معرفی بانوی هندبالیست ایرانی به عنوان یکی از 9 استعداد برتر رقابت‌های قهرمانی جهان دانمارک


معرفی بانوی هندبالیست ایرانی به عنوان یکی از 9 استعداد برتر رقابت‌های قهرمانی جهان دانمارک

صفحه رسمی فدراسیون هندبال جهان در آخرین خبر خود ۹ ستاره جوانی که در رقابت‌های هندبال قهرمانی زنان جهان خواهند درخشید را معرفی کرد. به گزارش روابط عمومی فدراسیون هندبال، در میان این ۹ بازیکن، فاطمه مریخ ملی پوش هندبال بانوان کشورمان در کنار...

معرفی بانوی هندبالیست ایرانی به عنوان یکی از 9 استعداد برتر رقابت‌های قهرمانی جهان دانمارک

صفحه رسمی فدراسیون هندبال جهان در آخرین خبر خود ۹ ستاره جوانی که در رقابت‌های هندبال قهرمانی زنان جهان خواهند درخشید را معرفی کرد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون هندبال، در میان این ۹ بازیکن، فاطمه مریخ ملی پوش هندبال بانوان کشورمان در کنار بازیکنانی از کشور‌هایی از مجارستان، دانمارک، فرانسه، سوئد، ژاپن، اسپانیا، جمهوری چک و آنگولا ایستاده است.

فاطمه مریخ که در ترکیب نهایی تیم ملی هندبال بانوان کشورمان برای حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان ۲۰۲۳ حضور دارد، درخشش خود را از تیم ملی هندبال نوجوانان دختر آغاز کرد و در مسابقات قهرمانی آسیا خوش درخشید و با این تیم قهرمان شد. سپس به مسابقات قهرمانی جهان پا نهاد و توانست با نمایش‌های بی نقص خود در این مسابقات همراه با تیم ملی نوجوانان دختران، نام خود را به عنوان یک پدیده ۱۷ ساله بر سر زبان‌ها بیاندازد.

در این مسابقات با وجود اینکه کمتر کسی انتظار داشت در پایان دور مقدماتی، برترین گلزن مسابقات قهرمانی نوجوانان دختر جهان به مریخ برسد. فاطمه مریخ با تنها ۱۷ سال سن در مقدوینه شمالی نه تنها بیشترین تعداد گل را در این رقابت‌ها به ثمر رساند (۲۸ گل)، بلکه در سه بازی اول در دور مقدماتی، ۵ پاس گل نیز داد.

این بازیکن بغل چپ تیم ملی ایران همچنین در مسابقات قهرمانی جوانان جهان ۲۰۲۲ نیز با ۳۸ گل برترین گلزن ایران در آن رویداد شد و در مجموع در رده نوزدهم جدول رده بندی برترین گلزنان قرار گرفت.

لینک کوتاه کپی لینک

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هندبال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


وقتی نمک شرکت کننده بیشتر از مهران مدیری/همه از خنده رفتند روی هوا + فیلم