کوتاهی فراجا در مقابله با پوشاک قاچاق/ بازار رها شده است


کوتاهی فراجا در مقابله با پوشاک قاچاق/ بازار رها شده است

عضو هیئت مدیره اتحادیه تولید و صادرات پوشاک ایران با اشاره به افزایش پوشاک قاچاق در سطح عرضه، نسبت به عملکرد ضعیف ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و همچنین فراجا به عنوان ضابط این امر انتقاد کرد.

کوتاهی فراجا در مقابله با پوشاک قاچاق/ بازار رها شده است

گروه صنعت، معدن و تجارت بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ عضو هیئت مدیره اتحادیه تولید و صادرات پوشاک ایران در گفتگو با بازارنیوز پیرامون وضعیت پوشاک قاچاق در بازار اظهار کرد: در حال حاضر شرایط فعلی بازار پوشاک را می‌توان رها شده توصیف کرد، چرا که تاکنون برای مقابله با کالای قاچاق در سطح عرضه هیچ‌گونه نظارت و یا اقدام جامعی از سوی دستگاه‌های ذی‌ربط با این موضوع صورت نپذیرفته است.


عضو هیئت مدیره اتحادیه تولید و صادرات پوشاک ایران افزود: نتیجه این رهایی منجر به آن شده که پوشاک قاچاق از مبدا کشور‌های مختلف با شرایط و اشکال گوناگونی در سطح بازار ایران عرضه شود.


وی همچنین درباره عملکرد دستگاه‌های اجرایی مرتبط با مبارزه با قاچاق هم گفت: متولی اصلی مقابله با معضل قاچاق، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز است، اما با این حال این ستاد از سال ۱۳۹۸ به بعد هیچ اقدام موثری برای حل این موضوع انجام نداده است.


افتخاری خاطرنشان کرد: یکی از پایه‌های اصلی مبارزه با پوشاک قاچاق در سطح عرضه فراجا است، اما با این وجود در برخی از حوزه‌‎‌ها مدعی هستند که به دلیل مشکلات قانونی امکان برخورد با کالای قاچاق ندارند، اما در حوزه‌ای دیگر بند ۴ تبصره ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا را مطرح می‌کنند.


عضو هیئت مدیره اتحادیه تولید و صادرات پوشاک ایران افزود: مضاف بر این موارد در برخی از حوزه‌ها مسئله ترک فعل فراجا مطرح می‌شود، اما درمواردی دیگر عده‌ای معتقدند که ستاد مبارزه با قاچاق کالا برنامه‌ریزی لازم را برای مقابله با پدید قاچاق نکرده است.


وی تاکید کرد: علیرغم وجود چنین گزاره‌هایی، در سطح عرضه ضابط کالا‌های غیر قانونی فراجا است، اما در نهایت این ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز است که به عنوان متولی مقابله با پوشاک قاچاق شناخته می‌شود. فراجا صرفاً کاشف و ضابط کالای قاچاق است؛ لذا، هماهنگی‌های لازم برای مبارزه با این معضل اقتصادی باید توسط ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز صورت بپذیرد.


افتخاری خاطرنشان کرد: در حال حاضر فراجا عملکرد خوبی در زمینه مقابله با پوشاک کالا نداشته، اما با این حال اعلام چنین گزارشی باید از سوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز انجام شود. علت بیان این ادعا هم ناشی از ۳.۵ میلیارد دلار پوشاک قاچاقی است که در سطح بازار وجود داشته و حتی وزارت صمت هم آن عدد را تایید می‌کند.


عضو هیئت مدیره اتحادیه تولید و صادرات پوشاک ایران تصریح کرد: ۳.۵ میلیارد دلار پوشاک قاچاق منجر به از بین رفتن چند ۱۰ هزار اشتغال در صنعت پوشاک ایران می‌شود، به همین خاطر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و دستگاه‌های اجرایی و ضابط باید پاسخگوی این مورد باشند.


پایان پیام//

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کشاورزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | واکنش تحسین‌برانگیز راننده‌های ایرانی هنگام شنیدن صدای آژیر آمبولانس