95 درصد کارکنان شرکت openAI در نامه ای تهدید آمیز خواستار بازگشت سم آلتمن شدند


بیش از ۹۵ درصد کارکنان شرکت اوپن ‌ای‌آی در نامه‌ای تهدید کرده‌اند اگر سم آلتمن به مدیر عاملی این شرکت هوش مصنوعی برنگردد، استعفا می‌کنند. به گفته مدیر فروش این شرکت هفتصد نفر حمایت خود را از سم آلتمن اعلام کرده‌اند. آن‌ها همچنین خواهان...

بیش از ۹۵ درصد کارکنان شرکت اوپن ‌ای‌آی در نامه‌ای تهدید کرده‌اند اگر سم آلتمن به مدیر عاملی این شرکت هوش مصنوعی برنگردد، استعفا می‌کنند. به گفته مدیر فروش این شرکت هفتصد نفر حمایت خود را از سم آلتمن اعلام کرده‌اند.
آن‌ها همچنین خواهان کناره‌گیری اعضای هیئت مدیره‌ای شده‌اند که هفته پیش آلتمن را برکنار کرد.
به گفته خبرنگار بی‌بی‌سی این جنگ قدرت تهدیدی وجودی برای این شرکت پیشرو در هوش مصنوعی و سازنده چت‌جی‌پی‌تی است. دفتر این شرکت در روز دوشنبه خالی بود.
سم آلتمن و گرگ بروکمن، یکی از بنیانگذاران شرکت، با مایکروسافت به توافق رسیده‌اند که به آن شرکت ملحق شوند. دقیقا روشن نیست که علت برکناری چه بوده اما ظاهرا این دو متهم شده بودند که با هیئت مدیره روراست نبوده‌اند. مایکروسافت یکی از سرمایه‌گذاران اصلی اوپن‌ای‌آی بوده است.
ایلیا سوتسکور، یکی از اعضای هیئت مدیره‌ای که آقای آلتمن را اخراج کرد، با ابراز تاسف از این کار گفت که هرگز قصد لطمه زدن به اوپن ای‌آی را نداشته و هر کاری را برای اتحاد دوباره شرکت انجام می‌دهد.
اوپن‌ای‌آی اعلام کرده است که امت شیر، مدیرعامل سابق شرکت فناوری تویچ، به عنوان مدیر عامل موقت مشغول کار خواهد شد.
برکناری سم آلتمن از مدیریت اوپن‌ای‌آی که چت‌بات پیشرفته «چت جی‌پی‌تی» از مشهورترین محصولات آن است جمعه اعلام شد که با تعجب زیاد در صنعت فناوری هوش مصنوعی همراه بود.
پس از آن اعلام شد که شرکت مایکروسافت آقای آلتمن را استخدام کرده است.
ساتیا نادلا، مدیر اجرایی مایکروسافت، اعلام کرده که آقای آلتمن هدایت یک گروه تحقیقاتی در زمینه هوش مصنوعی را بر عهده خواهد داشت.
آقای آلتمن که ۳۸ سال دارد از چهره‌های سرشناس صنعت فناوری هوش مصنوعی و از موسسان شرکت اوپن‌ای‌آی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز معلم به خواهرزاده و برادرزاده 1401 + عکس نوشته و پروفایل