درباره ویتامین c و خواص آن چه می دانید؟


درباره ویتامین c و خواص آن چه می دانید؟

آیا درباره ویتامین c و خواص آن، اطلاعاتی دارید؟ این ویتامین در سلامت کلی، تاثیر نهاده و بدن را به یک سپر قوی در برابر بیماری ها تبدیل می سازد.

به گزارش بهداشت نیوز، ویتامین C که نام علمی آن اسید ال اسکوربیک می باشد؛ یکی از ویتامین های ضروری و مورد نیاز بدن است.

سلامت بدن تا حدود زیادی به وجود این ویتامین وابسته می باشد. بنابراین با مصرف فرآورده های غذایی حاوی ویتامین ث می توان از سلامت عمومی بیشتری برخوردار گشت. در ادامه راجع به ویتامین c و خواص آن، بیشتر صحبت خواهیم کرد.

با ویتامین C به جنگ با فشار خون بروید
یکی از دلایلی که احتمال بروز سکته قلبی را افزایش می دهد؛ فشار خون بالاست. ویتامین C به کنترل فشار خون پرداخته و از ظهور بیماری های وابسته به آن جلوگیری می نماید.

سطح آنتی اکسیدان خون را افزایش دهید
در خصوص ویتامین c می توان اعلام داشت این ویتامین بسیار مهم سبب افزایش سی درصدی سطح آنتی اکسیدان خون شده و سیستم دفاعی بدن را تقویت می سازد. وجود مقادیر بالای آنتی اکسیدان در این ویتامین را نمی توان انکار کرد.

وزن خود را کنترل کنید
یکی از تاثیراتی که ویتامین ث خواهد داشت؛ کنترل وزن است. کارنیتین که ویتامین C به تولید آن کمک می کند، باعث تغییر چربی به شکل انرژی خواهد شد. در نتیجه متابولیسم بدن افزایش یافته و میل به مصرف غذاهای ناسالم کاهش می یابد. در نهایت، تغییرات مثبتی در وزن رخ داده و کاهش وزن اتفاق می افتد.

با ویتامین C، مواد معدنی را به بدن جذب کنید
ویتامین ث باعث جذب هر چه سریع تر مواد معدنی در بدن می شود. یکی از این مواد معدنی پر اهمیت، آهن است که به موجب ویتامین C، بیشتر جذب بدن می گردد.

ویتامین ث به رشد مو و تقویت ناخن کمک شگرفی می کند
آیا درباره ویتامین c راجع به رشد مو و تقویت ناخن، چیزی شنیده اید؟ این ویتامین نه تنها باعث کلاژن سازی بهتر مو و پوست می شود؛ بلکه فولیکول های مو را تحریک نموده و به رشد و تقویت آن کمک می کند. همچنین ویتامین فوق باعث تقویت کلی ناخن ها خواهد شد.

از آنفلوآنزا و سرماخوردگی دور بمانید
ویتامین C نه تنها باعث ممانعت از سرماخوردگی و آنفلوآنزا می شود؛ بلکه به درمان و بهبود این بیماری های فصلی، کمک شایانی خواهد کرد. این ویتامین که نقش موثری را در افزایش توان عمومی بدن ایفا می کند؛ باعث تضعیف ویروس سرماخوردگی شده و حتی از بیماری های عفونی مانند عفونت ریه و ذات الریه جلوگیری به عمل می آورد.

با ویتامین C سالم تر بمانید
رادیکال های آزاد، عامل اصلی بیماری محسوب می شوند. ویتامین ث، ضمن مبارزه با این رادیکال ها، از بروز بیماری هایی که در اثر فعالیت آنها به وجود می آیند؛ جلوگیری می کند. بیماری هایی که وابسته به فعالیت رادیکال های آزاد می باشند؛ عبارتند از: درد و ورم مفاصل، سرطان و امراض قلبی.

زیبایی و جوانی را کاملا احساس کنید
درباره ویتامین c و خواص آن می توان گفت این ویتامین باعث افزایش ساخت کلاژن در پوست شده و از تشکیل و پیشرفت چین و چروک ها پیشگیری می کند. به دنبال آن، فرد جوانی و زیبایی را در چهره خود احساس کرده و به پیری زودرس دچار نخواهد شد.

ویتامین C، سپری قوی در برابر سکته مغزی است
میوه و سبزیجات، سرشار از ویتامین ث می باشند. لذا با گنجاندن این فرآورده ها در رژیم غذایی می توان ویتامین C بیشتری دریافت کرد و بدن را به سپری قوی و مقاوم در برابر بیماری های خطرناک همچون سکته مغزی تبدیل نمود.

از پوست در برابر اشعه های مضر دفاع می کند

یکی از تاثیرات فوق العاده ویتامین C برای پوست، محافظت از آن در برابر آسیب های ناشی از نور خورشید است؛ به همین دلیل امروزه شاهد حضور انواع سرم و کرم های مرطوب کننده حاوی ویتامین C در حوزه محصولات آرایشی بهداشتی می باشیم. استفاده از این محصولات، پیش از مصرف ضد آفتاب، توصیه می شود.

با ویتامین C پر انرژی تر باشید
اگر خواستار دریافت انرژی بیشتر هستید؛ باید به مصرف ویتامین C، توجه بیشتری نشان دهید. این ویتامین باعث جذب بهتر آهن در بدن شده و به افزایش سطح انرژی و جلوگیری از ضعف جسمانی کمک می کند.

ویتامین C به بدنسازان توصیه می شود
آیا راجع به ویتامین c به ویژه خواص عالی آن برای بدنسازان، چیزی میدانید؟ این ویتامین باعث می شود تا عضله و استخوان در کنار هم قرار گرفته و در نتیجه، محافظت از عضلات صورت می گیرد. همچنین این ویتامین با جذب سریع آهن، باعث اکسیژن رسانی به عضلات شده و عملکرد آنها را تقویت می سازد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تغذیه و سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نمره «قابل قبول» هوای تهران