عفونت ریه در سالمندی چه علائمی دارد؟


عفونت ریه در سالمندی چه علائمی دارد؟

فوق تخصص ریه و عضو هیأت علمی گروه داخلی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در سالمندان علائم عفونت ریه همچون تب و دفع ترشحات و غیره کمتر مشاهده  می شود و به جای آن تغییر در علائم سطح هوشیاری و فشار خون دیده می شود از همین رو خانواده‌ها باید این علائم را جدی بگیرند و زودتر به بیمارستان مراجعه کنند.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر شهاب الدین سروری با اشاره به اینکه برخی افراد در مراحل پیشرفته بیماری عفونت ریه به پزشک مراجعه می‌کنند که عملاً در آن زمان نمی‌توان کار زیادی برای بیمار انجام داد، اظهار کرد: در بین مردان عفونت‌های ریوی اکتسابی از جامعه شیوع بیشتری دارد و مصرف بالای سیگار و نوشیدنی‌های الکلی ریسک ابتلا به آن را افزایش می دهد .
وی با بیان اینکه بسیاری از مشاغلی که در جامعه داریم و جزو شغل‌های مردانه محسوب می‌شوند ممکن است که موجب آسیب به ریه فعالان در آن حرفه و شغل بشوند، گفت: علاوه براین بسیاری از مشکلات ریوی از جمله سرطان ریه بی ارتباط با مصرف سیگار نیستند و معتقدیم که ترک انواع دخانیات از جمله سیگار و عدم مصرف نوشیدنی‌های الکلی در کاهش ریزفاکتورهای عفونت‌های ریوی مؤثر است.

دکتر سروری با اشاره به اینکه بیماری‌های شایع در مردان مانند مشکلات ریوی و سرطان ریه بی ارتباط با مصرف سیگار و تماس‌های شغلی مزمن نیست، خاطر نشان کرد: میزان مصرف دخانیات به خصوص سیگار در بین مردان بیشتر است از همین رو احتمال ابتلا به بیماریهای ریوی نیز افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه افراد سیگاری بالا 55 سال باید غربالگری سرطان ریه شوند ، گفت: شناسایی سرطان ریوی در همان مراحل اولیه از پیشرفت بیماری جلوگیری می‌کند و درمان‌‌های آن مؤثرتر از مواردی بوده که با تأخیر شناسایی شده‌اند، ضمن اینکه هزینه‌های درمان هم در گروه اول به مراتب پائین‌تر از گروه دوم است.

فوق تخصص ریه با اشاره به اینکه تماس با دود سیگار هم آسیب‌زا است ، عنوان کرد: باید به زمان طلایی مراجعه بیماران ریوی مصرف کننده سیگار و یا در معرض دود سیگار توجه شود تا بتوانیم اقدامی مناسب در جهت درمان مؤثر این گروه از بیماران داشته باشیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت سالمندان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی