شرط ارائه گواهی عدم بدهی مالیاتی، دیواری در مقابل رونق کسب و کار‌های نوپا


شرط ارائه گواهی عدم بدهی مالیاتی، دیواری در مقابل رونق کسب و کار‌های نوپا

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر حمایت از کسب و کار‌های نوپا، برداشت شرط گواهی عدم بدهی مالیاتی را به عنوان گامی مثبت برای تحقق این امر دانست.

شرط ارائه گواهی عدم بدهی مالیاتی، دیواری در مقابل رونق کسب و کار‌های نوپا

گروه صنعت، معدن و تجارت بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «سیدمحمدرضا میرتاج الدینی» عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با بازارنیوز پیرامون موضوع برداشتن شرط ارائه گواهی عدم بدهی مالیاتی برای صدور مجوز کسب و کار جدید، اظهار کرد: این اقدام وزارت اقتصاد نشان می‌دهد که این وزارتخانه اهتمام ویژه‌ای به تسهیل فضای کسب و کار کشور دارد.


این عضو کمیسیون برنامه و بودجه ادامه داد: انجام چنین کاری نشان از آن دارد که دولت نگاه کوتاه مدتی به موضوع مالیات ندارد و در عوض این مسئله رونق کسب و کار‌هاست که برایش در اولویت قرار دارد. در حال حاضر ایران در زمره کشور‌هایی قرار دارد که فضای کسب و کار آن با مشکلاتی عدیده‌ای روبروست؛ مطمئناً تسهیل هر چه بیشتر این فضا می‌تواند کمک سازنده‌ای به پیشرفت اقتصاد کشور باشد.


وی خاطرنشان کرد: افزایش سقف تسهیلات بنگاه‌های حقیقی از ۲۰۰ به ۵۰۰ میلیون و همچنین اشخاص حقوقی از ۵۰۰ به ۹۵۰ میلیون تومان بدون نیاز به ارائه گواهی عدم بدهی مالیاتی اقدام بسیار مهمی در جهت تامین سرمایه در گردش تولید است. توسعه و رشد اقتصادی کشور مستلزم تسهیل فضای کسب و کار و اعطای تسهیلات ویژه به بنگاه‌های تولیدی است.


میرتاج الدینی متذکر شد: ما متاسفانه به لحاظ سهولت فضای کسب و کار از جایگاه خوبی در میان سایر کشور‌ها برخوردار نیستیم، به همین خاطر باید در راستای بهبود شرایط این بخش، گام‌های متعدد و موثری را برداریم. در حال حاضر شرایط این حوزه به گونه‌ای است متقاضیان برای گرفتن مجوز باید روندی طولانی و پیچیده‌ای را طی کنند. تسهیل فضای کسب و کار باید با جدیت در دستور کار دولت باشد.


عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس خاطرنشان کرد: تسهیل اعطای وام به واحد‌های حقیقی و حقوقی بدون نیاز به ارائه گواهی عدم بدهی مالیاتی می‌تواند تصمیم بسیار کارسازی باشد و به این واحد‌ها برای رونق بخشیدن به کسب و کارشان کمک کند.


میرتاج الدینی در پایان تأکید کرد: الان بانک‌ها با واحد‌های تولیدی مانند سایر متقاضیان وام برخورد می‌کنند. در صورتی که باید تسهیلات ویژه‌ای برای تولیدکنندگان قائل باشیم و حمایت حداکثری از آن‌ها را در دستور کار قرار دهیم.


پایان پیام//

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کشاورزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


وقتی نمک شرکت کننده بیشتر از مهران مدیری/همه از خنده رفتند روی هوا + فیلم