خانه صنعتکاران همراه شرکت‌های دانش‌بنیان باشد


خانه صنعتکاران همراه شرکت‌های دانش‌بنیان باشد

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور گفت: خانه صنعتکاران در حوزه جذب سرمایه‌گذار و صادرات محصولات همراه شرکت‌های دانش‌بنیان باشد.روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، در دیدار رئیس خانه صنعتکاران کشور با اشاره به اهمیت شرکت‌های دانش‌بنیان در...

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور گفت: خانه صنعتکاران در حوزه جذب سرمایه‌گذار و صادرات محصولات همراه شرکت‌های دانش‌بنیان باشد.

روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، در دیدار رئیس خانه صنعتکاران کشور با اشاره به اهمیت شرکت‌های دانش‌بنیان در اقتصاد و تولید کشور ، اظهار کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان امروزه سهم بزرگی در اقتصاد دنیا دارند، از این رو امید داریم با تلاش بیشتر این شرکت‌ها در داخل کشور، گام بزرگی در راستای خنثی‌سازی و بی‌اثر کردن تحریم‌ها برای توسعه اقتصادی کشور ایفا کنند.

وی به لزوم همکاری بیشتر بخش خصوصی و دوبتی در حوزه دانش‌بنیان‌ها اشاره کرد و افزود: خانه صنعتکاران می‌تواند در جهت توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان به‌خصوص در زمینه ظرفیت‌های آموزشی و جذب سرمایه‌گذار و صادرات محصولات دانش‌بنیان داخلی اثر گذار شود.

توسعه «فناوری‌های راهبردی» یکی از رویکردهای محوری معاونت علمی ریاست جمهوری است

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهور با اشاره به اهمیت پیوند تولید کنندگاه و مجموعه‌های دانش‌بنیان، تصریح کرد: یکی از رویکردهای محوری معاونت علمی، توسعه «فناوری‌های راهبردی» با نگاه به فناوری‌های مطرح دنیا، برای آینده است.

در زمینه قوانین مالیاتی بانک مرکزی مجموعه‌های دانش‌بنیان بازنگری شود

علیرضا بنی‌هاشمی رئیس خانه صنعتکاران کشور نیز در این دیدار گفت: تقویت و حمایت شرکت دانش‌بنیان داخلی با توجه به مشکلاتی که در این حوزه وجود دارد امری ضروری محسوب می‌شود.

وی عنوان کرد: با توجه به شتاب پیشرفت در حوزه دانش‌بنیان‌ها پیشنهاد می‌کنیم در زمینه قوانین مالیاتی بانک مرکزی بازنگری انجام شود تا این دست قوانین دست و پا گیر مانع توسعه شرکت های دانش بنیان نشود.

رئیس خانه صنعتکاران کشور با لزوم ایجاد دبیرخانه مشترک بین این نهاد و معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری اشاره کرد و بیان کرد: ایجاد این دبیرخانه مشترک در راستای هم افزایی و همکاری می تواند به عامل مهمی در حمایت از شرکت های دانش‌بنیان بخصوص در زمینه صادرات محصولات شود.

هرمزگان دارای ظرفیت‌های خوبی در زمینه تولید محصولات آرایشی و خوراک دام دارد

محمد پاینده رئیس خانه صنعتکاران استان هرمزگان نیز به پتانسیل‌های استان هرمزگان در زمینه تولیدات محصولات دانش بنیان در حوزه تولیدات محصولات آرایشی و خوراک دام و طیور با استفاده از ظرفیت‌های دریایی اشاره کرد و گفت: اگرچه فعالیت‌هایی در حوزه دانش‌بنیان در هرمزگان در حال انجام است اما این اقدامات در مقابل پتانسیل های موجود اندک است و امیدواریم همکاری بین معاونت علمی و فن آوری ریاست جمهوری و خانه صنعت کاران موجب حمایت بیشتر از نخبگان هرمزگانی در اقتصاد دانش‌بنیان مبتنی بر ظرفیت‌های دریایی شود.

وی با اشاره به محرومیت های حاکم در بخش هایی از استان، تصریح کرد: با توجه به نقش پر اهمیت اقتصادی شرکت‌های دانش بنیان در امر توسعه از دولت سیزدهم انتظار می‌رود مناطقی از جمله جزایر قشم و کیش به محور توجه فعالیت‌های دانش بنیان تبدیل شوند تا این اقدام باعث جذب بیشتر نخبگان بومی و عرضه تولیدات مطابق با شرایط اقلیمی شود.

No tags for this post.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جزئیات آتش‌سوزی مهیب امامزاده ابراهیم شفت + عکس