کاهش حمایت رای‌دهندگان سیاه‌پوست خطری دیگر برای بایدن


کاهش حمایت رای‌دهندگان سیاه‌پوست خطری دیگر برای بایدن

روزنامه واشنگتن تایمز از عقب‌نشینی رای‌دهندگان سیاه‌پوست از حمایت از جو بایدن خبر داد و نوشت: این امر می‌تواند شانس رئیس جمهوری کنونی آمریکا را برای پیروزی مجدد در انتخابات ۲۰۲۴ کاهش دهد.

این روزنامه آمریکایی افزود: رای دهندگان سیاه پوست می گویند بایدن به تعهدات خود برای حمایت از سیاه پوستان پشت کرده و از این رو، آنها از او انتخابات آینده حمایت نمی کنند. برخی از آنها حتی به سمت حمایت از دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین آمریکا روی آورده اند.

واشنگتن تایمز با اشاره به این که کاهش حمایت سیاه پوستان از بایدن، کاخ سفید را در موضع تدافعی قرار داده است افزود: فقدان اشتیاق نزد رای دهندگان سیاه پوست می تواند برای شانس پیروزی دوباره بایدن مصیب آمیز باشد.

رای دهندگان سیاه پوست در انتخابات ۲۰۲۰ نقش کلیدی را در پیروزی بایدن داشتند و کاهش حمایت از او فقط در یک یا دو ایالت تاثیرگذار - موسوم به ایالت های میدان نبرد- همچون میشیگان و جورجیا می تواند احتمالا در نتیجه انتخابات، تعیین کننده باشد.

رالی واشنگتن که ریاست یک سازمان مذهبی در آمریکا را با هدف کمک به جامعه سیاه پوستان این کشور برعهده دارد، گفت با بسیاری از آمریکایی های آفریقایی تبار صحبت کرده و آنها اکنون از اقدامات بایدن ناامید هستند.

وی گفت اقدامات بایدن، بازتاب وعده های او در کمک به آفریقایی تبارها نیست.

دیوید دیکس کارشناس علوم راهبردی دموکرات نیز چنین استدلال کرد که جنگ خاورمیانه و اوکراین بیشتر وقت بایدن را گرفته است و او نتوانسته به وعده های خود به جامعه سیاه پوست جامه عمل بپوشاند.

در نظرسنجی اخیر روزنامه نیویورک تایمز و کالج سیینا معلوم شد که ۷۱ درصد سیاه پوستان در انتخابات فرضی به بایدن رای می دهند. این در حالیست که بایدن در انتخابات سال ۲۰۲۰ میلادی توانست ۹۲ درصد از آرای رای دهندگان را به خود اختصاص دهد.

بعد از پیروزی در انتخابات، بایدن تصدیق کرد که مدیون جامعه سیاه پوستان است و وعده داد از آنها حمایت خواهد کرد.

کاخ سفید ادعاها درباره این که بایدن کمکی به جامعه سیاه پوستان نکرده را به چالش کشیده و مقاماتی از جمله استفان بنجامین مدیر دفتر روابط عمومی کاخ سفید مدعیست بایدن به وعده خود به اقلیت سیاه پوست عمل کرده است.

وی در بیانیه ای که برای روزنامه واشنگتن تایمز ارسال کرد نوشت: بایدن از روز نخست روی کار آمدنش یک رویکرد کلی را برای پیشبرد برابری نژادی و بهبود زندگی خانواده های سیاه پوست در سراسر کشور اتخاذ کرده است. او با افزایش سرمایه‌گذاری و فرصت‌های اقتصادی در جوامع سیاه‌پوست، بهبود نتایج سلامت، ارائه حمایت تاریخی از [کالج‌ها و دانشگاه‌های سیاه‌پوست] و اقدام برای اصلاح نظام عدالت کیفری ما، به وعده خود عمل کرده است.

طرح موسوم به نجات آمریکایی در دوران کووید نیز شامل تمهیداتی برای افزایش اعتبار مالیاتی کودکان است. دولت ادعا می کند که این اعتبار به کاهش نرخ فقر برای کودکان سیاه پوست کمک کرده و ۳۹ میلیارد دلار برای کمک به مراکز ارائه دهنده کمک های مراقبتی از کودکان و کمک به ادامه فعالیت آنها در دوران ناآرامی اقتصادی اختصاص یافته است. بر اساس داده های دولت، از هر پنج مرکز ارائه دهنده مراقبت از کودک، یکی متعلق به سیاه پوستان است.

کاهش حمایت رای‌دهندگان سیاه‌پوست خطری دیگر برای بایدن

با این حال، رالی واشنگتن معتقد است که سرمایه گذاری ادعایی دولت بایدن دارای تاثیر اندک در بهبود زندگی سیاه پوستان آمریکایی بوده است.

به نوشته واشنگتن تایمز، کارزار انتخاباتی بایدن، تبلیغات برای جلب رای دهندگان سیاه پوست را در هفته های گذشته با سرمایه گذاری ۲۵ میلیون دلاری در آگهی های تلویزیونی در مناطقی مانند فینیکس (ایالت آریزونا)، آتلانتا افزایش داده است.

این روزناه آمریکایی، یکی دیگر از نشانه نگرانی کمپین بایدن درباره رای دهندگان سیاه پوست را اعزام کامالا هریس معاون بایدن به کالج ها و دانشگاه هایی که از نظر تاریخی دانشجوی سیاه پوست دارند، عنوان کرد تا حمایت آنها را جلب کند.

دولت بایدن مدعی است تعهدات این دولت به سرمایه گذاری اقتصادی محدود نمی شود . مقامات دولت آمریکا می گویند اقدامات بایدن در انتصاب قضات سیاه پوست از جمله زنان سیاه پوست بی سابقه بوده است و از جمله به انتصاب کتانجی براون جکسون اولین زن سیاه پوست در دیوان عالی آمریکا اشاره می کنند.

نظرسنجی ها نشان می دهند رای دهندگان جوان سیاه پوست بیش از افراد مسن تر در این جامعه از عملکرد بایدن ناراضی هستند. نظرسنجی موسسه اینترپرایز در سپتامبر (شهریور) نشان داد که فقط ۵۷.۹ درصد از رای دهندگان بین ۱۸ تا ۴۹ ساله عملکرد بایدن را قبول دارند. در بین سیاه پوستان ۵۰ سال به بالا این نظر مورد تایید ۷۸.۹ درصد از رای دهندگان بود.

این درحالیست که فقط ۳۶.۳ درصدد از رای دهندگان جوان بین ۱۸ تا ۴۹ ساله عملکرد بایدن را بسیار خوب توصیف کردند.

واشنگتن تایمز در پایان نوشت: بزرگترین دغدغه دموکرات ها فقط این نیست که رای دهندگان سیاه پوست ممکن است به حمایت از ترامپ رویگردان شوند. آنها نگران آن هستند که این گروه تصمیم بگیرد در روز انتخابات در خانه های خود بمانند و برخی شواهد نشان می دهد این اتفاق رخ خواهد داد.

رای دهندگان در لوئیزیانا ماه گذشته برای اولین بار در تقریبا یک دهه گذشته، یک فرماندار جمهوریخواه انتخاب کردند. تنها ۳۶ درصد از سه میلیون رای دهنده واجد شرایط در این ایالت در انتتخابات شرکت کردند و به نظر می رسد کاهش میزان مشارکت در بین سیاه پوستان به مراتب بیشتر بوده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آمریکا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد امید به زندگی ؛ چندین انشا ادبی و زیبا امید به زندگی