3 راه حل برای افراد عینکی در مقابل مضرات نور خورشید


3 راه حل برای افراد عینکی در مقابل مضرات نور خورشید

شاید شما هم عینکی هستید و چشم هایتان فقط و فقط با استفاده از عینک طبی یا لنز، می تواند دید عالی را به شما بدهد، خب پس تابستان یا حتی پاییز چطور از چشم ها در مقابل نور خورشید محافظت کنید؟ بله در پاییز هم به عینک آفتابی احتیاج دارید، حتی گاهی...

شاید شما هم عینکی هستید و چشم هایتان فقط و فقط با استفاده از عینک طبی یا لنز، می تواند دید عالی را به شما بدهد، خب پس تابستان یا حتی پاییز چطور از چشم ها در مقابل نور خورشید محافظت کنید؟ بله در پاییز هم به عینک آفتابی احتیاج دارید، حتی گاهی ضروری تر از تابستان. راه حل این مورد چیست؟ خرید یک عینک آفتابی اورجینال که کیفیت و محافظت بالایی دارد، خوب است؟ اما با تاری دید چه باید کرد؟ در این مقاله از تمام زوایا به این مسئله مهم نگاهی انداخته شده و 3 تا از بهترین راه کارها را برای داشتن یک روز خوش رنگ و خوش انرژی زیر نور خورشید بدون نگرانی و یا درد چشم به شما پیشنهاد داده شده است. همراه باشید.

معرفی راه کار به افرادی که ضعف دید دارند برای استفاده از عینک آفتابی

افراد عینکی که نمره چشم آن ها بالا می باشد، همیشه نیاز به یک جفت عدسی مناسب دارند تا اصلاح دید آن ها صورت بگیرد. به طور مثال زنان و مردان زیادی هستند که جایگاه ها و شغل های متفاوتی دارند اما همگی در محیط باز کار می کنند و تمام مدت تحت تاثیر اشعه UV قرار می گیرند یا حتی افرادی که برای تفریح به فضاهای باز می روند و یا کسانی که در روشنایی روز رانندگی می کنند، پیاده روی می کنند و بسیاری از فعالیت هایی که شما را مجبور می کنند آنها در طول روز و در حضور روشنایی نور انجام دهید. آیا باید انتخاب کنید که یا عینک طبی داشته باشند یا آفتابی؟ اولین راه حلی که به ذهن هر کسی می رسد، استفاده از لنز طبی است. آیا خوب است که همه کسانی که دید ضعیفی دارند برای به چشم داشتن عینک آفتابی از لنز استفاده کنند؟

اول اینکه لنز های طبی تمام مدت در دسترس نیستند و حمل دائم آنها مشکلات خودش را دارد.

دوم اینکه اگر همیشه از لنز تماسی استفاده کنید امکان آلوده شدن آن هم بالا می رود و این یعنی ممکن است بهداشتی نباشد.

بنا به همین علت ها، لنز انتخاب اول هیچکس نیست چون راه های بهتری هم وجود دارد.

۳ راه کار اصلی برای حفاظت از افراد عینکی در مقابل نور مضر آفتاب

راه اول :

عینک آفتابی­ طبی

عینک آفتابی ای را انتخاب کنید که قابلیت طبی شدن دارند؛، عدسی هایی که RX نامیده می­شوند قابلیت این را دارند آفتابی­طبی باشند و با توجه به نمره چشمتان آن را سفارش می­دهید. شما می­توانید از میان مدل های متنوع عینک آفتابی یکی را انتخاب کنید و برای آن عدسی با همان رنگ و با نمره چشم خود سفارش دهید. البته گاهی محدودیت در انتخاب عینک برای طبی شدن خواهید داشت ولی بطور کلی اکثر فریم ها ( به جز فریم های بیس دار یا با انحنای زیاد، شیشه یک تکه و چسبیده ) قابلیت طبی شدن را دارند و در برخی موارد سایز فریم برای طبی شدن مهم می شود و اگر خیلی بزرگ باشد ممکن است قابلیت طبی شدن را هم از آن بگیرد. در برخی از فروشگاه های اینترنتی و حضوری در اطلاعات عینک آمده است که امکان طبی شدن را دارد یا خیر، مخصوصا در فروشگاه های عینک اصل. چون همیشه کیفیت و کارایی را اولیت قرار می دهند و با توجه به نیاز خریدار یک فریم عینک آفتابی یا طبی اورجینال را در اختیار شما قرار می دهند. حالا اگر برایتان این سوال پیش آمده که چطور برند های اصل و تقلبی را از هم تشخیص دهید، در برنامه های عینکولوژی وحدت در این مورد به طور کامل توضیح داده شده است و راه تشخیص اصالت بسیاری از برند ها را هم می توانید به راحتی بخوانید و یا تماشا کنید.

چه برند هایی عدسی های طبی آفتابی دارند؟

تمام برندهای تولید عدسی طبی، عدسی آفتابی طبی هم تولید می کنند و شما می توانید سراغ معروفترین ها هم بروید مثل زایس، هویا، رودن اشتوک. یکی از گزینه های ایده آل برای شما که تمام این برندها را موجود دارد و امکان مقایسه نیز به شما می دهد سایت عینک وحدت هست. این عدسی ها در جنس های مختلف و با ضرایب فشردگی مختلف موجود هستند و این قابلیت را دارند که با هر نمره ای سفارش داده شوند. جالبست بدانید این عدسی های طبی آفتابی بصورت جیوه ای هم قابل سفارش اند که برای طرفداران این مدل از آفتابی ها بسیار خبر خوشایندی است.

3 راه حل برای افراد عینکی در مقابل مضرات نور خورشید

راه دوم :

عینک طبی رویه دار

یکی دیگر از راه کار های جذاب برای حل این مسأله داشتن یک فریم عینک طبی با رویه آفتابی است. این رویه ها توسط مگنت یا گیره روی فریم طبی قرار میگیرد. با این عینک ها شما هم یک عینک طبی دارید و هر جا هم که عینک آفتابی نیاز داشته باشید، میتوانید رویه را بر روی فریم قرار دهید.

در بعضی از برند ها یک رویه و در برخی دیگر ممکن است 2 رویه وجود داشته باشد. معمولا عدسی های استفاده شده در فریم های رویه دار از کیفیت خوبی برخوردار هستند و UV400 را ضمانت می کنند. بعضی از این عینک­های رویه دار، رویه آفتابی پلاریزه هم دارند، به دلیل استقبال افراد از این نوع از عینک ها، بسیاری از برند ها بر روی طراحی و ارائه این محصولات وقت گذاشته اند. به طور مثال برند سنترواستایل ایتالیا این مدل های رویه دار را در طرح ها و مدل های مختلف روانه بازار کرده است. حتی یک مجموعه از مدل های رویه دار با عنوان عینک های محیط زیستی ( قابل بازیافت ) معرفی کرده است که از استقبال خوبی هم از طرف دوست داران محیط زیست برخوردار شد.

حتی برخی برند ها رویه های مخصوص شب هم طراحی و تولید می کنند که طرفداران خودش را دارد و در این سالهای اخیر بسیاری افراد را مجذوب خود کرده است که از آن ها می توانید در رنگ های مختلف مثل قرمز، زرد و … داشته باشید.

از چه برند هایی می توان عینک رویه دار خرید؟

در این سالهای برندهای مختلفی اقدام به تولید عینک های رویه دار کرده اند که مدلهای چینی بی کیفیت آن با چندین رنگ رویه آفتابی در بازار موجود هست. اما یکی از برندهایی که در عرصه جهانی هم در مدل رویه دار بسیار موفق شده است برند امپریو آرمانی است. عینک های این برند با دو رویه آفتابی است که برای مخاطبین خودش بسیار جذاب بوده است. از جمله برندهای دیگری که در این عرصه حاضر شده اند می توان به برند مشهور و لاکچری تام فورد اشاره کرد. پلیس هم امسال در این عرصه پا گذاشت. از برندهای اقتصادی تر هم می توان به اوسه osse ترکیه و هاوک Hawk اشاره کرد. در سایت عینک وحدت می توان تمامی مدل های عینک های رویه دار را دید و از لحاظ قیمت نیز مقایسه کرد.

3 راه حل برای افراد عینکی در مقابل مضرات نور خورشید

راه سوم :

عدسی فتوکرومیک یا خود رنگ پذیر

سومین راه حلی که برای شما وجود دارد همین عدسی های فتوکرومیک هستند که وقتی در مقابل نور قرار می گیرند، تغییر رنگ می دهند. شما یک عدسی فتوکرومیک را می توانید به راحتی به عنوان یک عینک طبی در روزمره به چشم داشته باشید. همچنین این نوع عدسی با مسدود کردن 100% اشعه UV خورشید فشار چشم را کاهش داده و از بسیاری از آسیب ها از جمله ابتلا به آب مروارید جلوگیری می کنند. عدسی های فتوکرومیک در حالت عادی و در فضای بسته اتاق شفاف هستند. سرعت تغییر رنگ و درجه تیرگی و روشنی این عدسی به کیفیت و برند انتخاب شده مربوط می شود.

به دلیل علاقه زیاد افراد به عدسی های فتوکرومیک از زمان های قدیم شرکت های سازنده عدسی، تمرکز ویژه ای برای تولید انواع مدل از عدسی فتوکرومیک دارند و با ارائه جدیدترین تکنولوژی ها در تغییر رنگ و درجه رنگ پذیری این نوع عدسی با هم در حال رقابت هستند.

امروزه عدسی های فتوکرومیک به دو دسته نسل قدیم و نسل جدید تقسیم بندی می شوند؛ به تکنولوژی به کار رفته در عدسی های فتوکرومیک یا خود رنگ پذیر نسل جدید، ترنزیشن میگویند که سرعت تغییر رنگ بالاتری نسبت به عدسی های فتوکرومیک ساده و نسل قدیمی دارند و به همین دلیل استفاده از آنها لذت بخش تر شده است.

بهترین برند های عدسی فتوکرومیک کدامند؟

در واقع بیان بهترین مدلهای عدسی های فتوکرومیک رابطه ی مستقیم با خواسته ی شما دارد. اما به طور کلی هویا ژاپن با عدسی های sensity و زایس با فتوفیوژن و اکثر برندهای دیگر با استفاده از تکنولوژی آمریکایی ترنزیشن سرآمد عدسی های فتوکرومیک هستند. در مقاله مقایسه انواع عدسی فتوکرومیک میتوانید اطلاعات کامل تری در مورد برند ها به دست بیاورید.

مزایا و معایب

مزایای عدسی فتوکرومیک

  • تنها لازم است از یک عینک در طول شبانه روز استفاده کنید
  • هیچ وقت از مُد نمی­افتد و سال­های زیادی است که محبوبیت دارند

معایب عدسی فتوکرومیک

  • در ضریب فشردگی های خیلی بالا رنگ پذیری بسیار کمی دارند.
  • در محیطی که اشعه UV کم است تغییر رنگ عدسی هم ضعیف است.

مزایای عینک آفتابی‌­طبی

  • با تنوع زیادی از مدل­های عینک آفتابی و عینک طبی روبرو هستید و می­توانید آزادنه انتخاب کنید
  • در تمامی نمره چشم­ها می­توان عدسی آفتابی-طبی را سفارش داد

معایب عینک آفتابی طبی

  • مجبور هستید از دو عینک هم زمان استفاده کنید. یکی برای فضای بسته و داخل خانه و دیگری برای فضای باز و محیط بیرون از خانه
  • بعضی از مدل های عینک آفتابی قابلیت طبی شدن را ندارند

مزایای عینک طبی رویه دار

  • لازم نیست عینک آفتابی جدا تهیه و خریداری کنید
  • قابلیت این را دارد که رویه­ی آفتابی اش روی عدسی طبی قرار بگیرد و این یعنی با هر نوع عدسی قابل استفاده هستند

معایب عینک طبی رویه دار

  • در هنگام گذاشتن رویه آفتابی کمی وزن عینک بالا می رود
  • برای داشتن بک فریم عینک طبی رویه دار لازمز است کمی منظم تر باشید و برای جلوگیری از گم شدن و خط و خش همیشه آن را در کیف عینکتان قرار دهید.
هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج