بالی یا سریلانکا؟ کدامیک برای سفر بهتر است؟


اگر به دنبال یک سفر لوکس ساحلی در یکی از زیباترین کشورهای جهان هستید، دو مقصد بالی و سریلانکا می‌توانند انتخاب‌های خوبی برای شما باشند. اما از آنجایی که هر دو این مقاصد در برخی از موارد شباهت‌های زیادی به هم دارند تصمیم‌گیری بین بالی یا سریلانکا...

اگر به دنبال یک سفر لوکس ساحلی در یکی از زیباترین کشورهای جهان هستید، دو مقصد بالی و سریلانکا می‌توانند انتخاب‌های خوبی برای شما باشند. اما از آنجایی که هر دو این مقاصد در برخی از موارد شباهت‌های زیادی به هم دارند تصمیم‌گیری بین بالی یا سریلانکا همیشه به یک چالش اساسی برای گردشگران تبدیل می‌شود. از آنجایی که هر دو این مقاصد در نوع خود بی‌نظیر هستند ما نیز نمی‌توانیم با قاطعیت یکی را بر دیگری برتر دانسته و به عنوان مقصد بعدی سفر شما پیشنهاد دهیم. از همین رو در این نوشته سعی کرده‌ایم هر دو گزینه را از جنبه‌های مختلف مورد ارزیابی قرار دهیم تا بتوانید با توجه به سلیقه شخصی خود تصمیم گرفته و بهترین مقصد را انتخاب کنید.

بالی یا سریلانکا؟ کدامیک برای سفر بهتر است؟

نحوه دسترسی به دو مقصد بالی و سریلانکا

از آنجایی که یکی از مهم‌ترین موارد در تصمیم‌گیری برای مقصد گردشگری نحوه دسترسی به آن است، در انتخاب بین بالی یا سریلانکا نیز قبل از هر چیزی به بررسی این موضوع می‌پردازیم. امروزه اغلب آژانس‌های گردشگری داخل کشور تورهای متنوعی را به هر دو مقصد بالی و سریلانکا برگزار می‌کنند. بنابراین کافیست گردشگران تور بالی یا تور سریلانکا را رزرو کرده و آماده سفر باشند. چرا که صفر تا صد برنامه‌ریزی برای هر دو این مقاصد اعم از رزرو بلیط‌های رفت و برگشت، رزرو هتل و … توسط توها صورت می‌گیرند. البته موضوع مهمی که باید مورد توجه قرار بگیرد، این است که در حال حاضر هیچگونه پرواز مستقیم از ایران به سریلانکا و بالی وجود ندارد. بنابراین علاقه‌مندان به این مقاصد باید با ایرلاین‌های خارجی سفر کرده و خود را برای حداقل یک توقف در بین مسیر آماده کنند.
ایرلاین‌هایی که در مسیر بین تهران به کلمبو، پایتخت سریلانکا، تردد می‌کنند شامل ایرلاین‌های ایرعربیا، سلام ایر، هواپیمایی امارات، قطر ایرویز و ترکیش هستند. این پروازها اغلب با احتساب توقف در مسیر حدود ۹ ساعت طول می‌کشند. از طرفی دیگر ایرلاین‌های فعال در مسیر تهران به بالی شامل قطر ایرویز، ترکیش، امارات و ایرفلوت بوده و این پرواز نیز بسته به توقف بین ۱۲ تا ۱۹ ساعت طول خواهد کشید. با توجه به این مطالب می‌توان گفت شرایط سفر به هر دو مقصد تقریبا یکسان بوده با این تفاوت که در سفر به بالی مدت زمان بیشتری را در راه خواهید بود.

بالی یا سریلانکا؟ کدامیک برای سفر بهتر است؟

هزینه سفر در دو مقصد بالی و سریلانکا

موضوع مهم دیگری که در تصمیم‌گیری بین بالی یا سریلانکا از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، هزینه‌های سفر خواهد بود. چنانچه با تور بالی یا تور سریلانکا سفر کنید، هزینه رزرو تور شامل ویزا – رزرو هتل – رزرو پرواز – بیمه مسافرتی خواهد بود. حتی در برخی موارد بسته به خدماتی که در تورها ارائه می‌شود، احتمال برخورداری از گشت شهری، سیم کارت و … نیز وجود دارد که همگی شامل مبلغی است که در ابتدا بابت رزرو تور پرداخت کرده‌اید. بنابراین بهترین راه برای مقایسه هزینه‌ها بررسی قیمت تورها به این دو مقصد پرطرفدار گردشگری است. قیمت تورهای بالی معمولا از ۶۵ میلیون تومان شروع شده و تا ۱۶۰ میلیون تومان بالا می‌روند. در حالی که قیمت پایه برای تورهای سریلانکا تقریبا ۳۰ میلیون تا ۶۰ میلیون تومان است.
با توجه به موارد فوق می‌توان گفت که بالی یک مقصد گران و لاکچری خارجی به شمار آمده و برای کسانی که بودجه محدودی برای سفر دارند، چندان توصیه نمی‌شود. در حالی که هزینه‌های سفر به سریلانکا بسیار پایین‌تر بوده و تقریبا با نصف بودجه بالی می‌توان سفری خاطره‌انگیز در سریلانکا را تجربه کرد.

بالی یا سریلانکا؟ کدامیک برای سفر بهتر است؟

نحوه اخذ ویزای بالی و سریلانکا

مسئله مهم بعدی در تصمیم‌گیری بین بالی یا سریلانکا، مربوط به نحوه اخذ ویزا خواهد بود. برای اینکه بتوان وارد هر دو این مقاصد شد، باید از قبل برای دریافت ویزای توریستی مربوطه اقدام کرد. البته شرایط دریافت ویزا هر دو این مکان‌ها آسان بوده و با در دست داشتن پاسپورت با اعتبار حداقل ۶ ماه و یک سری مدارک شناسایی و عکس می‌توان در عرض چند روز ویزای توریستی آن‌ها را دریافت کرد. برای اینکه ویزای توریستی شما بدون دردسر صادر شود، پیشنهاد می‌کنیم از افراد باتجربه و مطلع در این زمینه (آژانس‌های مسافرتی معتبر) کمک بگیرید.

بالی یا سریلانکا؟ کدامیک برای سفر بهتر است؟

تفریحات شبانه در بالی و سریلانکا

اگر اهل تفریحات پرجنب و جوش شبانه هستید و هنوز موفق به تصمیم‌گیری بین دو مقصد بالی یا سریلانکا نشده‌اید، بدون شک ما به شما تور بالی را پیشنهاد می‌دهیم. چرا که در سریلانکا تقریبا تفریحات شبانه‌ای وجود نداشته و تنها کاری که می‌توانید انجام دهید، رفتن به بارهای کنار سواحل و گوش دادن به موسیقی‌های اغلب ملایم است. در حالی که در مناطق توریستی بالی مثل کوتا صدای موسیقی‌ تا دم دمای صبح به گوش می‌رسد و علاقه‌مندان می‌توانند تا طلوع خورشید از رقص و موسیقی در آن لذت ببرند. پس برنده این مقایسه با اختلاف بالی است.

جاذبه‌های گردشگری در بالی و سریلانکا

و اما یکی دیگر از مهم‌ترین پارامترها در انتخاب مقصد سفر، قطعا جاذبه‌های گردشگری هستند که در انتظار شما خواهند بود. طبیعتا وقتی تصمیم برای سفر به یک مکانی را می‌گیرید، دوست دارید نهایت استفاده را از زمان خود برده و به گشت و گذار در میان جاذبه‌ها و مکان‌های دیدنی بپردازید. بنابراین اگر هنوز بین دو گزینه بالی یا سریلانکا مردد هستید، باید بگوییم که در هر دو این مقاصد جاذبه های توریستی فوق العاده ارزشمند و دیدنی بسیاری در انتظار شما خواهد بود. به طوری که نمی‌توان هیچ یک را بر دیگری برتر دانست و هر کدام به نوبه خود بسیار جذاب و دیدنی هستند. بنابراین اگر بنابر دلایلی یکی از دو این دو مقصد را انتخاب کردید، توصیه می‌کنیم در فرصت بعدی بدون هیچ تردیدی برای سفر به مقصد بعدی برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهید.
• از جمله دیدنی‌ترین جاذبه‌های گردشگری بالی عبارتند از: سواحل زیبا، معبد تانا لات، قلعه اولوواتا، منطقه بساکی، شالیزارهای پلکانی تگالالنگ، جنگل میمون‌های اوبود، معبد پورا لوهور اولاووتا، بازارهای محلی، کوه آتشفشان باتور و …
• از جمله دیدنی‌ترین جاذبه‌های گردشگری سریلانکا عبارتند از: معبد غار دامبولا، پارک ملی یالا، خلیج آروگام، گورستان جنگ کندی، معبد دندان، نورا الیا، مسیر قطار سریلانکا و پل نه قوسی، پارک ملی اوداوالاوی، محدوده جافنا و …
در میان کلام، ناگفته نماند که سواحل بالی از سبک خاصی برخوردار بوده و اغلب مکان‌هایی دنج و آرام هستند. از همین رو بالی بیشتر به عنوان گزینه‌ای آرام و رمانتیک برای زوج‌ها و یا استراحت در کنار سواحل بی‌نظیر آن انتخاب می‌شود. در حالی که سریلانکا فضایی زنده‌تر و شلوغ‌تر دارد.

شرایط آب و هوایی در دو مقصد بالی و سریلانکا

از لحاظ شرایط آب و هوایی تصمیم‌گیری بین بالی یا سریلانکا برای سفر کار چندان آسانی نیست. چرا که کم و بیش شرایط آب و هوایی در هر دو این مقاصد یکسان بوده و هر دو آن‌ها دارای آب و هوایی استوایی هستند. اما موضوع مهمی که وجود دارد، انتخاب زمان درست بسته به مقصد گردشگری انتخابی است. برای درک بهتر این موضوع هر دو گزینه بالی و سریلانکا را به صورت جداگانه مورد بررسی قرار می‌هیم. در بررسی شرایط آب و هوایی سریلانکا بهتر است این کشور را به دو بخش غربی و شرقی تقسیم کنیم. بهترین زمان برای سفر به قسمت غربی سریلانکا ماه‌های بین اکتبر تا آوریل (اواسط مهر تا اواسط فروردین) توصیه می‌شود؛ چرا که دیگر ماه‌های سال در این منطقه شاهد بارندگی‌های شدید خواهیم بود. از طرفی دیگر در محدوده شرقی سریلانکا ماه‌های مارس تا سپتامبر (اواسط اسفند تا اواسط شهریور) مناسب سفر خواهد بود.
در مورد بالی نیز می‌توان گفت ماه‌های بین می تا اکتبر (اواسط اردیبهشت تا اواسط مهر) بهترین زمان برای سفر بوده و دمای هوا در ایده‌آل‌ترین حالت قرار دارد. از طرفی دیگر نیز خبری از باران‌های موسمی نبوده و گردشگران می‌توانند از تفریحات و زیبایی‌های جزیره در این ماه‌ها نهایت لذت را ببرند.

بالی یا سریلانکا؟ کدامیک برای سفر بهتر است؟

آویسا تراول، مجری بهترین تورهای بالی و سریلانکا در طول سال

همان طور که متوجه هستید، در کنار شباهت‌های بسیار زیادی که بین دو مقصد بالی و سریلانکا وجود دارد یکسری تفاوت‌های قابل توجهی نیز به چشم می‌خورند. بنابراین برای گرفتن بهترین تصمیم بین بالی یا سریلانکا کافیست یکسری اطلاعات صحیح و مهم در مورد آن‌ها را به دست آورید. در صورتی که مطالب این مقاله برای شما مفید بوده و توانسته‌اید بهترین مقصد را با توجه به سلیقه و شرایط خود برای سفر انتخاب کنید، اکنون نوبت به رزرو یک تور خوب و باکیفیت می‌رسد. برای این منظور ما به شما آژانس مسافرتی آویسا تراول را پیشنهاد می‌دهیم. آویسا مجری تورهای متنوع به هر دو مقصد بالی و سریلانکا در طول سال بوده و نهایت سعی خود را دارد تا سفری اقتصادی، باکیفیت و به یادماندنی را برای مسافران خود رقم بزند.
برای اطلاع از تورهای عرضه شده توسط مجموعه آویسا تراول می‌توانید به آدرس https://avisatravel.com/ مراجعه کنید. همچنین جهت دریافت مشاوره بیشتر و پیگیری کارهای مربوط به رزرواسیون تورها کارشناسان مربوطه از طریق شماره ۴۱۵۳۵-۰۲۱ در خدمات شما خواهند بود.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دختر زیباترین خانم بازیگر جهان در دام منحرفان جنسی ! / نوه جذاب آمیتا باچان در دام پدوف...