2 محموله چوب قاچاق در بوکان ضبط شد


2 محموله چوب قاچاق در بوکان ضبط شد

حوادث رکنا: رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بوکان گفت: ماموران یگان حفاظت این اداره ۲ محموله چوب قاچاق در مجموع به میزان ۱۲ تن را در این شهرستان کشف و ضبط کردند.

به گزارش رکنا، اسماعیل عبدالله‌وند روز یکشنبه در گفت وگویی اظهار کرد: این ۲ محموله شامل چوب درختان بید بود که بدون مجوز حمل بارگیری شده بودند و متخلفان قصد داشتند محموله را از طریق این شهرستان به یکی از شهرهای اطراف منتقل کنند.

وی ادامه داد: ماموران یگان حفاظت این اداره ضمن ضبط این مقدار چوب قاچاق که بر روی یک دستگاه خودرو ساپیا و یک دستگاه کامیون حمل می شد، ۲ نفر متخلف را با تشکیل پرونده به مراجع قضایی شهرستان معرفی کردند.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بوکان اضافه کرد: علاوه بر اینکه جابجایی هرگونه محموله چوب نیازمند اخذ مجوز است، قطع درختان بید و چنار که در منابع ملی رشد کرده، جرم به حساب می آید و با متخلفان طبق قانون برخورد خواهد شد.

عبدالله‌وند گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۷ محموله چوب قاچاق با وزن بیش از ۷۰ تُن چوب و هفت دستگاه اره برقی کشف و ضبط شده و با متخلفان و افراد سودجو طبق قانون برخورد قضایی صورت گرفته است.

وی افزود: در برخورد با سودجویان که با قطع غیرمجاز درختان جنگلی در عرصه‌های منابع طبیعی اقدام به تخریب می‌کنند، تعارف نداشته و با آنها قاطعانه برخورد خواهد شد.

وی از مردم و دوستداران طبیعت خواست تا در صورت مشاهده تخریب منابع طبیعی و قاچاق هرگونه فرآورده‌های جنگلی و مرتعی توسط افراد سودجو و فرصت‌طلب مراتب را با شماره ۱۵۰۴به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

بوکان دارای ۱۳۲ هزار هکتار مرتع است که ۱۰۰ هکتار آن مراتع درجه یک با پوشش مناسب و مابقی مراتع درجه ۲ با پوشش متوسط و مراتع درجه سه با پوشش ضعیف است.

شهرستان بوکان در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و در این شهرستان ۳۰۰ هکتار جنگل متراکم و کم تراکم در مناطق کوهستانی این شهرستان منطقه ایل گورک و در محدوده روستاهای زراندول، موسی و سارده کویستان وجود دارد.


2 محموله چوب قاچاق در بوکان ضبط شد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قاچاق

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معرفی و بیوگرافی بازیگران سریال در انتهای شب + عکس