مازوت همچنان در کارخانه‌های سیمان می‌سوزد


مازوت همچنان در کارخانه‌های سیمان می‌سوزد

رئیس انجمن کارفرمایان صنعت سیمان ضمن انتقاد از بلاتکلیفی کارخانجات سیمان برای مصرف گاز در ایام سرد امسال، از تداوم مازوت سوزی برای تامین انرژی این واحد‌های تولیدی خبر داد.

گروه صنعت، معدن و تجارت- سعید ترکاشوند؛ دو هفته پیش «حمید فرمانی» رئیس انجمن کارفرمایان صنعت سیمان در گفتگو با بازارنیوز از ارسال برنامه‌ای برای تعیین تکلیف مصرف گاز واحد‌های تولیدکنندگان سیمان ظرف یک هفته آتی خبر داده بود. حال بعد از گذشت مدت زمان مذکور، او در گفتگوی جدید خود با بازارنیوز پیرامون این مسئله اظهار کرد: تا به حال برنامه‌ای برای میزان مصرف گاز کارخانجات سیمان در فصول سرمای امسال ارسال نشده، اما با این حال احتمال می‌رود که آن برنامه طی همین روز‌ها و یا آخر این هفته برای تولیدکنندگان ارسال شود.

مازوت همچنان در کارخانه‌های سیمان می‌سوزد
رئیس انجمن کارفرمایان صنعت سیمان همچنین درباره مازوت سوزی کارخانجات سیمان هم گفت: این اتفاق قطعاً امسال هم رقم خواهد افتاد، زیرا هنوز مسائل مرتبط با گازرسانی به کارخانجات سیمان به طور کامل حل نشده و در حال حاضر هم اولویت اول دولت در فصل سرما بیشتر معطوف به تامین گاز بخش خانگی است تا واحد‌های صنعتی.


وی همچنین درباره تامین سیمان مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن هم گفت: وزارت راه و شهرسازی جدولی را به عنوان نیاز این طرح از طریق وزارت صمت به تولیدکنندگان سیمان ارسال کرد که بر اساس، باید ماهانه بالغ بر ۲ میلیون تن سیمان تحویل بدهیم.


فرمان تصریح کرد: علاوه بر عرضه ماهانه ۵ میلیون تن سیمان در بورس باید این ۲ میلیون تن را صرفاً به پروژه مسکن ملی اختصاص دهیم که در مجموع ماهانه باید بالغ بر ۷.۲ میلیون تن سیمان تولید و عرضه کنیم.


پایان پیام//

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کشاورزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازی های جنسی با همسر و ایجاد تنوع در رابطه زناشویی