موشک پرتابه HIMARS جدیدترین غنیمت جنگی روسیه + ویدئو


موشک پرتابه HIMARS جدیدترین غنیمت جنگی روسیه + ویدئو

یک موشک پرتابه HIMARS بواسطه فعالیت پدافند ضد هوایی در دونتسک به غنیمت گرفته شد.

خبرنگار اسپوتنیک از دونتسک گزارش می دهد که موشک به غنیمت گرفته شده پرتابه چندگانه HIMARSبواسطه فعالیت سامانه پدافند ضد هوایی روسیه در این منطقه و پس از بمباران این شهر توسط نظامیان اوکراینی، بدست آمد.
این موشک آمریکایی که عملا بعد از ضربه پدافند ضد هوایی روسیه به آن به شکل کامل باقی مانده بود، در منطقه بودیونوفسکی شهر دونتسک روی زمین افتاد. پیشتر دستیابی به چنین غنایمی توسط نظامیان روسیه کمتر رخ داده بود. در نتیجه بررسی های اولیه این موشک تایید شده است که بخش الکترونیکی آن کاملا حفظ شده است.
نیروهای مسلح اوکراین اندکی قبل حملات وسیع توپخانه ای را به دونتسک صورت دادند. چندین مرکز غیر نظامی از جمله یک مرکز تجاری و یک ایستگاه معاینه فنی تحت این حملات قرار گرفتند و تعداد زیادی خودرو غیر نظامی آسیب دیدند و یک دستگاه ماشین اورژانس در آتش سوخت.
روسیه یادداشتی برای کشورهای ناتو در رابطه با ارسال تسلیحات به اوکراین فرستاد. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می‌کنند". سخنگوی مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه دیمیتری پسکوف خاطرنشان کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت. لاوروف تصریح کرد که ایالات متحده و ناتو نه تنها با تهیه سلاح، بلکه با آموزش پرسنل در بریتانیا، آلمان، ایتالیا و سایر کشورها به طور مستقیم در درگیری در اوکراین شرکت دارند.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب کلاس اول دبستان