ادامه بی‌توجهی‌های فراجا به نامه تولیدکنندگان درباره قاچاق پوشاک


ادامه بی‌توجهی‌های فراجا به نامه تولیدکنندگان درباره قاچاق پوشاک

دبیر اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان پوشاک ضمن تشریح آخرین اقدامات و جلسات صورت گرفته برای مقابله با پوشاک قاچاق، از بی‌توجهی فراجا نسبت به این موضوع انتقاد کرد.

گروه صنعت، معدن و تجارت بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ اواخر آبان ماه امسال نامه‌ای در فضای رسانه‌ای کشور منشر شد که در آن اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک طی درخواستی از مقام معظم رهبری، خواستار ازسرگیری مقابله با قاچاق پوشاک در سطح عرضه به‌صورت مستمر و اعلام گزارش عملکرد مسئولان این حوزه شد.

به فاصله چند روز پس از انتشار این نامه، «احمدرضا رادان» فرمانده کل انتظامی کشور در واکنش به آن اظهار کرد: حوزه قاچاق و برخورد با کالای قاچاق یک زنجیره است که باید به این زنجیره توجه و سرچشمه‌های اصلی را شناسایی و با آن‌ها برخورد کرد.

حال، «سعید قدیری» دبیر اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان پوشاک در گفتگو با بازارنیوز پیرامون واکنش دستگاه‌های نظارتی و انتظامی به نامه این اتحادیه، اظهار کرد: تاکنون چندین جلسه برگزار شده، ولی هنوز بحث خاصی در این باره آغاز نشده است. صورت مسئله و خواسته اعضای اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان پوشاک کاملاً واضح است.

دبیر اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان پوشاک افزود: مطالبه نخست ما از دستگاه‌های ذی ربط با قاچاق، مقابله با نشان‌های تجاری محرز قاچاق در سطح عرضه است.

وی خاطرنشان کرد: در گام دوم، درخواست اتحادیه پوشاک از دستگاه‌های مرتبط با موضوع قاچاق این بود که در فرایند مقابله با پوشاک قاچاق، البسه‌ای را هم که تقلبی محسوب می‌شوند را ضبط و جمع آوری شود.

قدیری گفت: مقابله با پوشاک قاچاق از سال ۹۸ به این سو مسکوت مانده و الان هم مطالبه اتحادیه پوشاک این است که این رویه مجدداً آغاز شود. در حال حاضر خود دستگاه‌های متولی مبارزه با قاچاق هم بر این موضوع اذعان دارند که باید به صورت کاملا جدی با نشان‌های تجاری محرز قاچاق مقابله شود.

دبیر اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان پوشاک پیرامون جلسات برگزار شده پیرامون مبارزه با پوشاک قاچاق، اظهار کرد: تا به حال فقط وزارت صمت به صورت جدی در این باره واکنش نشان داده‌اند. ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، کمیسیون اصل نود و همچنین فراجا هنوز عکس‌العملی نسبت به این موضوع نشان نداده‌اند.

وی توضیح داد: تا به حال فقط چند جلسه در وزارت صمت و همچنین یک جلسه کوتاه در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز درباره افزایش آمار پوشاک برگزار شده، وگرنه تا الان سایر دستگاه‌های ورود جدی به این موضوع نکرده‌اند.

قدیری همچنین درباره واکنش فراجا به نامه اتحادیه تولید و صادرات پوشاک به مقام معظم رهبری هم گفت: این نهاد هنوز واکنشی به این موضوع نشون نداده و فقط یه جلسه کوتاه در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و چندین جلسه دیگر در وزارت صمت حول محور آن نامه برگزار شده است.


پایان پیام//

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کشاورزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زشتی 9 ملکه زیبایی جهان بدون آرایش ! + عکس های قبل و بعد از مسابقه