کتاب کار تاب‌آوری برای کودکان


کتاب کار تاب‌آوری برای کودکان

کتاب کار تاب‌آوری برای کودکان شامل تمرین‌های سرگرم‌کنندة CBT برای کمک به شما توسط انتشارات ارجمند اعلام انتشار شده است این کتاب اثر دکتر کارن باروخ فلدمن ، ربکا کومیزیو و توسط شرمین شریف زاده و لادن خوش...

کتاب کار تاب‌آوری برای کودکان
کتاب کار تاب‌آوری برای کودکان شامل تمرین‌های سرگرم‌کنندة CBT برای کمک به شما توسط انتشارات ارجمند اعلام انتشار شده است این کتاب اثر دکتر کارن باروخ فلدمن ، ربکا کومیزیو و توسط شرمین شریف زاده و لادن خوش بین به فارسی برگرداننده شده است
تا به حال اتفاقی برایتان رخ داده که باعث شود احساس غم، خشم یا نگرانی را تجربه کنید؟ تا به حال احساس کرده‌اید که بعضی مواقع دنیا جای ترسناکی به نظر می‌رسد؟ اگر پاسختان بله است، باید بگویم که شما تنها نیستید. کودکان (و حتی بزرگسالان) بسیاری هستند که احساسی مشابه با احساس شما را تجربه کرده‌اند. این کتاب کار به شما نشان می‌دهد که چگونه می‌توانید با ساختن مهارتی که آن را «تاب‌آوری» می‌نامیم، احساس قدرتمند بودن بکنید، حتی زمانی که مسیر زندگی‌تان کمی ناهموار می‌شود.

در کتاب تاب‌آوری برای کودکان، فعالیت‌های ساده‌ای را می‌بینید که به شما کمک می‌کنند استرس‌هایتان را کاهش دهید و بتوانید با تجاربی که سخت هستند یا باعث غمگین‌شدنتان می‌شوند، مقابله کنید. یاد می‌گیرید که چطور با هیجان‌هایتان دوست شوید و در زندگی‌تان کارهایی انجام دهید که باعث شادی‌تان می‌شوند. نکتة فوق‌العاده‌ای که در مورد تاب‌آوری وجود دارد این است که می‌توانید آن را بیاموزید!
این کتاب کار به شما یاد می‌دهد که چطور تاب‌آوری را به قدرت ویژه‌تان تبدیل کنید و بهترین خودتان باشید.
این کتاب سرگرم‌کننده و تعاملی به شما کمک می‌کند:
• از زمان‌های دشوار عبور کنید
• هیجان‌هایتان را مدیریت کنید
• مهارت‌هایی برای تمام طول زندگی‌تان بسازید


یادداشتی برای والدین:
این کتاب کار، مهارت‌های ساده‌ای را بر مبنای درمان شناختی رفتاری (CBT) و روان‌شناسی مثبت‌گرا ارائه می‌دهد که می‌تواند به تاب آوری کودکان کمک کند استرس‌هایشان را مدیریت کنند و مهارت تاب‌آوری‌شان را بسازند.

بنا بر همین گزارش از میگنا رسانه سلامت روان ایران رفتار درمانی شناختی که به اختصار CBT گفته می شود یک رویکرد روان‌درمانی است، که احساسات ناکارآمد و رفتارها، فرایندها و مضامین شناختی ناسازگارانه را، از طریق شماری از روش‌های سیستماتیک، صریح و هدف‌مدار نشانه می‌گیرد. نام این روش اشاره به رفتار درمانی، شناخت درمانی، و به ترکیبی درمانی از این دو بر اساس اصول پایه و پژوهش‌های رفتاری و شناختی دارد
رفتار درمانی شناختی" به شما کمک می کند تا به گونه دیگری اندیشیده و در نتیجه این طرز تفکر جدید شما میتوانید با رفتارهای سالم تر و درست تری در برابر حوادث ناخواسته و ناگوار پیرامونتان برخورد نمائید.
برخلاف سایر روشهای گفتار درمانی که روان درمانگر در پی شناسائی و ریشه یابی علل رفتارهای نامناسب مراجع خود در برابر ناملایمات و حوادث زندگی است تا به او کمک کند، در "رفتار درمانی شناختی" روان درمانگر فقط بر مشکلات زمان حال (اینجا و اکنون) و آنچه موجب ناراحتی و اضطراب در فرد بیمار گردیده است تکیه می کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روانشناسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج