فوت و فن برنامه‌ریزی سفر


فوت و فن برنامه‌ریزی سفر

سفر تجربه‌ای شگفت‌انگیز است و برای داشتن یک سفر بی‌نقص و بدون دغدغه، باید از قبل برای آن به درستی برنامه‌ریزی کرد. دانستن نکاتی در رابطه با برنامه‌ریزی برای سفر و کارهایی که باید قبل یا در حین سفر انجام داد، مانند رزرو بلیط اتوبوس یا بلیط قطار...

سفر تجربه‌ای شگفت‌انگیز است و برای داشتن یک سفر بی‌نقص و بدون دغدغه، باید از قبل برای آن به درستی برنامه‌ریزی کرد. دانستن نکاتی در رابطه با برنامه‌ریزی برای سفر و کارهایی که باید قبل یا در حین سفر انجام داد، مانند رزرو بلیط اتوبوس یا بلیط قطار و هواپیما یا رزرو اقامتگاه مناسب، اهمیت ویژه‌ای دارد. در این مطلب همراه ما باشید تا شما را با فوت‌وفن برنامه‌ریزی سفر آشنا کنیم.

چگونه مقصدی مناسب انتخاب کنیم؟

اولین قدم برای شروع یک سفر، انتخاب مقصدی مناسب با علاقه‌مندی‌، شرایط و نیاز شماست. برخی از افراد به مسافرت‌هایی علاقه دارند که سرشار از جاذبه‌های تاریخی باشد؛ از آنجایی که جاذبه‌های تاریخی بسیاری در شهر‌های مختلف ایران وجود دارد، مقصد‌های متفاوتی در هر فصلی از سال برای این افراد می‌توان برشمرد. برای مثال شیراز و اصفهان مقصد خوبی برای سفر در فصل بهار هستند. همچنین اگر شما علاقه زیادی به تماشای بناهای تاریخی در یزد دارید، در ماه‌های زمستان و بهار به این شهر بروید.

برخی از افراد دوست دارند برای چند روزی از هیاهو و شلوغی شهر دور شوند، به دل طبیعت بزنند و آرامش محض را تجربه کنند. اگر دنبال سفر به طبیعت و مناطق سرسبز ایران هستید، دست‌تان خیلی باز است و گزینه‌های زیادی پیش روی‌تان قرار می‌گیرد. سفر به طبیعت را متناسب با شهری که انتخاب می‌کنید، می‌توانید در هر فصلی از سال انجام دهید. برای مثال در زمستان می‌توانید به طبیعت شهر‌های جنوبی سر بزنید. اگر می‌خواهید طبیعت زیبای شهرهای شمال ایران را ببینید، کافی است در ماه‌های فروردین تا خرداد به این شهرها سفر کنید.

اگر شما هم جزو علاقه‌مندان به شب‌های کویر هستید و می‌خواهید آسمان پر از ستاره کویر را در شب ببینید، باید در فصل‌های خنک سال سفر کنید. یعنی در ماه‌های پاییز به کویر مرنجاب، کویر خار توران، کویر مصر و… بروید.

دسته‌ای دیگر از افراد به شهرهای داخل و خارج از ایران فقط برای تفریح سفر می‌کنند. جزیره‌های کیش و قشم بهترین مقصد برای این دسته از گردشگران به حساب می‌آید. پیشنهاد ما این است که در زمان برگزاری جشنواره‌های مخصوص به این جزیره‌ها سفر کنید. برای مثال در عید نوروز، جزیره کیش میزبان مهمانان زیادی است.

نکات مهم هنگام خرید بلیط

فوت و فن برنامه‌ریزی سفر

برای خرید بلیط از رزرو اینترنتی بلیط هواپیما گرفته تا رزرو بلیط اتوبوس و رزرو بلیط قطار رفت و برگشت، باید به یک سری نکات توجه داشته باشید تا فرآیند برنامه‌ریزی سفر شما به خوبی پیش برود. در ادامه به یک سری از نکات می‌پردازیم که باید حین فرآیند خرید بلیط به آن‌ها توجه داشته باشید.

انعطاف‌پذیری در برنامه‌ها و انتخاب روز‌های سفر: برای خرید بلیط توجه داشته باشید که روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه، بلیط‌ها از قیمت پایین‌تری برخوردار هستند و می‌توانید برای رزرو اینترنتی بلیط هواپیما اقدام کنید. پرواز‌هایی که شب‌ها و با تاخیر انجام می‌شوند نیز دارای تخفیف‌ هستند که تهیه آن‌ها تا حدودی هزینه‌های سفر را کم می‌کند. اما به‌صورت کلی اگر روز و تاریخ سفر برای شما اهمیت ندارد، می‌توانید روز‌های سه شنبه و چهارشنبه بلیط بخرید.

تحقیق و جستجو در سایت‌های مختلف: سایت‌های مختلفی وجود دارند که به فروش انواع بلیط‌های هواپیما، قطار و اتوبوس می‌پردازند و اختلاف قیمت‌هایی بین آن‌ها مشاهده می‌شود. از این رو برای رزرو و خرید بلیط بهتر است ابتدا سایت‌های مختلف را چک کنید تا بهترین بلیط را متناسب با سفر و شرایط خود بخرید. همچنین هنگام خرید بلیط در سایت‌های معتبر بلیط‌های چارتر و لحظه آخری را نیز جستجو کنید.

جستجوی بلیط به‌صورت تکی و گروهی: اگر سفر شما به‌صورت دسته جمعی است، هنگام جستجو به دنبال بلیط‌هایی به‌صورت تکی و گروهی باشید. در برخی مواقع رزرو بلیط گروهی قیمت بالاتری دارد که شاید بتوان بلیط‌های تک نفری با قیمت پایین‌تری پیدا کرد. همچنین از آنجا که قیمت بلیط چارتر برای تمام سنین یکسان بوده و قیمت بلیط سیستمی برای کودکان ارزان‌تر است، گاهی با اینکه ممکن است بلیط چارتر قیمت پایین‌تری داشته باشد، اما خرید این نوع بلیط برای تمام اعضا خانواده حتی می‌تواند هزینه بالاتری از خرید بلیط سیستمی داشته باشد.

سفر در ایام غیر تعطیل: قیمت بلیط در روز‌های تعطیل سال بسیار زیاد است و برخی از افراد به دلیل شغلشان فقط در این روز‌ها می‌توانند به سفر بروند. اما اگر شما این مشکل را ندارید، بهتر است روز‌های غیر تعطیل را برای سفر و خرید بلیط انتخاب کنید.

نکات مهمی که باید هنگام رزرو هتل در نظر بگیرید

فوت و فن برنامه‌ریزی سفر

مقایسه قیمت‌ها: سایت‌های گوناگون اتاق‌های یک هتل را با قیمت‌های مختلفی عرضه می‌کنند که قبل از رزرو باید اطلاعات کاملی پیرامون قیمت‌های آن‌ها به دست‌آورید. به سایت‌های مختلف سر بزنید و تخفیف‌های احتمالی هر کدام از آن‌ها را بررسی و نهایتا بهترین را با کم‌ترین قیمت انتخاب و رزرو کنید.

مشاهده نظر دیگران در رابطه با هتل: قبل از رزرو هتل حتما کامنت‌های مسافران قبلی در رابطه با هتل را بخوانید تا ببینید آیا از شرایط و امکانات هتل راضی بوده‌اند یا خیر. نظرات کاربران به خوبی می‌تواند مناسب بودن هتل و کیفیت آن را برای شما شرح دهد. اما از حقیقی بودن شخص با توجه به پروفایلش مطمئن شوید.

از ارائه صبحانه هتل مطمئن شوید: اغلب هتل‌ها یک سرویس صبحانه رایگان همراه با اتاق به مهمانان خود ارائه می‌دهند. از آن جایی که رستوران هتل‌ها هزینه بالایی دارند، سرویس رایگان صبحانه می‌تواند یک نوع صرفه‌جویی در هزینه سفر به حساب آید، خصوصا اگر راهی کشور‌های خارجی هستید.

موقعیت مکانی هتل را بررسی کنید: موقعیت مکانی هتل نقش بسزایی در هزینه اجاره آن و همینطور دسترسی راحت‌تر به مناطق مختلف شهر دارد. بدون شک هتلی که در مرکز شهر واقع شده، نسبت به هتلی که در حومه همان شهر قرار دارد، از قیمت بالاتری برخوردار است. از این رو قبل از رزرو، موقعیت مکانی هتل و دسترسی آن به سایر نقاط مهم شهر را از طریق گوگل مپ بررسی کنید.

بررسی امکانات هتل: امکانات یک هتل تاثیر بسزایی در هزینه اقامت آن دارد که این موضوع برای بسیاری از افراد مهم است. از جمله امکاناتی که یک هتل به مهمانان خود ارائه می‌دهد می‌توان به باشگاه، استخر، سونا، جکوزی، اینترنت رایگان، دوچرخه برای گردش در شهر یا ساحل و… اشاره کرد.

قبل از این که سفر خود را شروع کنید، باید یک برنامه‌ریزی مفصل برای قبل و حین سفر داشته باشید. برای انجام برنامه‌ریزی به بهترین نحو ممکن ابتدا باید مقصد خود را مشخص کرده و سپس متناسب با آن و با در نظر گرفتن یک سری نکات مهم، بلیط سفر را بخرید و هتل را رزرو کنید.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر


بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم| ویدئویی باورنکردنی از یک سگِ پیانیست!