تلاش وزارت صمت برای رفع نگرانی تولیدکنندگان لوازم خانگی


تلاش وزارت صمت برای رفع نگرانی تولیدکنندگان لوازم خانگی

وزیر صمت در حاشیه نمایشگاه لوازم خانگی، در جمع خبرنگاران پیرامون تامین مواد اولیه صنعت لوازم خانگی گفت: تامین منابع مالی، تامین مواد اولیه و برداشته شدن موانعی دغدغه همه تولیدکنندگان به ویژه فعالان صنعت لوازم خانگی است؛ لذا، وزارت صمت تلاش می‌کند که این موارد به سرعت برطرف شود.

تلاش وزارت صمت برای رفع نگرانی تولیدکنندگان لوازم خانگی

گروه صنعت، معدن و تجارت بازارنیوز- بهزاد قبادی؛ «عباس علی‌آبادی» وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه حضور در نمایشگاه لوازم خانگی، در جمع خبرنگاران در خصوص برنامه وزارت صمت برای صنعت لوازم خانگی گفت: جزو ارکان مهم زندگی خانواده‌های‌مان است و مخاطب اصلی‌مان در این صنعت مردم، به‌خصوص بانوان هستند.


وزیر صمت افزود: وضعیت صنعت لوازم خانگی نسبت به گذشته رشد بسیار خوبی داشته، اما این رشد کافی نیست، زیرا روزی که در منطقه و دنیا بتوانیم به‌عنوان برند ایرانی، محصولی را ارائه کنیم که دیگران بعد از ما، آن محصول را وارد بازار کنند، به نتیجه مطلوب رسیده‌ایم.


وی با اشاره به اینکه سندی که امروز رونمایی شد، برای رسیدن به مساله به ما کمک می‌کند، تاکید کرد: کیفیت و قیمت مناسب از جمله دغدغه‌های خانواده‌ها در این صنعت است که باید برطرف شود.


علی آبادی همچنین در پاسخ به این پرسش که یکی از دغدغه‌های تولیدکننده در صنعت لوازم خانگی مواد اولیه است، وزارت صمت برای رفع این دغدغه صمت چه اقداماتی انجام داده، توضیح داد: اصولا دغدغه تمام صنعت‌گران و تولید کنندگان در ایران خصوصا در صنعت لوازم خانگی مشترک بوده که شامل تامین منابع مالی، تامین مواد اولیه و برداشته شدن موانعی که در مسیر حرکت آن‌ها قرار دارد، است و در وزارت صمت تلاش‌مان را برای برطرف کردن این دغدغه‌ها است.


وزیر صمت همچنین در مورد اینکه برنامه وزارتخانه پیرامون صنعت فرش چیست؟، گفت: ایران در صنعت فرش، به‌عبارتی در هنر و صنعت فرش، سابقه و پیشینه طولانی بسیار خوبی داشته است، پس نباید این فرصت که در دنیا جزو بهترین‌ها هستیم، را از دست بدهیم. البته در تلاش هستیم تا صنعت فرش را به‌نحو مناسب مورد حمایت قرار دهیم؛ هرچند نواقصی وجود دارد که باید به آن‌ها رسیدگی شود.


وی همچنین درباره مشکل حمل و نقل و ترخیص کامیون‌های وارد شده در سال ۱۴۰۰ و گلایه‌های راهداری برای ثبت‌سفارش نشدن آنها، تصریح کرد: مانعی وجود ندارد و عمدتا این کامیون‌ها ترخیص شده و خواهند شد. البته در تلاش هستیم در حوزه کشنده‌ها، به سمت کشنده‌های آینده برویم که کشنده‌های برقی هستند و در داخل تولید خواهند شد.


پایان پیام//

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کشاورزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق