تکالیف وزارتخانه‌های ارتباطات و نیرو برای توسعه فیبرنوری


براساس لایحه بودجه ۱۴۰۳ به منظور تسریع و تسهیل سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در توسعه شبکه فیبرنوری کشور، وزارت نیرو با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مکلف‌اند استانداردها، ضوابط و تعرفه‌های عبور تار(فیبر)های نوری هوایی کاربران مذکور از طریق...

براساس لایحه بودجه ۱۴۰۳ به منظور تسریع و تسهیل سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در توسعه شبکه فیبرنوری کشور، وزارت نیرو با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مکلف‌اند استانداردها، ضوابط و تعرفه‌های عبور تار(فیبر)های نوری هوایی کاربران مذکور از طریق تیرها و دکل‌های برق را با رعایت اصول امنیتی و پدافند غیرعامل حداکثر ظرف دو ماه به تصویب هیأت وزیران برساند.
طبق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳، در بخش ب تبصره ۱۳ اعلام شده است مانده حساب توسعه شبکه تار (فیبر) نوری موضوع بند «س» تبصره (۷) قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور پس از تاسیس صندوق توسعه به حساب صندوق انتقال می‌یابد. همچنین مبالغ کمک پرداختی به کاربران (اپراتورها) ارتباطی از محل منابع این صندوق معاف از مالیات است.
همچنین در بخش پ تبصره ۱۳ بودجه سال آینده گفته شده است به منظور تسریع و تسهیل سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در توسعه شبکه فیبر نوری کشور، معابر شهری و خارج از شهری را حداکثر ۱۵ روز پس از دریافت تقاضای کاربر معرفی شده از سمت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و صرفاً با رعایت شرایط و ضوابط و تعرفه‌های مصوب کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات ارایه کنند.
از سوی دیگر در بخش در بخش ت تبصره ۱۳ این لایحه گفته شده است به منظور تسریع و تسهیل سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در توسعه شبکه فیبرنوری کشور، وزارت نیرو با همکاری وزارت ارتباطات فناوری اطلاعات (سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی) مکلف‌اند استانداردها، ضوابط و تعرفه‌های عبور تار(فیبر)های نوری هوایی کاربران مذکور از طریق تیرها و دکل‌های برق را با رعایت اصول امنیتی و پدافند غیرعامل حداکثر ظرف دو ماه به تصویب هیئت وزیران برساند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لایحه عفاف و حجاب بار دیگر به شورای نگهبان ارسال شد