نحوه دریافت مدرک بین المللی باریستا و مدیریت کافی شاپ


نحوه دریافت مدرک بین المللی باریستا و مدیریت کافی شاپ

بسیاری از هنرجویانی که در دوره های آموزش باریستا و مدیریت کافی شاپ شرکت می کنند؛ قصد مهاجرت داشته و می خواهند ضمن کسب مهارتهای به روز و تخصصی در حوزه کافه داری، قهوه و متصدی کافی شاپ در یک آموزشگاه مجهز و معتبر، مدرک بین المللی باریستا دریافت...

بسیاری از هنرجویانی که در دوره های آموزش باریستا و مدیریت کافی شاپ شرکت می کنند؛ قصد مهاجرت داشته و می خواهند ضمن کسب مهارتهای به روز و تخصصی در حوزه کافه داری، قهوه و متصدی کافی شاپ در یک آموزشگاه مجهز و معتبر، مدرک بین المللی باریستا دریافت کرده و به واسطه این گواهی نامه، وارد بازار کار جهانی شده و به کشور مورد علاقه خود مهاجرت کنند.

در این مقاله قصد داریم برای این گروه از مخاطبان سایت، نحوه دریافت مدرک بین المللی باریستا و مدیریت کافی شاپ را به طور کامل تشریح کرده و به پرسشهای متداول علاقمندان صنعت قهوه در این خصوص پاسخ دهیم. پس با ما همراه باشید.

دوره باریستا با مدرک بین المللی

این روزها متاسفانه بسیاری از آموزشگاه های غیر معتبر و ناشناخته، ادعا می کنند که دوره باریستا با مدرک بین المللی برگزار کرده و مدرکی که به دانشجویان اعطا می کنند؛ در تمام کشورهای اروپایی و آمریکایی معتبر به رسمیت شناخته می شود! این ادعا دروغی بیش نبوده و راهی است که افراد سوء استفاده گر برای فریب دادن کسانی که اطلاعات صحیحی نسبت به این مسئله ندارند؛ به کار می بندند.

حقیقت این است که در حال حاضر یکی از مدارک معتبر و مستند بین المللی برای رشته باریستا و متصدی کافی شاپ، گواهی نامه صادر شده از سوی انجمن قهوه تخصصی یا Specialty Coffee Association می باشد. اما جای بسی تاسف است که این سازمان SCA مدتی می شود کشور ایران را در لیست کشورهای تحریم شده خود قرار داده و به همین دلیل، امکان دریافت دریافت مدرک باریستا بین المللی از سوی این موسسه در حال حاضر در ایران برای علاقمندان این رشته فراهم نمی باشد.

چگونه مدرک بین المللی باریستا بگیریم؟

اما سوالی که بعد از دانستن مطالب فوق برای اکثر افراد مطرح می شود، این است که نحوه دریافت مدرک بین المللی باریستا در ایران به چه صورت است؟ آیا موسسه ای وجود دارد که مدرک پایان دوره آن در زمینه متصدی کافی شاپ، دارای ارزش بین المللی و جهانی باشد؟

نحوه دریافت مدرک بین المللی باریستا و مدیریت کافی شاپ

در حال حاضر در ایران، تنها مدرکی که دارای ارزش و اعتبار جهانی بوده و در زمینه ورود به بازار کار بین المللی و پروسه مهاجرت می توان از آن بهره گرفت، مدرک فنی و حرفه ای باریستا می باشد که علاقمندان می توانند بعد از قبولی در دو مرحله آزمون کتبی و عملی آن را دریافت نمایند.

این مدرک به صورت رسمی از سوی سازمان فنی و حرفه ای کشور صادر شده و دارای کد رهگیری معتبر و قابل استعلام می باشد. اما چگونه می توان این مدرک را دریافت کرد؟

یک روش هوشمندانه برای دریافت مدرک باریستا بین المللی این است که در دوره های آموزشی این رشته در آموزشگاه های معتبر و تحت نظارت سازمان فنی و حرفه ای کشور شرکت نمایید. یکی از این آموزشگاه های معتبر و خوشنام در حوزه آموزش باریستا در تهران، آموزشگاه فنی و حرفه ای دنیز https://denizedu.com/ می باشد که سالهاست دوره های تخصصی کافی شاپ، قهوه و باریستایی را به صورت تخصصی و عملیاتی برای علاقمندان برگزار می نماید.

جالب است بدانید، تا کنون هنرجویان بسیاری از اقصی نقاط کشور اعم از شهرهای تهران، کرج، زاهدان، سیستان و بلوچستان، قزوین، قم، خراسان جنوبی، کرمانشاه، شیراز و … برای شرکت در دوره تخصصی باریستا به آموزشگاه دنیز مراجعه کرده و توانسته اند بعد از اتمام دوره، ضمن دریافت مدرک بین المللی باریستایی و متصدی کافی شاپ، وارد بازار کار شده و به درآمدهای بسیار بالایی دست یابند.

آموزشگاه دنیز همچنین برای کسانی که علاقه مند به راه اندازی کافه هستند؛ دوره آموزش کافی شاپ و کافه داری را برگزار می نماید که در آن هنرجویان با اصول و مراحل تاسیس و مدیریت بهینه کافه در ایران به طور کامل آشنا شده و می توانند به طور دائمی از راهنمایی و مشاوره تخصصی اساتید مجموعه که خود از فعالان صنعت کافی شاپ بوده و تجربه کاری بالایی دارند؛ بهره مند شوند.

مدرک باریستا برای مهاجرت

مدرک بین المللی باریستا که از سوی سازمان فنی و حرفه ای کشور به طور رسمی صادر شده باشد؛ می تواند برای تسریع روند مهاجرت کاری به کشورهای خارجی و دریافت جاب آفر از سوی کشورهای پیشرفته و محبوب در دنیا، بسیار مفید واقع شود. اما این که چه شرایطی برای مهاجرت کاری باریستا ضروری هستند؛ موضوعی است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

نحوه دریافت مدرک بین المللی باریستا و مدیریت کافی شاپ

همانطور که می دانید؛ علم باریستایی و مدیریت کافه در ایران یک رشته دانشگاهی نبوده و همه افراد حتی بعد از دریافت دیپلم هم می توانند در دوره های آموزش باریستا شرکت کرده و مدرک رسمی این رشته را دریافت نمایند. اما آیا فقط داشتن مدرک باریستایی برای مهاجرت کافی است؟ خیر. از جمله شروط مورد نیاز برای مهاجرت با مدرک باریستا عبارت اند از :

  • دریافت مدرک بین المللی باریستا که قابل استناد و معتبر باشد
  • مسلط بودن به زبان رایج کشور مورد نظر (در صورت لزوم اخذ مدرک مرتبط)
  • شرکت در کلاس های تخصصی مورد تایید کشور مقصد
  • حداقل تحصیلات دیپلم
  • تجربه و نمونه کار قابل استناد در موقعیت شغلی باریستا یا متصدی کافی شاپ
  • داشتن مهارتهای پایه و مهم برای شغل باریستا (از جمله مهارت تهیه و تزیین و سرو قهوه، لته آرت، استفاده صحیح از تجهیزات کافی شاپ، ارتباط موثر با مشتریان و …)

مزیتهای دریافت مدرک بین المللی باریستا

حال که با مراحل و نحوه دریافت مدرک بین المللی باریستا آشنا شدیم؛ بیایید با هم بررسی کنیم که اخذ این گواهی نامه چه تاثیر مثبتی در رزومه و آینده شغلی و حرفه ای افراد دارد؟

با داشتن مدرک بین المللی متصدی کافی شاپ شما می توانید در کافه، هتل، رستوران، مراکز گردشگری و سایر کسب و کارهایی که در حوزه سرو نوشیدنی های بر پایه قهوه فعالیت دارند؛ به آسانی استخدام شوید و یا اگر در حال حاضر در یکی از این حوزه ها مشغول به کار هستید؛ ارتقای شغلی گرفته و درآمد خود را افزایش دهید.

از سوی دیگر، همانطور که در بخشهای قبلی ذکر کردیم؛ دریافت مدرک باریستا بین المللی می تواند در تسریع روند مهاجرت و دریافت جاب آفر یا فرصت شغلی از سوی کشورهای پیشرفته، بسیار موثر واقع شود. همچنین؛ اگر به تدریس علاقه داشته باشید، دریافت این مدرک می تواند جهت استخدام شدن به عنوان استاد دوره باریستا در آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای معتبر و خوشنام، مفید باشد.

هزینه دریافت مدرک باریستا بین المللی

در حال حاضر موسسات متعددی اقدام به برگزاری دوره های باریستایی نموده اند که شهریه برخی از آنها بسیار گزاف و خارج از تصور است. آموزشگاه دنیز هزینه دوره باریستا فنی و حرفه ای را به گونه ای تنظیم کرده است که اقشار مختلف جامعه بتوانند در این دوره شرکت کرده و از آموزش های تخصصی دوره بهره مند شوند.

هزینه دوره باریستا فنی و حرفه ای آموزشگاه دنیز در سال 1402 مبلغ سه و نیم میلیون برای دوره های عمومی و مبلغ پنج میلیون تومان برای دوره های خصوصی در نظر گرفته است. به علاوه؛ لازم است بعد از اتمام دوره، دانشجویان جهت معرفی شدن به سازمان فنی و حرفه ای کشور و شرکت در آزمون های کتبی و عملی، هزینه بسیار اندکی را به آموزشگاه پرداخت کنند.

سخن پایانی

در این مطلب سعی کردیم تا تمامی آن چه را شما خوانندگان گرامی لازم است در خصوص مدرک باریستایی بین المللی بدانید؛ از جمله نحوه گرفتن مدرک، هزینه، مزایا و فواید این گواهی نامه را توضیح دهیم.

در پایان لازم است یادآوری کنیم اگر به دنبال دریافت مدرک بین المللی متصدی و مدیر کافی شاپ هستید؛ می توانید در دوره های آموزشی موسسه فنی و حرفه ای دنیز https://denizedu.com/ شرکت کنید. این آموزشگاه، در کنار آموزش تخصصی باریستایی، دوره های کاربردی دیگری نیز در این حوزه دارد که در بین آنها، دوره آموزش کیک کافه ای جزو دوره های محبوب و همیشه پرتقاضا به شمار می آید.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خداحافظی معلم با دانش آموزان