نحوه کاشت و نگهداری رز ژولیت گران ترین گل دنیا !


نحوه کاشت و نگهداری رز ژولیت گران ترین گل دنیا !

ژولیت رز به گران قیمت ترین گل جهان شهرت دارد. رنگ آن زردآلو است و رایحه ی لذیذ هلویی دارد.

گران ترین گل دنیا چیست ؟

همه چیز در مورد ژولیت ، گل شگفت انگیز که 3 میلیون پوند قیمت دارد، به ما اطلاع دهید. جالب هست؟ برای دانستن همه چیز در مورد این گل بیشتر بخوانید.

نحوه کاشت و نگهداری رز ژولیت گران ترین گل دنیا !

گل رز ژولیت چیست ؟

رز ژولیت یک گل رز کاملا فنجانی متمایز با گلبرگ های متمایز زیبا است. رنگ آن شبیه زردآلو است و بوی مطبوعی دارد. این رز زیبای انگلیسی توسط دیوید آستن در سال 1978 ساخته شد و 15 سال طول کشید تا این کار را انجام دهد. این بوته رز تعداد زیادی شاخه های عمودی را درست از پایه می فرستد.

حتماً بخوانید:
نحوه کاشت و نگهداری رز ژولیت گران ترین گل دنیا !

6 تا گیاه عجیب و رازآلودی که بسیار شگفت انگیزند !

6 تا از گیاهانی که از عجیب ترین و متفاوت ترین گیاهان روی زمین هستند.

رز ژولیت چگونه به وجود می آید ؟

این گل های رز از اواخر بهار تا پاییز شکوفا می شوند، قد آنها به 3 تا 3.5 فوت می رسد. این برس جذاب گل رز می تواند افزودنی فوق العاده برای باغ شما باشد و کل محیط را با بوی شیرین پر کند. برای پرچین ها و پرده ها عالی است.

این درختچه به خوبی در خاکی غنی، حاصلخیز و با زهکشی خوب رشد می کند و به قدری زیباست که نام آن را به نام رومئو و ژولیت شکسپیر گرفته است. مقاوم به بیماری است و شکوفه کامل می دهد.

نحوه کاشت و نگهداری رز ژولیت گران ترین گل دنیا !


چگونه از رز ژولیت مراقبت کنیم؟

اگر می خواهید شکوفه بسیار خوبی داشته باشید، باید این گل رز را در گروه های سه تایی بکارید. این باعث می شود گل رز با هم رشد کند و یک درختچه انبوه مانند شکل بگیرد.

این چیدمان به شما کمک می کند تا به راحتی از درختچه مراقبت کنید. برس ها را تقریباً 18 اینچ از یکدیگر بکارید. برای اینکه این گل‌ها را به یکی از بهترین گل‌های مجلل تبدیل کنید، مراقبت‌های مناسبی لازم است تا بهترین نتیجه را به دست آورید.

چه نوع خاکی ؟

این گل رز می تواند در همه انواع خاک رشد کند اما شما باید مراقبت های بسیار خوبی داشته باشید که بدون آن نمی توانید محصول مطلوب را بدست آورید.

مهم است که خاک را به خوبی هوادهی کنید. اگر از این گیاه به درستی مراقبت شود شکوفه خوبی می دهد و سالم می ماند زیرا مستعد ابتلا به بیماری ها نیست. مهم است که هر از گاهی مقدار مناسبی کود بریزید.

هرگز در طول کاشت نباید اجازه دهید ریشه ها خشک شوند تا پژمرده نشوند.

نحوه کاشت و نگهداری رز ژولیت گران ترین گل دنیا !

چگونه رز ژولیت بکاریم؟

شما باید گل رز ژولیت را فقط در مکانی بکارید که حداکثر 6 ساعت یا بیشتر از آن بتواند حداکثر نور خورشید را دریافت کند. شما به یک شکوفه کامل نیاز دارید، مقدار زیادی رطوبت و مواد مغذی نیز مورد نیاز است.

گیاهان باید در فاصله 3-6 فوت از هم قرار گیرند. (هر 1 فوت مساوی با 30.48 سانتی متر است) . آنها باید مقدار مناسبی از گردش هوا نیز دریافت کنند تا به خوبی رشد کنند و از هر نوع بیماری برگی عاری بمانند.

قبل از کاشت این گل رز، باید ریشه های برهنه گیاهان را برای چند ساعت در آب خیس کنید تا مطمئن شوید که به اندازه کافی هیدراته شده اند.

همچنین، باید محل خاکی را انتخاب کنید که زهکشی خوبی داشته باشد.

هرس در اوایل زمستان و در اواخر پاییز می تواند گل را از هر نوع آسیب ناشی از بادهای زمستانی جلوگیری کند.

علاوه بر این، اگر می خواهید شکل جذابی از گل حفظ کنید، باید هرس جزئی را نیز انجام دهید. هرس اصلی باید در اوایل بهار که برگها سبز می شوند انجام شود.

کود و آبیاری

نحوه انجام: کوددهی برای گیاهان مستقر

مانند سایر درختچه ها، رز ژولیت باید سالی یک بار کوددهی شود. آزمایش خاک می تواند به شما در تعیین مواد مغذی موجود در خاک کمک کند. برای گلدهی بهتر می توانید از کودهای حاوی نیتروژن زیاد استفاده کنید. بیش از حد نیتروژن در خاک می تواند منجر به رشد بیش از حد رویشی شود، اما رشد جوانه گل با مشکل مواجه می شود. بنابراین، بهتر است از آن اجتناب کنید.

شرایط مساعد:

درختچه به بیش از 6 ساعت آفتاب مستقیم در روز برای رشد بدون مانع نیاز دارد.

چگونه ژولیت رز را آبیاری کنیم؟

خاک مرطوب و با زهکشی خوب برای این درختچه مناسب است. بنابراین، خاک باید مرطوب نگه داشته شود و نباید خیس باشد. از این رو خوب است آن را زیاد آبیاری نکنید. یک لایه مالچ سه اینچی برای حفظ رطوبت خاک مفید است و می تواند به رشد سریعتر گیاه رز نسبت به گیاهان غیرمالچ شده کمک کند.

نحوه کاشت و نگهداری رز ژولیت گران ترین گل دنیا !

مشکلات درختچه رز ژولیت:

توجه به این نکته ضروری است که مراقبت مناسب از این گل منحصر به فرد ضروری است. اگر گهگاه به آن آبیاری نکنید یا کود، هرس، پاشیدن آفت کش ها و مالچ پاشی را فراموش نکنید، درختچه شما می تواند کنه، شته، کپک و غیره را بگیرد. گل رز همچنین می تواند تحت تأثیر یک بیماری گل رز به نام لکه سیاه که قارچ است، باشد.

یک مراقبت خوب و تمرین فرهنگی می تواند گیاه شما را از هر گونه آسیب نجات دهد. همچنین برای دور نگه داشتن آفات هرازگاهی لازم است پاکسازی صورت گیرد.

شما از اواخر بهار تا پاییز فصل شکوفه را خواهید دید. این گل های زردآلوی با اندازه متوسط و کم عمق، نیاز به مراقبت زیادی دارند.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیاهان آپارتمانی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا