کاهش 50 درصدی قاچاق پوشاک/ ارزش پوشاک غیرقانونی زیر 1.5 میلیارد دلار است+ فیلم


کاهش 50 درصدی قاچاق پوشاک/ ارزش پوشاک غیرقانونی زیر 1.5 میلیارد دلار است+ فیلم

معاون صنایع عمومی وزارت صمت با استناد به گزارش ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، از کاهش ۵۰ درصدی حجم پوشاک قاچاق خبر داد و میزان ارزش آن را زیر ۱.۵ میلیارد دلار عنوان کرد.

کاهش 50 درصدی قاچاق پوشاک/ ارزش پوشاک غیرقانونی زیر 1.5 میلیارد دلار است+ فیلم

گروه صنعت، معدن و تجارت بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «محمد مهدی برادران» معاون صنایع عمومی وزارت صمت در گفتگو با بازارنیوز پیرامون آمار مربوط به پوشاک قاچاق اظهار کرد: تا دو سال پیش نزدیک به ۳ میلیارد دلار میزان حجم پوشاک قاچاقی بود که به کشور وارد می‌شد، اما اکنون این عدد کاهش پیدا کرده و روند نزولی به خود گرفته است.


معاون وزیر صمت افزود: در حال حاضر میزان آمار مرتبط با پوشاک قاچاق کاهشی ۵۰ درصدی داشته و همان‌گونه که اخیراً ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعلام کرده این عدد به رقمی پایین‌تر از ۱.۵میلیارد دلار رسیده است. علت این کاهش هم ناشی از دو عامل افزایش تولید محصولات داخلی با کیفیت و همچنین تغییر سلیقه مردم از نشان‌های تجاری خارجی به سمت برند‌های داخلی بوده است.


وی تصریح کرد: پیشرفت صنعت پوشاک مدیون جامعه کارگری این صنعت در همه بخش‌هاست. در حال حاضر ۱۳ درصد اشتغال صنعتی کشور با جمعیتی بالغ بر ۱ میلیون فرد شاغل به صنعت پوشاک تعلق دارد. علاوه بر این نکته، در حوزه اصناف هم الان بالغ بر ۱۲۰ هزار واحد صنفی مشغول به فعالیت در صنعت و صنف پوشاک هستند.


مشروح گفته‌های برادران را در کلیپ زیر را مشاهده کنید؛




گفتنی است؛ چندی قبل «مجید نامی» نایب‌رئیس اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران در گفتگو با بازارنیوز آمار سالانه پوشاک قاچاق را ۳.۵ میلیارد دلار عنوان کرده بود و درباره آن گفته بود که مسئولان وزارت صمت هم این عدد را تایید کرده‌اند و حتی در سند راهبردی پوشاک هم ذکر شده است.


پایان پیام//

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کشاورزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی