جزئیات حمله تروریستی برنامه ریزی شده در مسکو مشخص شد


جزئیات حمله تروریستی برنامه ریزی شده در مسکو مشخص شد

مردی که قصد داشت یک تانکر سوخت را در مسکو منفجر کند، گفت که یک افسر امنیتی قول داده او را به اوکراین ببرد؛ ویدئوی مربوطه در کانال تلگرام ستاد مرکزی کمیته تحقیقات روسیه در پایتخت منتشر شده است.

به گزارش اسپوتنیک، پیش از این، این اداره گزارش داد که مردی در مسکو بازداشت و دستگیر شد که به دستور یک "همدست ناشناس" قصد انجام حمله تروریستی برای منفجر کردن یک مخزن سوخت در یک ایستگاه راه آهن را داشت.
فرد دستگیر شده ماموریت خود را در فیلم منتشر شده توسط کمیته تحقیق توضیح داد: "قصد داشتم برای انجام یک حمله تروریستی در ایستگاه راه آهن با استفاده از یک بمب دست ساز، یک تانکر سوخت را منفجر کنم".
به گفته این فرد دستگیر شده، افسر امنیتی قول داده بود که او را پس از انجام این اقدام به خاک اوکراین ببرد، "اما این اتفاق نیفتاد."
بر اساس تحقیقات انجام شده، مرد متولد 1983 میلادی از یک همدست ناشناس با منفجر کردن یکی از مخازن سوخت ایستگاه راه‌آهن دستور اقدام تروریستی در قبال پاداش نقدی دریافت کرد که متهم با آن موافقت کرد.
مظنون به منظور آمادگی برای ارتکاب جنایت فوق، وارد محلی واقع در یکی از پارک های جنگلی شهر مسکو شد و در آنجا مواد منفجره را از محلی که قبلاً برای وی تعیین شده بود برداشت و قصد ساخت یک بمب دست ساز را داشت.
پس از آن متهم به محلی واقع در یکی از خیابان‌های منطقه اداری جنوب غربی مسکو رسید و در آنجا یک چاشنی را که برای ساختن یک بمب دست ساز در نظر گرفته شده بود از محلی که از قبل تعیین شده بود برداشت. با این حال، او نتوانست قصد خود را با هدف ارتکاب یک اقدام تروریستی تکمیل کند، زیرا پس از خارج کردن چاشنی از انبار، توسط افسران عملیاتی سرویس امنیت فدرال روسیه بازداشت شد.
اقدامات تحقیقاتی با متهم انجام و وی تفهیم اتهام شد. دادگاه برای وی قرار بازداشت اعلام کرد. اقدامات تحقیقاتی با هدف احراز تمامی شرایط حادثه و سایر همدستان وی توسط بازپرس ادامه دارد.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکسی تلخ از آرمین زارعی که طرفدارانش را دلواپس کرد/ تصویر