پوتین: در خاورمیانه از اصل مسئولیت جمعی انتقام می گیرند


پوتین: در خاورمیانه از  اصل مسئولیت جمعی  انتقام می گیرند

رئیس‌جمهور روسیه درباره درگیری فلسطین و اسرائیل گفت: "وقتی به کودکان کشته شده، مرگ پزشکان و رنج سالمندان نگاه می‌کنید، مشت‌هایتان به هم گره می‌شود، اما احساسات غیرقابل قبول است".

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه شامگاه دوشنبه در جلسه ای امنیتی گفت:" ما به یاد داریم که دور کنونی بحران خاورمیانه چگونه آغاز شد. با حمله تروریستی علیه غیرنظامیان اسرائیل و سایر کشورها در خاک این کشور. همچنین می بینیم که متأسفانه به جای مجازات جنایتکاران و تروریست ها شروع به انتقام گیری از اصل مسئولیت جمعی کردند".
رئیس‌جمهور روسیه تاکید کرد: "رویدادهای وحشتناکی که اکنون در نوار غزه اتفاق می‌افتد، زمانی که صدها هزار انسان بی‌گناه به‌طور بی‌رویه کشته می‌شوند، کسانی که به سادگی جایی برای فرار و مخفی شدن از بمباران‌ها ندارند، با هیچ چیز قابل توجیه نیست. "
ولادیمیر پوتین ادامه داد:" وقتی به کودکان خون آلود، کودکان مرده، رنج زنان و سالخوردگان، نحوه مرگ پزشکان نگاه می‌کنید، البته مشت‌هایتان گره می شود و اشک در چشمانتان حلقه می‌زند. شما نمی‌توانید آن را به گونه‌ای دیگر بگویید. اما ما حق نداریم و نمی‌توانیم به خودمان اجازه دهیم احساسات بر ما غلبه کنند".
رئیس جمهور روسیه خاطرنشان کرد: "باید به وضوح درک کرد که واقعاً چه کسی پشت تراژدی مردم خاورمیانه و سایر مناطق جهان است، چه کسی هرج و مرج مرگبار را سازماندهی می کند و چه کسی از آن سود می برد".
پوتین ادامه داد:" ایالات متحده به صلح پایدار در سرزمین مقدس نیاز ندارد، آنها به هرج و مرج دائمی در خاورمیانه نیاز دارند."
رئیس جمهور روسیه توضیح داد: "از این رو کشورهایی که بر آتش بس فوری در نوار غزه و توقف خونریزی اصرار دارند و آماده مشارکت واقعی در حل بحران هستند را بدنام کرده و به آنها بی توجهی می کنند".
وی به حملات غرب به مواضع سازمان ملل در مورد وضعیت خاورمیانه توجه کرد. رهبر روسیه گفت: "حتی سازمان ملل، موضع آشکار جامعه جهانی، در معرض حملات، آزار و اذیت واقعی و تلاش برای بدنام کردن است".
رئیس جمهور روسیه تاکید کرد که ایالات متحده از هیچ گونه مشارکت روسیه در حل مشکلات جهانی و منطقه ای از جمله در حل و فصل خاورمیانه راضی نیست. پوتین در پایان گفت: "آنها اصلا خوشحال نیستند وقتی کسی طبق دستور آنها عمل می کند یا صحبت نمی کند. آنها فقط به انحصار خود و به این واقعیت که همه چیز برای آنها مجاز است اعتقاد دارند."
پوتین تاکید کرد:" ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفت که موضع مسکو در قبال حل و فصل فلسطین و اسرائیل هرگز خودخواهانه نبوده است، کلید حل مشکل ایجاد کشور فلسطین است".
رهبر روسیه گفت: "ما آشکارا، صادقانه و بیش از یک بار در این مورد با رهبری فلسطین و اسرائیل صحبت کرده ایم".

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پادشاه انگلیس مرد!