پیشنهادی از ایران به این سرمربی موفق ایرانی نمی‌رسد!


پیشنهادی از ایران به این سرمربی موفق ایرانی نمی‌رسد!

پارسینه: سرمربی حاضر در لیگ قطر می گوید نمی‌داند چرا تا به امروز ایرانی ها به او پیشنهاد همکاری نداده اند.

پیشنهادی از ایران به این سرمربی موفق ایرانی نمی‌رسد!
به گزارش پارسینه و به نقل از همشهری آنلاین، پویا اسبقی روزهای موفقی را در لیگ ستارگان قطر سپری می‌کند. سرمربی ۳۷ ساله‌ ایرانی که بعد از تجربه کار در گوته‌بورگ سوئد، ستاره سرخ بلگراد، تیم زیر ۲۱ ساله‌های سوئد و البته بارنزلی در چمپیونشیپ، این فصل به آسیا کوچ کرد تا در لیگ ستارگان قطر مشغول فعالیت شود. این هفته الشمال و اسبقی توانستند کار بزرگی انجام بدهند و الغرافه را در زمین خودش متوقف کنند؛ اتفاقی که باعث خوشحالی السد و الدحیل، رقبای الغرافه در بالای جدول شد. اسبقی بعد از این تساوی ارزشمند در گفت‌وگو با ایران ورزشی صحبت‌های جالبی انجام می‌دهد؛ از امید ابراهیمی و کارلوس کی‌روش تا احتمال کار در فوتبال ایران.
الغرافه صدرنشین را در خانه خودش متوقف کردید. درباره این بازی صحبت کن و توضیح بده که چطور توانستید به یک امتیاز ارزشمند برسید؟
ما ۲ هفته قبل هم با الغرافه در جام حذفی قطر بازی کرده بودیم. در آن تورنمنت ۲ بر یک الغرافه را بردیم و آنها آمده بودند تا انتقام شکست قبلی را بگیرند. آن برد باعث شد تا الغرافه حذف شود و ما به یک مرحله بالاتر صعود کنیم. با تساوی شنبه شب نشان دادیم آن پیروزی شانسی نبود. ثابت کردیم خوب بازی می‌کنیم و رفته رفته نتیجه هم می‌گیریم. خودتان بهتر می‌دانید الغرافه این فصل چه تیم قدرتمندی را تشکیل داده و اکنون هم صدرنشین است اما این یکی از بهترین بازی‌های ما بود و حتی می‌توانستیم حریف را شکست بدهیم.
البته در دقایق پایانی هم گل تساوی را به ثمر رساندید.
دقیقاً. نیمه اول داور می‌توانست یک پنالتی برای ما بگیرد. ضربه سر امید ابراهیمی به دستان مدافع الغرافه برخورد کرد. صد درصد فکر می‌کردیم داور پنالتی می‌گیرد اما این اتفاق رخ نداد. در وقت‌های تلف‌شده بازی در نیمه دوم اما امید قیچی برگردان زد و توپ باز هم به دست بازیکن حریف خورد و داور این بار اشتباه قبلی را تکرار نکرد و برای ما پنالتی گرفت.
مگر امید هافبک دفاعی نیست؟ آنجا چکار می‌کرد؟
این اتفاق روی یک ضربه ایستگاهی رقم خورد. توپ داخل محوطه جلوی امید آمد و او هم ضربه زد. درست می‌گویید، امید معمولاً اینقدر جلو بازی نمی‌کند اما در ضربات ایستگاهی همیشه از او می‌خواهیم که جلو برود. قد امید خیلی بلند نیست اما تایمینگ خوبی در هوا دارد و اکثر اوقات ما را کمک می‌کند. مقابل الغرافه هم در دو صحنه نشان داد که بیهوده نفوذ نمی‌کند.
ابراهیمی بعد از حدود یک سال به تیم ملی ایران دعوت شد. فکر می‌کنی به جام ملت‌های آسیا برود؟
راستش را بگویم نمی‌دانم. این موضوعی است که سرمربی تیم ملی باید درباره‌اش تصمیم بگیرد. قلعه‌نویی بهتر از همه می‌داند که در آن پست چه بازیکنانی در اختیار دارد و آیا ابراهیمی می‌تواند خواسته‌های او را در زمین پیاده کند یا نه؟ امید در دفاع قوی است و در ضربات ایستگاهی هم کارایی دارد. او از همه بیشتر می‌دود و قلعه‌نویی از من بهتر می‌داند که برای تیم ملی به بازیکنی این‌چنینی نیاز دارد یا نه.
برای اطلاع از میزان آمادگی ابراهیمی، قلعه‌نویی با خودت صحبت نکرد؟
نه، نه. فقط من با امید حرف زدم و برایش خوشحال شدم که در این سن توانست به تیم ملی برود و بازی هم کند. فکر نمی‌کنم بتوانید بازیکنی پیدا کنید که با این سن و سال بتواند اینقدر بدود و اثرگذار باشد. امیددو ساعت قبل از تمرین به کمپ ما می‌آید و کارش را شروع می‌کند و یک ساعت بعد از پایان تمرین می‌رود. رمز آمادگی او همین حرفه‌ای بودنش است.
کارلوس کی‌روش هم از تیم ملی قطر اخراج شد. با توجه به اینکه در قطر کار می‌کنی، نظرت در این باره چیست؟
چند روز قبل از خبر رسمی، شایعه‌اش را شنیده بودم. فوتبال همین است اما برای کی‌روش خیلی غصه خوردم و ناراحت شدم. او را چند بار در قطر دیدم و واقعاً شخصیت ویژه‌ای دارد. دوست داشتم در قطر بماند و بیشتر همدیگر را ببینیم اما متأسفانه در شغل ما مربیان باید همیشه آماده جدایی باشی. کسی که سرمربی تیم ملی قطر شد را هم می‌شناسم. در الوکره نتایج خوبی گرفته و فوتبال قطر را هم می‌شناسد.
در قطر با کی‌روش ملاقات داشتی؟
برخی مواقع در مسابقات همدیگر را می‌دیدیم و یکی دو جلسه هم برگزار کردیم. بیشتر درباره قطر حرف می‌زدیم و بازیکنانی که اینجا حضور دارند.
پیشنهادی از ایران دریافت نکرده‌ای؟
نمی‌دانم چرا پیشنهادی از ایران به دستم نمی‌رسد. فکر می‌کنم عرب‌ها بیشتر از ایرانی‌ها مرا دوست دارند. (می‌خندد)

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج