اسپرینت فرمول یک آمریکا 2023؛ پیروزی قاطع مکس ورشتپن


فرمول یک ایران – مکس ورشتپن در مسابقه اسپرینت فرمول یک آمریکا 2023 در پیست آستین توانست با قدرت هر چه تمام تر به پیروزی برسد، لوئیس همیلتون و چارلز لکلرک در رده های دوم و سوم قرار گرفتند. همیلتون در ابتدای کار در خروجی پیچ یک از لکلرک سبقت گرفت و...

فرمول یک ایران – مکس ورشتپن در مسابقه اسپرینت فرمول یک آمریکا 2023 در پیست آستین توانست با قدرت هر چه تمام تر به پیروزی برسد، لوئیس همیلتون و چارلز لکلرک در رده های دوم و سوم قرار گرفتند.

همیلتون در ابتدای کار در خروجی پیچ یک از لکلرک سبقت گرفت و با اینکه در دورهای اولی موفق شده بود که در محدوده دی آر اس ورشتپن باقی بماند اما نتوانست به او نزدیک شود و مانوری را برای سبقت از او انجام دهد و به رده دوم خود بسنده کرد.

رانندگان در مسابقه اسپرینت، پیست بسیار خنک تری را نسبت به مرحله تعیین خط اسپرینت تجربه کردند. همه رانندگان با تایر مدیوم خواستن کار را شروع کنند به جز کارلوس ساینز که با تایر سافت به سراغ مسابقه آمده بود.

شروع مسابقه اسپرینت آمریکا

مکس شروع خوبی را داشت و توانست در برابر حمله لکلرک دفاع خوبی را از خودش نشان دهد. اما در همین حین که لکلرک پشت مکس قرار گرفته بود، لوئیس همیلتون از راه رسید و در خروجی پیچ یک از راننده فراری سبقت گرفت.

ساینز با تایر سافت خود موفق شد که از لندو نوریس عبور کند و در رده چهارم قرار گیرد. جورج راسل هم در همان ابتدای کار سه رده را جبران کند و از رده یازدهم به هشتم برود.

سرجیو پرز به طرز فوق العاده ای مسابقه ای به نظر می رسید و سعی در سبقت از پیاستری داشت. اسکار دفاع خوبی را نشان داد و راسل هم سعی در سوء استفاده از این موفقیت داشت.

پرز در دور سوم موفق شد تا در خروجی پیچ 12 از پیاستری عبور کند. راسل هم به دنبال پرز، در رده هفتم قرار گیرد.

پیر گسلی که پشت سر جورج راسل بود، در رادیو گزارش داد که این راننده بریتانیایی از محدوده اصلی پیست خارج شده و برتری دست یافته که باعث شد رفتار جورج تحت بررسی قرار بگیرد.

در شروع دور پنجم که مکس داشت نسبت به خودروی خودش انتقاداتی می کرد، لوئیس همیلتون در محدوده دی آر اس وی قرار گرفته بود و سرعت خوبی را از خودروی مرسدس نشان داده بود.

تایرهای سافت کارلوس ساینز کم کم از بین رفته بودند و لندو نوریس در حال کم کردن فاصله با او بود. در همین حین جورج راسل 5 ثانیه بابت اتفاقی که با پیاستری داشت، جریمه دریافت کرد.

اسکار مسابقه خوبی را نداشت و برای داشتن سرعت لازم دست و پنجه نرم می کرد. گسلی و آلبون از او عبور کردند و آکون و ریکاردو نیز او را تحت فشار قرار داده بودند.

اوضاع برای پیاستری با دریافت پرچم سیاه و سفید به علت عبور بیش از اندازه از محدوده مجاز پیست بدتر شد.

نوریس بالاخره موفق شد در خروجی پیچ 12 از ساینز عبور کند. پرز هم از اینجا از این راننده اسپانیایی عبور کرد.

ژو بابت تحت فشار قرار دادن مگنوسن و به بیرون هول دادن وی از پیست تحت بررسی قرار گرفته است.

راسل، ساینز را تحت فشار قرار داده اما کارلوس دفاع خوبی را از خودش نشان می دهد. ریکاردو و آلونسو هم از استرول عبور نمودند.

فاصله بین مکس و لوئیس بیش از 6 ثانیه!

استرول نسبت به ترمزهایش انتقاد و از مسابقه کناره گیری می کند.

پایان مسابقه و پیروزی مکس ورشتپن در مسابقه اسپرینت فرمول یک آمریکا

این نوشته را به اشتراک بگذارید

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اتومبیل‌رانی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا