اخبار بارسلونا | 36 میلیون یورو به جیب بارسلونا رفت


اخبار بارسلونا | 36 میلیون یورو به جیب بارسلونا رفت

بارسلونا با قطعی کردن صعودش به دور بعد لیگ قهرمانان موفق شده دریافت 36 میلیون یورو از یوفا را تضمین کند.

هر تیم شرکت کننده در مرحله گروهی لیگ قهرمانان 15.64 میلیون یورو به علاوه 2.8 میلیون یورو برای هر پیروزی و 930 هزار یورو برای تساوی دریافت می‌کند. دریافت مجوز حضور دور بعدی رقابت‌ها نیز 9.6 میلیون یوروی دیگر به خزانه باشگاه اضافه می‌کند.

پیروزی بارسلونا برابر پورتو (2-1) از نظر ورزشی و همچنین از نظر اقتصادی فراتر از حد معمول اهمیت داشت. بارسا جواز حضور در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا آن هم به عنوان صدرنشین (تقریبا قطعی) را به دست آورد.

این پیروزی علاوه بر اهمیت ورزشی، پیامدهای اقتصادی مهمی نیز داشت. لیگ قهرمانان اروپا معتبرترین جام باشگاهی اروپا و یکی از مهم‌ترین منابع درآمد باشگاه‌هاست.

پس از پیروزی مقابل پورتو، بارسا 2.8 میلیون یورو دریافت خواهد کرد، در حالی که اگر مساوی می‌کرد، دریافتی، 930000 یورو بود.

بارسا در مرحله گروهی به لطف چهار برد، 11.2 میلیون درآمد کسب کرده است. و اینها را باید به 15.64 میلیونی که برای حضور در مرحله گروهی دریافت کرده، اضافه کرد. پیروزی بارسا در آنتورپ دریافتی کل بارسا را به 29.64 میلیون یورو خواهد رساند. به این باید پاداش 9.6 میلیون یورویی صعود به یک هشتم را نیز اضافه کرد. به این ترتیب فعلا بارسا 36.44 میلیون یورو برای پنج بازی اول لیگ قهرمانان (جدای از بازی پایانی گروه) اروپا را تضمین کرده است.

اخبار بارسلونا | 36 میلیون یورو به جیب بارسلونا رفت


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال و طالع بینی ویژه 19 اردیبهشت + فیلم