آموزش معامله تتر؛ نحوه ترید استیبل کوین تتر در صرافی‌های ارز دیجیتال


آموزش معامله تتر؛ نحوه ترید استیبل کوین تتر در صرافی‌های ارز دیجیتال

یکی از مهمترین سوالاتی که اکثر افراد در بدو ورود به بازار رمزارزها از خود می‌پرسند، چگونگی خرید و فروش رمزارزها به ویژه خرید تتر به عنوان یک استیبل کوین در بازار ارزهای دیجیتال است. نکته قابل توجه درباره تتر این است که برخلاف بیت‌کوین یا...

یکی از مهمترین سوالاتی که اکثر افراد در بدو ورود به بازار رمزارزها از خود می‌پرسند، چگونگی خرید و فروش رمزارزها به ویژه خرید تتر به عنوان یک استیبل کوین در بازار ارزهای دیجیتال است. نکته قابل توجه درباره تتر این است که برخلاف بیت‌کوین یا اتریوم که انتظار می‌رود تغییرات روزانه قیمت در آن‌ها وجود داشته باشد، تتر یک استیبل کوین است که هدف آن حفظ ارزش بوده و قیمت آن تقریبا ثابت است.

در حالی که تتر در برهه‌هایی از زمان امکان دارد با نوسانات جزئی قیمت مواجه شود اما اکثر افرادی که به دنبال نوسان‌گیری و کسب سود نیستند و تنها در صدد حفظ ارزش پول خود هستند، در این کوین سرمایه‌گذاری می‌کنند. همانطور که از نام آن پیداست، مزیت یک استیبل کوین به جای افزایش قیمت، ثبات قیمتی آن است.

استیبل کوین چیست؟

همانطور که از نام آن نیز مشخص است، اسم ارزهای دیجیتال نوسانات شدید قیمتی را در ذهن تداعی می‌کند اما این معمولا در مورد ارز دیجیتال تتر صدق نمی‌کند. تتر یک استیبل کوین محسوب می‌شود که ارزش آن به قیمت دلار وابسته‌است. بنابراین، به لطف دلار آمریکا، با ارزش ثابتی طراحی شده‌است.

استیبل کوین‌هایی مانند تتر ارزش ثابت خود را حفظ می‌کنند، زیرا توسط صندوقی از دارایی‌های وثیقه پشتیبانی می‌شوند. در دنیای ارزهای دیجیتال، از تتر (USDT) به عنوان یک «استیبل کوین وثیقه‌شده» یاد می‌شود.

ریموند هسو، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل Cabital، می‌گوید که ارزش ثابت تتر مزایای خاصی را ارائه می‌دهد. او می‌گوید: «استیبل کوین‌ها راهی عالی برای سرمایه‌گذارانی با ریسک‌پذیری متوسط هستند تا سبد سرمایه‌گذاری خود را متنوع کنند و از بازار کریپتو سود ببرند، بدون اینکه ریسک‌های نوسانات مرتبط با ارزهای دیجیتال معمولی را تجربه کنند».

آیا ارز دیجیتال تتر کاملا پایدار است؟

با این حال، تتر کاملا عاری از خطر نیست. در ماه می 2022، تتر در بحبوحه سقوط استیبل کوین ترا (TerraUSD)، ارزش 1 دلاری خود را از دست داد و تا 0.9485 دلار کاهش یافت اما بعد از مدت کوتاهی مجددا به پیوند یک به یک مورد نظر خود با دلار آمریکا بازگشت. در حالی که ممکن است چند سنت زیاد به نظر نرسد، این نوسان قیمت لحظه‌ای نشان داد که حتی استیبل کوین‌ها نیز در دنیای رمزارز کاملا پایدار نیستند.

برایان گالاگر، یکی از بنیانگذاران بلاکچین Partisia در این زمینه می‌گوید، تتر به دلیل نبود مقررات کافی، خطراتی را به همراه دارد. گالاگر اشاره می‌کند که هیچ حسابرسی عمومی برای بررسی اینکه آیا ذخایر تتر می‌تواند به طور کامل USDT در گردش را پوشش دهد، وجود ندارد. اگر آشکار شود که خزانه تتر دارای ذخایر کمتری نسبت به کوین‌های در گردش است، این موضوع مشکل‌ساز خواهد شد.

از کجا می‌توان تتر خرید؟

آموزش معامله تتر؛ نحوه ترید استیبل کوین تتر در صرافی‌های ارز دیجیتال

تتر را می‌توان در اکثر صرافی‌های ارز دیجیتال مطرح همچون بایننس و کراکن خریداری کرد. البته با وجود شرایط تحریمی ایران استفاده از صرافی‌های خارجی به دلیل ضرورت احراز هویت کمی ریسک‌پذیر به‌نظر می‌رسد. بنابراین، اگر به دنبال صرافی امن داخلی هستید، صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس بهترین گزینه برای خرید و فروش تتر خواهد بود.

فرض کنید می‌خواهید دارایی‌های Tether خود را با ارزهای دیجیتال دیگر جفت کنید. انجام این کار بسیار آسان است. اکثر صرافی‌های متمرکز و بسیاری از صرافی‌های غیرمتمرکز به کاربران اجازه می‌دهند تتر را با ارزهای دیجیتال دیگر جفت کنند.

با وجود اینکه که تتر به دلیل ماهیتی که دارد و یک استیبل کوین است واقعا با ارزهای دیجیتال دیگر «جفت» نمی‌شود، اما همچنان راهی محبوب برای خرید رمزارز یا برای نقد شدن در بازارها است.

طبق بررسی‌های صورت گرفته توسط یک ارائه دهنده دارایی‌های دیجیتال به نام Kaiko در اکتبر 2021، تقریبا نیمی از معاملات بیت کوین با استفاده از تتر انجام گرفته است.

چند صرافی مطرح وجود دارد که می‌توانید به راحتی تتر خود را به بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH) و چندین ارز دیجیتال محبوب دیگر تبدیل کنید که بایننس، کوکوین نمونه‌هایی از آنها است. در میان صرافی‌های داخلی نیز او ام پی فینکس بهترین گزینه است چرا که کارمزدهای پایینی داشته و قیمت تتر آن به‌صرفه است.

نحوه خرید تتر در صرافی ارز دیجیتال

آموزش معامله تتر؛ نحوه ترید استیبل کوین تتر در صرافی‌های ارز دیجیتال

اگر تصمیم دارید که ارز دیجیتال تتر را برای اهداف مالی منطقی خود نگهداری کنید، می‌توانید تنها در سه مرحله این استیبل کوین را خریداری کنید. در مرحله نخست باید صرافی مورد نظر خود را طبق بررسی‌هایی که انجام دادید، انتخاب کنید. خرید تتر با انتخاب یک صرافی ارز دیجیتال آغاز می‌شود. این پلتفرم‌ها به شما امکان خرید و فروش ارزهای دیجیتال را می‌دهد. برای خرید تتر شما می‌توانید از سپرده‌های دلاری نیز استفاده کنید.

همانطور که می‌دانید، مبادلات کریپتو هم از نظر پیچیدگی و هم از نظر هزینه با یکدیگر متفاوت هستند. بنابراین قبل از متعهد شدن به یک صرافی برای خرید تتر، حتما چند صرافی را با هم مقایسه کنید.

در گام دوم این روند، پس از انتخاب صرافی می‌توانید بعد از ایجاد حساب کاربری و احراز هویت خرید خود را انجام دهید. به این ترتیب که ابتدا موجودی کیف پول خود را برای خرید میزان مد نظر تتر به صورت نقدی شارژ کنید. سپس فقط با استفاده از نماد تتر (USDT) و مقدار دلاری که می‌خواهید بخرید، تراکنش «خرید» را آغاز کنید. پس از نهایی شدن تراکنش، شما مالک میزان مشخصی تتر خواهید بود که مقدار آن در کیف پول شما مشخص است.

انواع کیف‌پول برای ذخیره تتر

چندین نوع کیف پول رمزنگاری وجود دارد که می‌توانید برای ذخیره تتر خود از آنها استفاده کنید. اگر می‌خواهید تتر را به صورت آفلاین ذخیره کنید، می‌توانید از کیف پول‌های سخت افزاری استفاده کنید. به عنوان مثال، لجر (Ledger) و پروکی (Prokey) کیف پول‌های سخت‌افزاری هستند که از تتر پشتیبانی می‌کنند.

نوع دوم کیف پول‌های کاغذی هستند که حاوی دو جفت کلید یعنی یک کلید عمومی و یک کلید خصوصی و دو کد QR مختلف هستند که همگی روی کاغذ چاپ شده‌اند.

همچنین می‌توانید کیف پول‌های نرم افزاری را در کامپیوتر یا دستگاه تلفن همراه خود دانلود کنید و در ولت‌ها رمزارزهای خود را ذخیره کنید.

علاوه بر این، چندین صرافی که USDT را ارائه می‌دهند کیف پول داخلی را به مشتریان برای ذخیره دارایی USDT ارائه می‌دهند که می‌توانید از آنها نیز استفاده کنید. بایننس، کراکن و او ام پی فینکس از جمله صرافی‌هایی هستند که به مشتریان خود کیف پول ارائه می‌کنند.

با تتر چه چیزی می‌توان خریداری کنید؟

همانطور که می‌دانید، بعد از خرید تتر می‌توانید از آن برای خرید انواع ارزهای دیجیتال استفاده کنید. برای انجام این کار، فقط USDT را انتخاب کرده و سپس با ارز دیجیتالی که می‌خواهید خریداری کنید، آن را مبادله کنید.

افزون بر آن، می‌توانید در فروشگاه‌های معروف تجارت الکترونیک مانند والمارت و آمازون، ذخیره تتر خود را برای کارت‌های هدیه استفاده کنید.

کاربران همچنین می‌توانند از دارایی‌های تتر خود سود کسب کنند، درست مانند کاری که در بانک صورت می‌پذیرد. حساب‌های پس‌انداز آنلاین ویژه ارزهای دیجیتال به شما امکان می‌دهند USDT را سپرده‌گذاری کنید و نرخ‌های بهره بسیار بالاتری نسبت به اکثر بانک‌های آنلاین کسب کنید. برای یافتن بهترین نرخ‌ها می‌توانید از سایتی مانند Bitcompare استفاده کنید.

چرا باید تتر بخریم؟

تتر می‌تواند خرید خوبی برای سرمایه‌گذاران خاص حوزه رمزنگاری باشد. هنگامی که به دنبال راهی برای ورود و خروج از سایر معاملات ارزهای دیجیتال هستید، این یک انتخاب ایده آل برای نقد بودن است.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی