ذخیره‌سازی، راهبردی برای رهایی صنایع از کمبود گاز در زمستان


ذخیره‌سازی، راهبردی برای رهایی صنایع از کمبود گاز در زمستان

یک نماینده مجلس ضمن اشاره به مشکلات عدیده صنایع کشور در تامین انرژی برای فصل زمستان، ایجاد زیرساخت و همچنین در نظر گرفتن مشوق‌هایی برای ذخیره سازی گاز در سایر فصول سال را به عنوان راهکاری برای حل این مشکل در ایام سرد سال بیان کرد.

ذخیره‌سازی، راهبردی برای رهایی صنایع از کمبود گاز در زمستان

گروه نفت و انرژی بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «محمد صالح جوکار» نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با بازارنیوز پیرامون ذخیره‌سازی گاز توسط صنایع اظهار کرد: در طول سال‌های اخیر موضوع تشدید ناترازی میان میزان منابع و همچنین مقدار مصرف گاز به یک چالش مهم در کشور تبدیل شده است؛ متاسفانه ما هر ساله در فصل زمستان با کمبود گاز و در فصل تابستان با محدودیت مصرف برق رو به رو هستیم.


نماینده مردم یزد در مجلس گفت: در حال حاضر نرخ انرژی در ایران بسیار پایین‌تر از سایر کشورهاست و به همین دلیل در بخش خانگی شاهد استفاده و هدررفت بیش از اندازه این انرژی در فصل زمستان هستیم.


وی با اشاره به مشکل هر ساله واحد‌های تولیدی کشور در تامین گاز مورد نیاز خود در فصل زمستان، بر ضرورت ذخیره‌سازی آن انرژی در بخش صنایع، تاکید کرد و توضیح داد: در حال حاضر صنایع بسیاری از کشور‌های توسعه‌یافته جهان در فصولی که نیاز چندانی به گاز ندارند به ذخیره‌سازی آن می‌پردازند.


جوکار خاطرنشان کرد: صنایع، محور اصلی توسعه ظرفیت ذخیره‌سازی گاز هستند و از همین رو دولت سیزدهم در جهت تحقق افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی گاز کشور، به سمت ارائه مشوق و تسهیل سرمایه‌گذاری صنایع در ایجاد مخازن جدید ذخیره‌ گاز به منظور رفع نیاز زمستانه بخش مولد اقتصاد کشور گام برداشته که در نوع خود اقدامی مهم و کارآمد محسوب می‌شود.


این نماینده مجلس توضیح داد: ذخیره‌سازی گاز توسط صنایع باعث می‌شود که تولید به‌صورت مستمر ادامه داشته باشد و علیرغم تشدید برودت هوا و کمبود گاز، خطوط تولید کارخانجات متوقف نشود؛ در صورت توجه ویژه دولت به این برنامه و جذب سرمایه برای آن نه تنها در زمستان برای واحد‌های صنعتی مشکلی پیش نخواهد آمد؛ بلکه تولید و صادرات کالا‌ هم افزایش چشم‌گیری را تجربه خواهد کرد.


پایان پیام//

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه نفت و گاز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بلایی که ناخن کاشت سرتان می آورد / راهکار پیشگیری و درمان قارچ کاشت ناخن + فیلم