رئیس سازمان ملی مهاجرت: ایران ظرفیت پذیرش مهاجرین جدید را ندارد


رئیس سازمان ملی مهاجرت: ایران ظرفیت پذیرش مهاجرین جدید را ندارد

رکنا: رئیس سازمان ملی مهاجرت گفت: ایران ظرفیت پذیرش مهاجرین جدید را ندارد و در صورت مسئولیت‌پذیر نبودن جامعه بین‌المللی برای حمایت از پناهندگان در ایران، بخش عمده آنها به کشورهای اروپایی مهاجرت خواهند کرد.

به گزارش رکنا،‌ عبدالله مبینی روز سه‌شنبه در نشست ۱۱۴ شورای سازمان بین‌المللی مهاجرت در ژنو (۲۷ تا ۲۹ نوامبر ۲۰۲۳ برابر با ۶ تا ۸ آذر ۱۴۰۲) با اشاره به نبود تقسیم عادلانه بار میزبانی از پناهندگان توسط جامعه بین‌المللی تاکید کرد: ایران تاکنون به مراتب بیش از سهم خود در میزبانی و حمایت از پناهندگان مشارکت داشته است بنابراین باید تقسیم منصفانه این مسئولیت بین‌المللی مورد توجه جامعه بین‌المللی قرار گیرد.

وی اظهار کرد: بحران‌های مهاجرتی ناشی از عوامل مختلف سیاسی، مداخلات نظامی و اقلیمی در کشورهای همسایه جمهوری اسلامی ایران در سایه مداخلات نظامی کشورهای فرامنطقه‌ای در افغانستان و عراق ایران در بیش از چهار دهه گذشته میزبان چند میلیون پناهنده و آواره بوده است.

مبینی ادامه داد: مشکلات امنیتی و اقتصادی و محدودیت‌هایی همچون منع دانش‌آموزان و دختران از تحصیل از جمله عوامل آوارگی اتباع افغانستانی و مهاجرت آنها به کشورهای همسایه بوده است.

رییس سازمان ملی مهاجرت با اشاره به مساله فلسطین اشغالی به عنوان یکی از کانون‌های اصلی و قدیمی مهاجرت و آوارگی در جهان تاکید کرد: در زمان کنونی جلوگیری از کشتار انسان‌های بی‌گناه و مبارزه با ریشه‌های آوارگی و مهاجرت اجباری شهروندان فلسطین مسئولیت جامعه بین‌المللی است.


رئیس سازمان ملی مهاجرت: ایران ظرفیت پذیرش مهاجرین جدید را ندارد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهاجرت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...