شیائومی پلتفرم نرم‌افزاری Vela را متن‌باز کرد


شیائومی برای ارتقاء جایگاه خود در حوزه‌ی اینترنت اشیاء، از به‌روزرسانی پلتفرم نرم‌افزاری Vela در سال ۲۰۲۳ خبر داد. پلتفرم نر‌م‌افزاری شیائومی ولا در سال ۲۰۲۰ برای اولین‌بار به‌عنوان پلتفرمی اختصاصی معرفی شد، اما نسخه‌ی جدیدی که به‌تازگی...

شیائومی برای ارتقاء جایگاه خود در حوزه‌ی اینترنت اشیاء، از به‌روزرسانی پلتفرم نرم‌افزاری Vela در سال ۲۰۲۳ خبر داد.
پلتفرم نر‌م‌افزاری شیائومی ولا در سال ۲۰۲۰ برای اولین‌بار به‌عنوان پلتفرمی اختصاصی معرفی شد، اما نسخه‌ی جدیدی که به‌تازگی رونمایی شده، متن‌باز است.
به‌نوشته‌ی گیزموچاینا، متن‌بازشدن ولا طی سخنرانی‌های لو ویبینگ، شریک و رئیس گروه تجاری شیائومی و ژنگ ژوهانگ، معاون ارشد و رئیس بخش گوشی شیائومی، اعلام شد.
ژنگ ژوهانگ، در بیانیه‌ی خود درمورد اینکه چگونه اکوسیستم اینترنت اشیا (IoT) را ارتقا دهیم، بیان کرد که سیستم اختصاصی ولا اکنون برای توسعه‌دهندگان جهانی نرم‌افزار و سخت‌افزار، منبع‌باز است.
ولا از مجوز منبع‌باز آپاچی ۲٫۰ پیروی می‌کند و به توسعه‌دهندگان در سراسر جهان این امکان را می‌دهد تا از پلتفرم مورد بحث استفاده و در راستای بهبود آن، مشارکت کنند.
شیائومی Vela که روی سیستم‌عامل متن‌باز NuttX ساخته شده است، خدمات نرم‌افزاری یکپارچه را در پلتفرم‌های سخت‌افزاری مختلف اینترنت اشیا، ارائه می‌دهد. این پلتفرم با ارائه‌ی مؤلفه‌های غنی و چارچوب‌های کاربرپسند برای رسیدگی به سناریوهای کاربردی IoT قابل اجرا است.
پلتفرم اینترنت اشیاء شیائومی در مقایسه با لینوکس نیاز به منابع سیستمی کمتری دارد و در عین حال عملکرد مشابهی را نشان می‌دهد و می‌تواند به جایگزینی مقرون‌به‌صرفه، به‌ویژه برای دستگاه‌های ارزان‌قیمت اینترنت اشیا تبدیل شود.
توسعه‌دهندگانی که شیائومی ولا را انتخاب می‌کنند، می‌توانند از مزایای کاهش هزینه‌های سخت‌افزاری و بهبود عملکرد بهره‌مند شوند. با سازگاری آن از طریق رابط POSIX، کتابخانه‌ها و مؤلفه‌های منبع‌باز موجود در پلتفرم لینوکس نیز می‌توانند به‌طور یکپارچه به شیائومی ولا منتقل شوند.
قرار است استفاده از پلتفرم ولا تحت نظارت فن دیان، بین توسعه‌دهندگان در پلتفرم‌های مختلف اکوسیستم اینترنت اشیا ارتقا یابد. این پلتفرم که درحال‌حاضر به حوزه‌های اسمارت واچ، ردیاب‌های تناسب اندام و اسپیکر هوشمند گسترش‌یافته است، در آینده نیز به حوزه‌ی سایر لوازم‌ خانگی هوشمند، دوربین و سنسورها راه می‌یابد.
به عنوان بخشی از اکوسیستم اینترنت اشیا، شیائومی ولا، نقش مهمی در شکل‌دهی آینده‌ی فناوری‌های اینترنت اشیا ایفا خواهد کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دستگیری عامل ضرب و شتم شهروندان در اتوبوس