رادیو پیام چهارمین شبکه برتر معاونت صدا شد


رادیو پیام چهارمین شبکه برتر معاونت صدا شد

مدیر پخش شبکه رادیو پیام گفت: طبق نظرسنجی‌ها شبکه رادیویی پیام چهارمین شبکه برتر معاونت صدا در بین سایر شبکه‌های رادیویی شد.

۱۲ آذر سال ۱۳۷۳ بود که رادیو پیام با هدف اطلاع‌رسانی مفید و بهنگام به جمع دیگر شبکه‌های رادیویی اضافه شد و در سه بخش موسیقی ، خبر و گفتار مخاطبان را به سمت حوزه‌های محتوا و موسیقی کشاند. در همان سال میزان پخش رادیو پیام ۱۶ ساعت در روز در استان تهران بود، که سال بعد با ۱۸ ساعت در روز فعالیتش را ادامه داد.

فعالیت رادیو پیام از سال ۱۳۷۵، ۲۴ ساعته و سراسری شد و مخاطبان را در این سال‌ها در شش بخش صبحگاهی، نیمروزی، عصرگاهی، شامگاهی، شبانگاهی و سحرگاهی همراه خود کرد.

محمد بغدادی، مدیر پخش شبکه رادیو پیام در استودیوی شبکه خبر درباره تغییرات فرمی و محتوایی این شبکه به مناسبت سی‌امین سالگرد آن گفت: در حوزه فرم و محتوا تغییراتی را در رادیو پیام انجام دادیم. به توسعه حوزه سلامت، سبک زندگی، اقتصاد دانش بنیان و تولید ملی توجه کردیم. سعی کردیم روایتگر خوبی برای پیشرفت کشور باشیم. در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی، سلامت و ... آیتم‌هایی تحت عنوان پیام سلامت، پیام توسعه و پیام پیشرفت ایجاد کردیم.

بغدادی با اعلام این خبر که رادیو پیام نسبت به سال گذشته و در رقابت با سایر شبکه‌های رادیویی توانست جزو چهارمین شبکه برتر معاونت صدا طبق نظرسنجی‌ها باشد، توضیح داد: ما در شکل ارائه پیام به دنبال چینش محتوا بودیم؛ اینکه موسیقی‌ها کجا پخش شود، چه نوع موسیقی و چه مضامینی برای مخاطب انتخاب شود و زمان پخش موسیقی را بدانیم.

رادیو پیام چهارمین شبکه برتر معاونت صدا شد

مدیر پخش رادیو پیام با بیان اینکه انتخاب محتوای میان برنامه‌ها به عهده آقای ستوده، مدیر طرح و تولید شبکه است، افزود: او طبق نظرسنجی مردم و اسناد بالادستی مانند گام دوم انقلاب اسلامی و سند تحول رسانه به یکسری موضوعات مانند جوانان و جمعیت توجه خاصی کرده است.

وی در پاسخ به این سوال که چگونه انتخاب موسیقی‌ها انجام می‌شود، گفت: ما به ریتم و مضامین ترانه‌ها و اشعار موسیقی توجه می‌کنیم. موسیقی‌هایی که متناسب با مضامین مدنظر ماست، انتخاب می‌کنیم و همکارانمان در مرکز موسیقی صداوسیما آن‌ها را تولید می‌کنند. قطعاً در مناسبت‌های مختلف موسیقی مختص آن روز پخش می‌شود.

بغدادی درباره نسبت رادیو پیام با رادیو آوا گفت: شبکه رادیویی پیام کانالی به نام رادیو آوا زیر مجموعه خود دارد. رادیو آوا برترین رادیو از نظر تعداد شنونده‌هاست، که رضایت بیشتر مخاطبان رادیو را دربر دارد. از آنجایی که رادیو آوا موسیقی محور است، قالب‌های دیگر برنامه‌سازی در آن شبکه نمی‌گنجد. ما صرفاً پخش‌کننده موسیقی هستیم؛ آن هم به انتخاب و تولید همکارانمان در مرکز موسیقی سازمان صداوسیما. در رادیو آوا هم با توجه به ساعات روز و مضامین اشعار، موسیقی را برای شنوندگان پخش می‌کنیم.

مدیر پخش رادیو پیام با بیان اینکه ما تعاملی‌ترین رادیو نما را از بین شبکه‌های رادیویی داریم، خاطرنشان کرد: طرح پویش «ایران زیبا من» را داریم، که در رادیو نما تصاویری که مخاطبان از مناظر زیبای ایران ارسال می‌کنند، پخش می‌کنیم. به هر حال، درنظر گرفتن تمام سلیقه و چینش جدول پخش رادیو کار سختی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تلویزیون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا