شوید؛ اما حداقل نزد خود پیروز خواهید بود. اگر این موضوع در ابتدا کمی شما را آشفته سازد، طبیعی است؛ اما از‌آنجا‌که ممکن است تغییرات رفتاری شما بر تشویش شریکتان دامن بزند، بهتر است ضمن مراجعه به روانشناس، شریک عاطفی خود را نیز برای این کار تشویق کنید.

هر آنچه که باید درباره ازدواج با ترنس ها بدانید؟

کنار آمدن با این موضوع شخصیت متعالی شما را نشان می‌دهد. هرچند ممکن است کار ساده‌ای نباشد. بهتر است به‌جای اینکه هویت طرف مقابل خود را زیر سوال ببرید، او را درک کرده و احساس او را نسبت به خود باور کنید تا رابطه عاطفی شما توأم با آرامش باشد. شما در ازدواج با ترنس از لحاظ بار عاطفی مشکلی نخواهید داشت؛ چون ترنس‌ها به دلیل موقعیت اجتماعی ‌‌و تجربیات ناخوشایندی که دارند، خیلی خوب شما را درک می‌کنند. شما باید بعد از پذیرش این موضوع از همسر خود حمایت کنید تا در جامعه پذیرفته شوند. تمام این‌ها یک روحیه قدرتمند می‌خواهد که پس از پذیرش اصل موضوع می‌توانید به کمک روانشناس آن را در خود ایجاد کنید.

چالش‌های بعد از ازدواج با یک ترنس

اگر بخواهیم تمام این داستان را به زیبایی به تصویر بکشیم نیز درست نیست؛ چون قطعا این ازدواج مشکلات خاص خود را دارد و از هیچ شخصی انتظار نمی‌رود آنقدر روح متعالی داشته باشد که بتواند به تنهایی با تمام چالش‌ها مقابله کند‌. در این شرایط متخصص روانشناسی می‌تواند به شما کمک کند‌. باید بدانید که ممکن است پس از ازدواج با ترنس در فرزندآوری دچار مشکل شوید. عمل تطبیق جنسیت تنها برای تغییر آلت تناسلی انجام می‌شود. این عمل اگرچه سخت است؛ اما با انجام آن در مسائل جنسی و زناشویی مشکلی نخواهید داشت.

به هر حال در هر نوع تغییر جنسیت مرد به زن و زن به مرد، اندام‌های زنانه مانند رحم برای باروری وجود ندارد و به این ترتیب این زوج‌ها نمی‌توانند از خود فرزندی داشته باشند. شاید بزرگ‌ترین چالش ازدواج با یک فرد ترنس همین موضوع باشد. این موضوع مهم می‌تواند در کنار فشارهای اجتماعی دیگر، در نهایت به شکست عاطفی شما منجر شود؛ بنابراین بهتر است قبل از هر چیزی با خود صادق باشید تا عاقلانه‌تر تصمیم گرفته و آسیب کمتری به شریک عاطفی خود وارد کنید. فراموش نکنید که ترنس‌ها هم همچون شما حق انتخاب و حق زندگی دارند.

هر آنچه که باید درباره ازدواج با ترنس ها بدانید؟

جمع‌بندی

در این مطلب در مورد ترنس‌ها و ازدواج با ترنس صحبت کردیم. ترنس‌ها بر خلاف تصورات اشتباه جامعه اختلال جنسی ندارند، بلکه تنها جسم آن‌ها با حالات روحی‌شان مطابقت ندارد. ترنس‌ها نیز دقیقا همچون شما عاشق جنس مخالف شده و به ازدواج تمایل دارند. درصورتی‌که این افراد عمل تطبیق جنسیت را انجام دهند، شما می‌توانید با آن‌ها ازدواج کنید؛ اما باید بدانید که در این ازدواج، صاحب فرزندی از خود نخواهید شد. اگر احساس و علاقه شما آنقدر عمیق است که می‌توانید با این موضوع کنار بیایید، بهتر است برای مرتفع ساختن سایر چالش‌ها از یک روانشناس متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم| مردی که 26 سال پیش گم شده بود در زیرزمین همسایه پیدا شد!