قاچاق 3.5 میلیارد دلاری پوشاک مورد تایید وزارت صمت است + فیلم


قاچاق 3.5 میلیارد دلاری پوشاک مورد تایید وزارت صمت است + فیلم

نایب‌رئیس اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران آمار سالانه پوشاک قاچاق را ۳.۵ میلیارد دلار عنوان کرد و گفت: این عدد مورد تایید مسئولان وزارت صمت هم بوده و حتی در سند راهبردی پوشاک هم ذکر شده است.

قاچاق 3.5 میلیارد دلاری پوشاک مورد تایید وزارت صمت است + فیلم

گروه صنعت، معدن و تجارت بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «مجید نامی» نایب‌رئیس اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران در گفتگو با بازارنیوز پیرامون میزان ارزش پوشاک قاچاق در ایران اظهار کرد: تاکنون درباره این مسئله به‌ویژه در حوزه خرده‌فروشی پوشاک هیچ‌گونه آمار دقیقی اعلام نداشته، به همین خاطر کسی نمی‌تواند با قاطعیت کامل رقم مشخصی را برای میزان ارزش پوشاک قاچاق کشور بیان کند.


نایب‌رئیس اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران تصریح کرد: بر اساس کار کارشناسی که توسط کارشناسان اتحادیه پوشاک و وزارت صمت صورت‌گرفته، حداقل حجم بازار پوشاک ایران عددی بالغ بر نه میلیارد دلار برآورد شده است؛ البته باید این نکته را هم یاد آورد شد که بر اساس این واکاوی‌ها میزان ارزش بازار پوشاک ایران به طور میانگین بین ۹ تا ۱۲ میلیارد دلار تخمین زده شده، اما ما حداقل این حجم ارزش آن یعنی ۹ میلیارد را در نظر می‌گیریم.


وی افزود: با محاسبه میزان ارزش واردات پارچه و یا سایر مواد اولیه موردنیاز تولید پوشاک به کشور و همچنین حجم تولید این کالا، به عدد بالغ بر ۵.۵ میلیادر دلار دست پیدا می‌کنیم. ارزش کل بازار پوشاک کشور ۹ میلیارد دلار بوده و در مقابل و ارزش تولید این کالا هم ۵.۵ میلیارد دلار است؛ لذا، فاصله ۳.۵ میلیارد دلاری میان این دو مولفه را باید به عنوان ارزش پوشاک قاچاق در نظر گرفت.


نامی همچنین در پاسخ به این سؤال که آیا مسئولان وزارت صمت عدد ۳.۵ میلیارد دلار قاچاق پوشاک را قبول دارند یا خیر، گفت: بله؛ این رقم در سند راهبردی پوشاک هم ذکر شده است.


مشروح گفته‌های نامی را در کلیپ زیر مشاهده کنید.


پایان پیام//

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کشاورزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل گرگ با نوشته های انگیزشی + متن های زیبا و انگیزشی