راس براون در مورد دمای لاس وگاس اخطار داد


فرمول یک ایران – راس براون اعتراف کرد که در هنگام برنامه ریزی برای برگزاری مسابقه لاس وگاس، دمای هوا در نظر گرفته نشده بود. تا سال 2022، این چهره افسانه‌ای موتوراسپرت در نقش خود به‌عنوان مدیر عامل موتوراسپرت بخشی از تیم مدیریتی فرمول یک بود، به...

فرمول یک ایران – راس براون اعتراف کرد که در هنگام برنامه ریزی برای برگزاری مسابقه لاس وگاس، دمای هوا در نظر گرفته نشده بود.

تا سال 2022، این چهره افسانه‌ای موتوراسپرت در نقش خود به‌عنوان مدیر عامل موتوراسپرت بخشی از تیم مدیریتی فرمول یک بود، به این معنی که او در برنامه‌ریزی مسابقه لاس وگاس نقش داشته است.

با توجه به اینکه لاس وگاس در بیابان واقع شده است، دمای هوا در شب که به هنگام برگزاری مسابقه نیز هست به شدت پایین می آید.

پیش‌بینی‌های اولیه نشان می‌دهد که ما می‌توانیم دمای کمتر از چهار یا پنج درجه را ببینیم که به تیم‌ها چالشی جدید به خصوص در مورد گرم کردن لاستیک‌ها می‌دهد.

براون بیان کرد:

یک موردی که ما در ابتدا در نظر نگرفته بودیم اما تامین کننده تایر با آن برخورد کرده است، این است که در شب، دمای هوا بسیار بسیار سرد است. بنابراین زمانی که مسابقه در حال انجام است، یعنی شنبه شب، دما به سه یا چهار درجه کاهش می یابد.

بنابراین، هوا می تواند واقعاً سرد باشد و البته کارکردن ماشین ها در آن دماها می تواند یک چالش بزرگ باشد.

شرکت‌های تایرسازی برای اطمینان از اینکه تایرها می‌توانند با آن مقابله کنند، کارهایی انجام داده‌اند.

ما قطعاً با چالش‌های جدیدی روبرو هستیم که قبلاً هرگز آن‌ها را نداشته‌ایم، ولی فکر می کنم که یک نمایش تماشایی خواهد بود.

پیست وگاس دارای 17 پیچ و سه مسیر مستقیمی طولانی است. یکی از تیم‌هایی که به نظر می‌رسد بیشتر از دیگر تیم‌ها با مشکل مواجه هستند، مرسدس بنز است و اندرو شاولین، مدیر مهندسی پیست این تیم گفته است که دمای پیش‌بینی‌شده به دمایی که در آزمایش‌های زمستانی مشاهده شد نزدیک‌تر بود.

او گفت:

این موضوع فقط به میزان سرما بستگی دارد. زیرا اگر دمای پیست زیر 10 درجه و تک رقمی باشد، عملا وارد دمای تست زمستانی می شوید.

در دوری که می زنید، عملیاتی کردن تایرها بسیار مشکل است. گاهی اوقات فقط صبر می کنید تا کمی تایر گرم شود. بنابراین در واقع باید در آن شرایط مسابقه دهید و در مرحله تعیین خط شرکت کنید. اوضاع جالب خواهد شد.

شما فقط سعی می کنید تا ریسک هایی که در این پیست جدید است را شناسایی کنید. بررسی کنید که چه موارد احتمالی وجود دارد و اینکه آیا برای رویارویی با این چالش ها، به چیز خاصی از خودرو نیاز دارید یا خیر. فعلا ما در این فاز (فاز بررسی) هستیم. اما همانطور که گفتم، اگر پیش بینی ها درست باشد و دمای هوا بسیار سرد باشد، چگونگی درک عملکرد تایرها بسیار دشوار است.

این نوشته را به اشتراک بگذارید

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اتومبیل‌رانی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا