آب کمر کجا قرار دارد؟


آب کمر کجا قرار دارد؟

آب کمر کجا قرار دارد؟ منی آبی سفید و کدر است که هنگام انزال از آلت تناسلی مرد خارج می شود. منی حاوی اسپرم و مواد مغذی است. اسپرم در واقع بستری برای انتقال اسپرم و افزایش عمر آنها تا حدود ۵ روز است و نقش مهمی در باروری دارد. منی از میلیون ها اسپرم...

آب کمر کجا قرار دارد؟ منی آبی سفید و کدر است که هنگام انزال از آلت تناسلی مرد خارج می شود. منی حاوی اسپرم و مواد مغذی است. اسپرم در واقع بستری برای انتقال اسپرم و افزایش عمر آنها تا حدود ۵ روز است و نقش مهمی در باروری دارد.

منی از میلیون ها اسپرم و مایع منی تشکیل شده است. با هر انزال، حدود ۱۰۰ میلیون اسپرم از آلت تناسلی به مایع منی آزاد می شود. اسپرم در بیضه ها تولید می شود و سپس وارد لوله ای به نام اپیدیدیم می شود و در آنجا تحت تأثیر هورمون های بیضه و هیپوفیز ذخیره شده و بالغ می شود.

پس از این مرحله، اسپرم ها به داخل مجرای دفران که یک لوله عضلانی دراز است می روند و با مایع منی ترشح شده از دو مجرای انزال ترکیب می شوند. این ترکیب نهایی منی نام دارد که اسپرم را به رحم زن می برد. اسپرم می تواند ۳ تا ۵ روز در واژن زنده بماند و باعث بارداری شود.

اسپرم از چه مایعاتی تشکیل شده است؟

منی شامل مایعاتی است که از طریق سه عضو بدن ترشح می شود:

غده پروستات: این غده به اندازه یک گردو است و مایعاتی ترشح می کند که مایع اسپرم را حفظ می کند. این مایع حاوی آنزیم ها و مواد مغذی مفید برای محافظت و تغذیه اسپرم است.
غده پیاز میزراحی: این غده به اندازه یک نخود است. مایعی که از آن خارج می شود خاصیت روان کنندگی دارد و با خنثی کردن اسید به بقای اسپرم کمک می کند.
وزیکول‌های منی: این غدد لوله‌ای هستند. این غدد مایعی غنی از فروکتوز (قندی که به اسپرم انرژی می دهد) و پروستاگلاندین (نوعی چربی که کانال واژن را برای افزایش اسپرم منقبض می کند) تولید می کند.

آب کمر کجا قرار دارد؟

فرآیند تولید و حرکت اسپرم و ترکیب آن با اسپرم

بیضه ها: بیضه ها در بدن اسپرم و تستوسترون تولید می کنند.

اپیدیدیم: لوله ای در نزدیکی هر بیضه که اسپرم را از بیضه به لوله اسپرم ساز می برد.

لوله اسپرم: این لوله اپیدیدیم و مجرای ادرار را به هم متصل می کند. این لوله کانالی است که ادرار و اسپرم از آن خارج می شود. مجرای دفران اسپرم را ذخیره می کند و آنها را از کیسه بیضه دور می کند.

کیسه های منی (کیسه های منی): این کیسه پشت مثانه است و مایع منی تولید می کند.

پروستات: این غده یک ماده قلیایی تولید می کند و به آزادسازی اسپرم از آلت تناسلی کمک می کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مردان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زشتی 9 ملکه زیبایی جهان بدون آرایش ! + عکس های قبل و بعد از مسابقه