اپل به اروپا اعتراض کرد؛ نصب خارج از استور برنامه‌های آیفون لغو می‌شود؟


اپل به اروپا اعتراض کرد؛ نصب خارج از استور برنامه‌های آیفون لغو می‌شود؟

اپل پرونده‌ی حقوقی جدیدی ثبت کرده است تا از اضافه‌شدن سایدلود (نصب خارج از استور) اپلیکیشن‌ها به آیفون جلوگیری کند. بر اساس پست جدید دیوان عدالت اروپا در ایکس (توییتر سابق)، اپل امروز پرونده‌ی جدیدی ثبت کرده است تا علیه قانون بازارهای...

اپل پرونده‌ی حقوقی جدیدی ثبت کرده است تا از اضافه‌شدن سایدلود (نصب خارج از استور) اپلیکیشن‌ها به آیفون جلوگیری کند.
اپل به اروپا اعتراض کرد؛ نصب خارج از استور برنامه‌های آیفون لغو می‌شود؟
بر اساس پست جدید دیوان عدالت اروپا در ایکس (توییتر سابق)، اپل امروز پرونده‌ی جدیدی ثبت کرده است تا علیه قانون بازارهای دیجیتال (DMA) اتحادیه‌ی اروپا موضع بگیرد، آن هم در شرایطی که برای اضافه‌کردن سایدلود (بارگیری جانبی) اپلیکیشن به گوشی آیفون آماده می‌شود.
قانون بازارهای دیجیتال که حدوداً یک سال پیش به مرحله‌ی اجرایی رسید، شرکت‌های «دربان» صنعت فناوری را ملزم می‌کند که درِ پلتفرم‌های خودشان را به روی رقبا باز کنند تا رقابت تقویت شود و در نهایت مشتریان نفع ببرند.
DMA قواعدی سخت‌گیرانه در نظر گرفته است و به‌شدت مدل کسب‌و‌کار اپل را اصلاح می‌کند. اجراشدن DMA اپل را به اعمال تغییراتی چشمگیر در اپ استور، آی‌مسیج، فیس‌تایم، سیری و سیستم‌عامل iOS مجبور خواهد کرد.
یکی از تغییرات مهم، فراهم‌سازی امکان سایدلود اپلیکیشن‌ها است. این قابلیت باعث می‌شود که بتوانید اپلیکیشن‌های آیفون را همچون اپلیکیشن‌های گوشی اندروید ازطریق فروشگا‌ه‌های متفرقه یا مستقیماً از منابع مختلف دانلود کنید. بررسی‌ها نشان می‌دهد که اپل پیش‌نیازهای لازم برای فعال‌سازی سایدلود را در iOS 17 اعمال کرده است.
به گفته‌ی منابع آگاه، پرونده‌ی جدید اپل روی یک‌سری از تصمیم‌های اروپا در قبال قانون بازارهای دیجیتال دست می‌گذارد، اما تا این لحظه جزئیات دقیق پرونده اعلام نشده است. به‌احتمال زیاد اپل در تلاش است اپ استور را از فهرست پلتفرم‌های دربان حذف کند.
افزون‌بر اپل، متا و تیک‌تاک نیز علیه قانون بحث‌برانگیز اروپا موضع گرفته‌اند و در تلاشند سرویس‌های خود را از فهرست پلتفرم‌های دربان حذف کنند.

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب کلاس اول دبستان