آفوگاتو چیست؛ طرز تهیه 5 دقیقه‌ای + 6 نکته برای طعم و ظاهر بهتر


آفوگاتو چیست؛ طرز تهیه 5 دقیقه‌ای + 6 نکته برای طعم و ظاهر بهتر

شما عاشق قهوه هستید یا طرف‌دار سرسخت بستنی؟ آفوگاتو ترکیب این دو خوراکی خوشمزه است. در قلب کافه‌های شلوغ، در میان سمفونی معطر قهوه تازه، آفوگاتو دسری ساده و خلاقانه است که هر کسی را وسوسه می‌کند. قهوه داغ روی بستنی حرکت می‌کند و ترکیبی...

شما عاشق قهوه هستید یا طرف‌دار سرسخت بستنی؟ آفوگاتو ترکیب این دو خوراکی خوشمزه است. در قلب کافه‌های شلوغ، در میان سمفونی معطر قهوه تازه، آفوگاتو دسری ساده و خلاقانه است که هر کسی را وسوسه می‌کند. قهوه داغ روی بستنی حرکت می‌کند و ترکیبی مسحورکننده از طعم و بافت‌های مختلف می‌سازد. آفوگاتو فقط دسری ساده نیست، بلکه ذائقه شما را درگیر می‌کند و خاطره دلنشینی برایتان می‌سازد. در این مقاله، این دسر جذاب را بررسی می‌کنیم و طرز تهیه‌اش را توضیح می‌دهیم. با ما همراه باشید.

آفوگاتو چیست؟

آفوگاتو نوعی دسر سنتی ایتالیایی بر پایه قهوه است. برای درست‌کردن این دسر اسپرسو داغ را روی بستنی می‌ریزند و سرو می‌کنند. تضاد گرمای قهوه تلخ با سردی و شیرینی بستنی دلچسب است. این ترکیب جذاب با خامه کامل می‌شود و دسر سبک خوشمزه‌ای به دست می‌آید که برای بعد از غذا عالی است. اگر آیس لاته (‌Ice Latte) دوست دارید، حتما از آفوگاتو هم خوشتان می‌آید.

آفوگاتو در زبان ایتالیایی یعنی «غرق‌شده» که نام مناسبی برای این دسر است، زیرا بستنی آن در قهوه غرق می‌شود. آفوگاتو طرز تهیه آسانی دارد و شما در خانه هم می‌توانید آن را به‌راحتی درست کنید و از طعم بی‌نظیرش لذت ببرید. ایتالیایی‌ها این دسر را بعد از شام سرو می‌کنند، اما شما می‌توانید به‌جای عصرانه‌ای جذاب هم میلش کنید.

مواد لازم آفو گاتو

تنها چیزی که برای افوگاتو نیاز دارید، اسپرسو و بستنی است. یک شات اسپرسو برای تهیه آفوگاتو کافی است. اندازه استاندارد هر شات اسپرسو ۳۰ میلی‌لیتر است. هرچه کیفیت قهوه بهتر باشد، آفوگاتو خوشمزه‌تر خواهد شد.

در ایتالیا، دسر آفوگاتو را با ژلاتو درست می‌کنند. ژلاتو بستنی سنتی ایتالیایی است. اگر ژلاتو ندارید، می‌توانید بستنی وانیلی را جایگزین کنید. وانیل انتخابی کلاسیک است که ترکیب آن با قهوه عالی می‌شود، اما می‌توانید از بستنی‌های دیگر هم استفاده کنید. انتخاب بستنی کاملا به ذائقه شما بستگی دارد، پس از امتحان‌کردن نترسید. یک اسکوپ بزرگ بستنی برای یک شات اسپرسو کافی است.

می‌توانید بنا به سلیقه خود، از انواع سیروپ هم در این دسر استفاده کنید. نصف شات از سیروپ دلخواه شما طعم نهایی آفوگاتو را بهتر می‌کند. نصف شات معادل ۱۵ میلی‌لیتر یا ۱ قاشق غذاخوری است، اما این مقدار را بنا به سلیقه خود می‌توانید تغییر دهید.

برای تزئین این دسر می‌توانید از خامه، شکلات رنده‌شده، شکلات مایع، پسته یا فندق خردشده استفاده کنید. هر آشپزی این دسر را بر اساس سلیقه خود درست می‌کند. شما هم چند بار امتحان کنید تا به نتیجه دلخواهتان برسید.

طرز تهیه آفوگاتو

آفوگاتو چیست؛ طرز تهیه 5 دقیقه‌ای + 6 نکته برای طعم و ظاهر بهتر

زمان آماده‌سازی: ۵ دقیقه
کالری: ۱۵۰ کالری به‌ازای هر فنجان
  • برای هر نفر ۱ شات اسپرسو دم کنید. (اسپرسو را می‌توانید با هر دستگاه قهوه‌سازی آماده کنید.)
  • ۱ یا ۲ اسکوپ بستنی در لیوان بریزید.
  • اسپرسو داغ را روی بستنی بریزید.
  • سیروپ یا افزودنی‌های دلخواه خود را اضافه کنید.

چند نکته در خصوص تهیه آفوگاتو

تهیه آفوگاتو بسیار ساده است و هرکس بنا به سلیقه خود، در آن تغییراتی ایجاد می‌کند. ما هم چند نکته کاربردی را نوشته‌ایم که باعث می‌شوند طعم آن بهتر و زمان آماده‌شدنش کمتر شود.

  1. می‌توانید چند بستنی لیوانی کوچک بخرید و در فریزر بگذارید و هر وقت خواستید آفوگاتو درست کنید، فقط یک شات اسپرسو دم کنید و روی بستنی بریزید. با این روش خیلی سریع و آسان آفوگاتوی شما حاضر می‌شود.
  2. اگر مهمان دارید و می‌خواهید دسر آفوگاتو برایشان درست کنید، از قبل بستنی‌ را در ظروف دلخواهتان بریزید و در فریزر بگذارید. چند دقیقه قبل از سرو، قهوه دم کنید و روی بستنی‌ها بریزید تا خیلی وقت‌تان گرفته نشود.
  3. از بستنی‌های طعم‌دار استفاده کنید. بستنی‌هایی که شکلات چیپسی یا کوکی دارند، در کنار قهوه خوشمزه می‌شوند و طعم آفوگاتو را بهتر می‌کنند.
  4. به‌جای بستنی، از ژلاتو یا کاسترد یخ‌زده استفاده کنید. هر خوراکی سردی را که در ترکیب با قهوه دوست دارید، امتحان کنید و آفوگاتو مخصوص خودتان را بسازید.
  5. آفوگاتو را تزئین کنید. کمی سس شکلات، اسپری خامه، شکلات رنده‌شده، ترافل‌های رنگی، کمی نمک دریایی یا بیسکویت خردشده روی بستنی بریزید و از طعم نهایی لذت ببرید.
  6. برای دم‌کردن اسپرسو از هر روش و دستگاهی می‌توانید استفاده کنید. فرقی نمی‌کند قهوه‌ساز اتوماتیک دارید یا قهوه‌ساز کپسولی یا اسپرسو را روی اجاق‌گاز درست می‌کنید. با هر روشی می‌توانید اسپرسو را آماده و آفوگاتو درست کنید.

سخن آخر

آفوگاتو ترکیب لذت‌بخشی از تضادهاست. تلخی اسپرسو در کنار شیرینی بستنی طعمی جذاب را می‌سازد که برای هر کسی لذت‌بخش است. خاستگاه این دسر ایتالیاست، اما آوازه آن از مرزها رد شده و حالا بین مردم تمام دنیا محبوب است. اگر هوس دسری ساده با طعم جدید و جذاب کرده‌اید، برای خودتان افوگاتو درست کنید و اجازه دهید طعم‌های جذاب آن شما را غرق کند.

اگر این مقاله را دوست داشتید، آن را با دوستانتان به اشتراک بگذارید و تجربه‌های خودتان درباره این دسر خوشمزه را برایمان بنویسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دختر زیباترین خانم بازیگر جهان در دام منحرفان جنسی ! / نوه جذاب آمیتا باچان در دام پدوف...