سامسونگ همچنان برترین برند بازار تلویزیون است


سامسونگ در سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۲۳ از نظر فروش و درآمد جهانی در بازار تلویزیون همچنان پیشتاز است. سامسونگ برای ۱۷ سال متوالی، بزرگترین برند تلویزیون در جهان بوده است و به‌نظر می‌رسد امسال هم این جایگاه را حفظ خواهد کرد. غول فناوری کره‌ی جنوبی در...

سامسونگ در سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۲۳ از نظر فروش و درآمد جهانی در بازار تلویزیون همچنان پیشتاز است.
سامسونگ برای ۱۷ سال متوالی، بزرگترین برند تلویزیون در جهان بوده است و به‌نظر می‌رسد امسال هم این جایگاه را حفظ خواهد کرد. غول فناوری کره‌ی جنوبی در سال جاری حتی عملکرد بهتری در بازار تلویزیون داشته و طبق داده‌های سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۲۳، بار دیگر عنوان برند شماره‌ یک تلویزیون را از نظر فروش و درآمد در سطح جهان به خود اختصاص داد.
براساس گزارش شرکت تحقیقات بازار Omdia، سامسونگ در بازار تلویزیون، رتبه‌ی اول جهانی را دراختیار دارد. سهم درآمد این شرکت در سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۲۳ به ۲۹٫۹ درصد رسیده که درمقایسه‌با دوره‌ی مشابه سال قبل نشان از رشد ۲٫۴ درصدی دارد. از نظر حجم فروش، سامسونگ ۱۸٫۳ درصد از سهم بازار را دراختیار دارد که آن را بالاتر از هر برند دیگری قرار می‌دهد. این شرکت در بازار محصولات پرچمدار که قیمت تلویزیون‌ از ۲۵۰۰ دلار به بالا تعیین می‌شود نیز با سهم ۶۲ درصدی پیشتاز است که نسبت‌ به سه‌ماهه‌ی سوم سال گذشته رشدی ۱۶٫۲ درصدی را تجربه کرد.
طبق گزارش‌ها، سامسونگ نه‌تنها پیشتازی خود را در فروش تلویزیون‌ حفظ کرده بلکه سودآوری خود را با افزایش فروش مدل‌های بالارده بهبود داده است. ازجمله این مدل‌ها می‌توان به نسخه‌های بزرگ‌تر QD-OLED، Neo OLED و Micro LED تلویزیون سامسونگ اشاره کرد. ال‌جی نیز در بخش تلویزیون در رتبه‌ی دوم جهانی قرار دارد.
وقتی صحبت از تلویزیون‌های OLED به‌میان آید، تلویزیون ال‌ جی با سهم ۵۵ درصدی همچنان برنده‌ی اصلی بازار است. شرکت کره‌ای و رقیب دیرینه‌ی سامسونگ، ۲٫۰۳ میلیون تلویزیون OLED در سه‌ماهه‌ی سوم سال جاری عرضه کرد و در بخش تلویزیون‌های OLED با ابعاد بزرگ‌تر، حتی عملکرد بهتری نسبت‌ به سامسونگ داشت. به‌‌ بیان دیگر ال‌جی در سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۲۳ حدود ۶۰ درصد از سهم بازار تلویزیون‌های OLED فوق‌العاده بزرگ را به‌خود اختصاص داده که شامل مدل‌های ۷۵ اینچ و بزرگ‌تر می‌شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانشگاه شیراز: دانشجویان اخراج‌شده آمریکا و اروپا را بورسیه می‌کنیم