میکاپ پوست خشک و حساس (نکات مهم آرایش پوست خشک)


حتماً می دانید که یکی از دلایل اصلی خشکی پوست، کاهش تولید چربی طبیعی توسط غدد چربی موجود در پوست است. این موضوع می تواند به عواملی همچون ژنتیک، تغذیه نامناسب یا عوامل محیطی برگردد. پوست از طریق یک فرآیند به نام ترانس اپیدرمال رطوبت را در سطح خود...

میکاپ پوست خشک و حساس  (نکات مهم آرایش پوست خشک)

حتماً می دانید که یکی از دلایل اصلی خشکی پوست، کاهش تولید چربی طبیعی توسط غدد چربی موجود در پوست است. این موضوع می تواند به عواملی همچون ژنتیک، تغذیه نامناسب یا عوامل محیطی برگردد. پوست از طریق یک فرآیند به نام ترانس اپیدرمال رطوبت را در سطح خود نگه می دارد. هر گونه اختلال در این فرآیند می تواند منجر به خشکی پوست شود. گاه به صورت طبیعی و مادرزادی این فرایند به درستی انجام نمی گیرد و از طرفی استفاده از لوازم آرایشی بدون استاندارد و نامتناسب با جنس پوست این مشکل را حاد می نماید.

البته لازم به ذکر است که رنگ پوست نیز در خشکی و حساسیت پوست تأثیر دارد. به عنوان مثال خانم هایی که پوست سفید دارند، خشکی پوست را بیشتر تجربه می کنند این در حالی است که در افرادی که پوست گندمی و سبزه دارند، میزان تولید چربی توسط غدد بیشتر است و این افراد اغلب پوست چرب دارند.

از کجا بفهمیم پوست ما خشک و حساس است؟

قبل از اینکه میکاپ پوست خشک و حساس را با هم بررسی کنیم، بد نیست مطمئن شویم که پوست ما خشک و حساس است. چرا که در صورت بروز هر گونه اشتباه، به حادتر شدن مشکلات پوستیمان کمک خواهیم کرد. تشخیص پوست خشک و حساس معمولاً بر اساس نشانه ها و علائمی که در پوست ظاهر می شوند، انجام می شود. از نشانه ها و علائمی که نشان دهنده پوست خشک و حساس است به موارد زیر می توان اشاره کرد:

  • اگر بعد از یک دوش معمولی تا بیش از دو یا سه ساعت همچنان پوست شما خشک است و احساس تنگی در پوست دارید، پوست شما خشک است.
  • اگر پوست شما به محصولات مراقبت از پوست یا عوامل محیطی نظیر آب و هوای سرد و باد حساسیت نشان می دهد و قرمز می شود، این می تواند نشانه حساسیت پوست باشد.
  • احساس خارش و تنگی پوست، نشان دهنده پوست خشک است.
  • اگر پوست سفید رنگ دارید به احتمال بسیار زیاد پوست شما خشک است.
  • اگر پوست شما به ندرت جوش می زند؛ اما خیلی زود با چین و چروک ها مواجه شده اید، جنس پوست شما خشک است.

چگونه پوست خشک و حساس را ترمیم کنیم؟

حال که مطمئن شدید پوست شما در زمره پوست های خشک و حساس قرار داد، باید بدانید که چگونه از آن مراقبت کنید. در صورتی که در مراقبت از پوست خود کوتاهی کنید؛ پیری زودرس پوست به سراغتان خواهد آمد. چین و چروک ها در ناحیه اطراف چشم، پیشانی و اطراف دهان خودنمایی می کنند و خیلی زود نیاز به موادی همچون پرکننده ها و … خواهید داشت؛ اما در صورت داشتن یک روتین پوستی مناسب، کلاژن سازی در پوست با سرعت معمول انجام شده و از این مشکلات پیشگیری خواهد شد.

در ادامه یک روتین پوستی معمول برای پوست خشک را با هم بررسی می کنیم:

پوست را با تجهیزات بهداشتی مناسب پوست خشک بشویید

استفاده از یک محصول شستشو ملایم برای تمیز کردن پوست خشک می تواند به جلوگیری از خشکی بیشتر پوست کمک کند. دقت نمایید که حتماً روی لوازم آرایشی و بهداشتی مخصوص پوست خشک را درج کرده باشند. بعد از هر بار آرایش و در انتهای یک روز کاری باید پوست خود را تمیز کرده و بشویید.

با تونر پوست را پاکسازی کنید

استفاده از تونر برای ایجاد در تعادل pH پوست و حفظ رطوبت طبیعی آن مفید خواهد بود. انتخاب تونرهای بدون الکل و ملایم برای پوست خشک مهم است. تونرها باعث لایه برداری بسیار سطحی از پوست می شود و کلاژن سازی پوست را تسریع می نماید.

از سرم مناسب پوست خشک استفاده کنید

استفاده از سرم های مرطوب کننده و غنی شده با عناصر مغذی می تواند به تغذیه و ترمیم پوست کمک کند. این کار می تواند به جلوگیری از خشکی و چین و چرک پوست کمک کند. سرم را با دید باز انتخاب کنید، سرم هایی که مخصوص پوست چرب هستند تنها آبرسانی می کنند اما سرم های مخصوص پوست خشک، میزان کنترل شده ای چربی را نیز روی سطح پوست پخش می کند.

استفاده از مرطوب کننده را جدی بگیرید

استفاده از یک مرطوب کننده غنی با مواد طبیعی و با قدرت نگهداری رطوبت بالا برای پوست خشک بسیار حیاتی است. انتخاب محصولات حاوی عناصر مرطوب کننده مانند گلیسرین، هیالورونیک اسید و روغن های طبیعی مفید خواهد بود. این روغن ها نه تنها به چرب شدن پوست شما کمک می کنند بلکه کلاژن سازی را در پوست را نیز سرعت می بخشد.

پوست خود را در برابر آفتاب محافظت کنید

قبلاً نیز گفته شد که پوست حساس در برابر نور خورشید و باد دچار خشکی می شود. از این رو باید از یک کرم ضد آفتاب یا یک کرم پودر مخصوص پوست خشک حاوی SPF استفاده نمایید. استفاده محصولی با فاکتور حفاظتی بالا می تواند پوست خشک را در برابر آسیب های ناشی از اشعه UV محافظت کند. از خشکی بیش از حد آن پیشگیری کند. اگر پوست شما سفید رنگ است بهتر است از کرم های ضد آفتاب بدون رنگ استفاده کنید.

از ماسک های طبیعی استفاده کنید

یک ماسک طبیعی می تواند چربی لازم را به پوست شما هدیه دهد. می توانید از یک ماسک روغن زیتون و اووکادو یا روغن نارگیل استفاده کنید. روغن ارگان نیز به خوبی می توانند چربی مورد نیاز پوستتان را تأمین کند. این ماسک ها را به صورت طبیعی چربی دارند اما ماسک هایی نیز در بازار وجود دارند که به خوبی می توانند رطوبت و چربی را به پوستتان برساند. دقت کنید روی یک روتین ثابت از این ماسک ها استفاده کنید.

آماده سازی پوست خشک و حساس برای میکاپ

میکاپ پوست خشک و حساس  (نکات مهم آرایش پوست خشک)

حتی اگر از بهترین کرم پودر برای پوست خشک بدون زیرسازی استفاده کنید، نمی توانید نتیجه مورد نظرتان را به دست بیاورید. آماده سازی پوست خشک برای آرایش می تواند به شما کمک کند تا ماندگاری آرایش را افزایش دهید و در عین حال پوستتان را حفاظت کنید. برای آماده سازی پوست خشک برای آرایش، می توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

تمیز کردن پوست

ابتدا پوست خود را با یک محصول تمیزکننده خوب و مناسب پوست خشک شستشو دهید. این کار باعث از بین رفتن هر گونه آلودگی و آرایش قبلی می شود و پوستتان را آماده مراحل بعدی می کند.

استفاده از تونر ملایم

استفاده از تونر ملایم و ضد حساسیت می تواند به تعادل pH پوست شما کمک کند و پوستتان را برای جذب محصولات مرطوب کننده آماده کند. البته این مرحله را می توانید هر چند روز یک بار انجام دهید.

مرطوب کننده موثر یا سرم

استفاده از یک مرطوب کننده مناسب برای پوست خشک می تواند به ایجاد یک لایه محافظتی روی پوست کمک کند و آرایش شما را بهتر به نظر بیاورد. انتخاب یک مرطوب کننده با عناصر نرم کننده مانند گلیسیرین یا هیالورونیک اسید می تواند مفید باشد. پوستی که چربی و رطوبت لازم را دارد به خوبی می تواند کرم پودر و دیگر لوازم آرایشی را روی خود حفظ کند.

چگونه پوست خشک و حساس را آرایش کنیم؟

حال که پوستمان برای جذب آرایش آماده شده است می توانیم میکاپ را آغاز نماییم. با انجام مراحل زیر می توانید به صورت حرفه ای آرایش کنیم:

با کرم پودر کار را آغاز نمایید

از یک کرم پودر مخصوص پوست خشک و حساس استفاده کنید و با کمک یک اسفنج آن را به صورت آهسته روی پوست پخش کنید. بهتر است ابتدا یک لایه نازک از کرم پودر را اعمال کنید و در صورت نیاز یک لایه دیگر نیز کرم پودر بزنید. استفاده از بهترین کرم پودر برای پوست خشک به شما در داشتن پوستی یکدست و مخملی کمک خواهد کرد. در انتخاب رنگ کرم پودر دقت نمایید؛ اگر پوست سفید دارید از کرم پودرهایی استفاده کنید که رنگ آن به رنگ پوستتان نزدیک باشد.

با کانسیلر، تیرگی ها را پوشش دهید

اگر روی پوست خود لک یا تیرگی دارید به کمک کانسیلر آن را پوشش دهید. تیرگی های زیر چشم نیز به کمک کانسیلر پوشش داده می شوند. این کار به یکدست شدن پوست شما کمک می کند و دیگر نیاز نخواهید داشت برای پوشش مشکلات پوستی از کرم پودر بیشتر استفاده کنید.

با پنکک می توانید زیبایی پوست را افزایش دهید

در صورت تمایل می توانید یک لایه پنکک روی کرم پودر خود اعمال کنید؛ اما اگر از بهترین پنکک برای پوست های خشک استفاده کنید، دیگر نیاز به کرم پودر نخواهید داشت. برخلاف پنکک هایی که حالت پودری دارند، پنکک های مناسب پوست خشک، چربی و روغن کافی برای پوشش پوست را در ترکیبات خود دارند.

میکاپ پوست خشک و حساس  (نکات مهم آرایش پوست خشک)

کانتورینگ به صورت شما فرم می دهد

با کمک روش درست کانتورینگ می توانید فرم بینی خود را تغییر داده، گونه ها را برجسته کنید. این کانتورینگ است که امکان ایجاد زاویه فک و چانه را می دهد. به عبارتی اگر بهترین فرم صورت را فرم قلبی بدانیم شما با کمک کانتورهای تیره و روشن می توانید فرم صورت خود را به این فرم نزدیک کنید.

رژگونه را اعمال کنید

بعد از اینکه فرم گونه ها را تثبیت کردید به کمک رژگونه می توانید زیبایی آن را بیش از اندازه نمایید. با توجه به رنگ پوستتان بهترین رژگونه را انتخاب کنید و آن را به آرامی روی گونه اعمال نمایید.

هایلایت به زیبایی شما می افزاید

اغلب از هایلایت در آرایش های روزانه استفاده نمی شود اما با استفاده از آن می توانید زیبایی خود را افزایش دهید. با انگشت خود کمی هایلایت را روی گونه ها، بینی و پیشانی خود بزنید و به این شکل زیبایی خود را افزایش دهید.

چشم های خود را آرایش کنید

این به شما بستگی دارد که چشمان خود را تنها با یک خط چشم و ریمل آرایش کنید و یا اینکه از چندین رنگ سایه استفاده نمایید. بسته به محیطی که قرار است در آن حاضر شوید و یا علاقه شخصی خود می توانید میزان آرایش چشم خود را تعیین نمایید.

حال نوبت به آرایش لب ها می رسد

میکاپ پوست خشک و حساس  (نکات مهم آرایش پوست خشک)

از یک مداد لب کمک بگیرید و قالب لب هایتان را مشخص کنید. می توانید برای بزرگتر شدن لب ها، می توانید کمی بالاتر از خط لب طبیعی خود، خط لب بکشید. اصولاً لب های خشک، خیلی زود پوسته پوسته می شوند و از این رو باید از رژ لب های حاوی مرطوب کننده استفاده نمایید. رژ لب مناسب پوست سفید در محدوده رنگی قرمز، صورتی، هلویی، پوستی، گوشتی و … است. این رنگ ها به پوست شما نشاط و طراوت می بخشند.

در انتها آرایش خود را تثبیت کنید

برای اتمام آرایش خود، از یک پودر فیکساتور کمک بگیرید. این پودر تمامی آرایش را روی پوست شما تثبیت می کند و به این شکل ماندگاری آرایش را افزایش می دهد. مقدار کافی پودر را روی پوست خود پخش کنید و چند دقیقه صبر نمایید.

کلام آخر

ما در این مبحث به بررسی روش میکاپ پوست خشک و حساس پرداختیم. بدیهی است این پوست نیاز به مراقبت و نگهداری زیادی دارد چرا که مستعد پیری زودرس است. مهم ترین اقدام استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی مناسب پوست خشک خواهد بود. لگراند نیز با توجه به اهمیت این موضوع اقدام به تولید کرم پودر و پنکک مناسب پوست خشک نموده است. در ضمن رژگونه و رژ لب های این مجموعه نیز با توجه به رنگ پوست های متفاوت در تونالیته های مختلف تولید شده و در فروشگاه اینترنتی این مجموعه به فروش می رسد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


افزایش موقعیت خرید نشان دهنده اوج بیت کوین