تکذیب مداخله در امر ثبت معاملات طلا در سامانه جامع تجارت/ بذرافشان: خودم هم ثبت می‌کنم!


رئیس اتحادیه طلا و جواهر ضمن تکذیب توصیه به عدم ثبت معاملات طلا در سامانه جامع تجارت، تاکید کرد که واحد صنفی او هم اقدامات ثبتی را انجام می‌دهد.

گروه صنعت، معدن و تجارت بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «نادر بذرافشان» رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفتگو با بازارنیوز پیرامون آخرین روند ثبت معاملات سکه در سامانه جامع تجارت اظهار کرد: در حال حاضر اطلاعات جامعی درباره این موضوع ندارم؛ این برنامه باید از سال گذشته اجرایی می‌شد، اما با توجه به شرایط خاص صنعت و بازار طلا و جواهر و همچنین چرخه تولید و توزیع این کالا، ثبت معاملات سکه در سامانه جامع تجارت نیاز به فراهم شدن برخی بستر‌ها و همچنین برگزاری تعدادی کلاس آموزشی برای فعالان این صنف داشت که بتوان از طریق آن، برنامه مذکور را اجرایی کرد.

تکذیب مداخله در امر ثبت معاملات طلا در سامانه جامع تجارت/ بذرافشان: خودم هم ثبت می‌کنم!
رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران افزود: در پی نامه‌نگاری اتحادیه طلا و جواهر با دستگاه‌های ذی‌ربط با این موضوع، قرار بر این شد که آموزش‌های لازم برای اعضای صنف طلا و جواهر آغاز و اجرا شود. پس از اتخاذ این تصمیم، تا پایان سال گذشته و همچنین در ابتدای امسال، از تعداد قابل توجهی از اعضای این صنف بر آموزش ثبت معاملات سکه در سامانه جامع تجارت دعوت به عمل آمد و نکات لازم به آن‌ها گفته شد.


وی درباره جزئیات اقدامات صورت گرفته برای آموزش طلا فروشان و همچنین تعداد معاملات ثبت شده در سامانه جامع تجارت هم گفت: اطلاعات دقیق مربوط به این مسئله در دست وزارت صمت است، به همین خاطر جزئیات مربوط به آن باید توسط مسئولان این وزارتخانه اعلام شود.


بذرافشان همچنین در پاسخ به این سوال که آیا اعضای هیئت مدیره اتحاده طلا و جواهر معاملات مسکوکات خود در سامانه جامع تجارت را ثبت می‌‎کنند یا خیر، گفت: بله؛ اما به اعتقاد من این بستر هنوز با ایرادات سامانه‌ای متعددی همراه است که باید اصلاح شود؛ علاوه بر این نکته، هنوز برخی از اعضای صنف طلا و جواهر تهران سوالات و ابهامات گوناگونی درباره امنیت سامانه جامع تجارت و همچنین ثبت سرمایه خود در سامانه جامع تجارت دارند.


رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران همچنین درباره برخی اظهارات مبنی بر این که اتحادیه طلا و جواهر تهران اعضای این صنف از ثبت معامله سکه در سامانه جامع تجارت بر حذر می‌دارد، گفت: چنین موضوعی صحت ندارد و قویاً آن را تکذیب می‌کنم. اتحادیه طلا و جواهر طبق وظایف ذاتی خود موارد مربوط به آموزش اعضای صنف و همچنین اطلاع‌رسانی لازم برای ثبت معاملات سکه در این سامانه را انجام داده، لذا؛ دلیلی، ندارد که اتحادیه، واحدهای صنفی را از انجام این کار منع کند.


پایان پیام//

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کشاورزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری