سمعک هوشمند چیست و چه مزایایی دارد؟


سمعک هوشمند چیست و چه مزایایی دارد؟

سمعک های هوشمند ویژگی های متفاوتی در مقایسه با سایر مدل ها دارند و همین موضوع آنها را متمایز می­کند. با پیشرفت تکنولوژی، کمپانی های تولید کننده توانسته ­اند محصولات شنوایی باکیفیتی را به بازار عرضه کنند که سمعک هوشمند یکی از آنها است. این...

سمعک های هوشمند ویژگی های متفاوتی در مقایسه با سایر مدل ها دارند و همین موضوع آنها را متمایز می­کند. با پیشرفت تکنولوژی، کمپانی های تولید کننده توانسته ­اند محصولات شنوایی باکیفیتی را به بازار عرضه کنند که سمعک هوشمند یکی از آنها است. این دسته از سمعک ها در مدل های پشت گوشی، داخل گوشی و نامرئی به بازار عرضه شده ­اند. برای خرید انواع سمعک هوشمند می­توانید به کلینیک سمعک آلفا مراجعه کنید. ما در این مقاله قصد داریم شما را با ویژگی های سمعک هوشمند آشنا کنیم. پس تا انتها با ما همراه باشید.

سمعک هوشمند چیست و چه مزایایی دارد؟

سمعک هوشمند چیست؟

هر چه زمان بیشتر طی می­شود، تکنولوژی نیز پیشرفته تر می­شود. این پیشرفت شامل حوزه محصولات شنوایی از جمله سمعک نیز می­شود. فناوری به کار رفته در سمعک هوشمند بسیار پیشرفته است و توانسته امکانات منحصربفردی را در اختیار کاربران قرار دهد. پردازش صدا، کاهش نویز و شفافیت صداهای دریافتی در سمعک های نسل جدید امروزی بسیار قابل توجه است.

مزایای سمعک هوشمند

سمعک هوشمند مزایای بسیاری دارد که متناسب با هزینه، به نفع فرد کم شنوا است:

  • تنظیم خودکار

سمعک های هوشمند می­توانند به صورت خودکار صداها را تغییر دهند و متناسب با محیط تنظیم کنند. در نتیجه برخلاف سمعک های قدیمی که نیاز به تنظیم دستی داشتند، سمعک های هوشمند امروزی تمامی فعالیت های کاربر را یاد می­گیرند و تنظیمات را متناسب با محیط شنیداری اعمال می­کنند.

  • صدایی واضح و شفاف

صدایی که سمعک هوشمند برای کاربر فراهم می­کند، بسیار واضح و شفاف است. پردازش قوی صدا یکی از مزیت های اصلی سمعک های هوشمند است که باعث شده صدایی طبیعی ارائه شود و فرد در دریافت گفتار مشکلی نداشته باشد.

  • حذف نویز

نویز مهم ترین عاملی است که ظرفیت شنوایی افراد کم شنوا را در محیط های شلوغ و پر سر و صدا کاهش می­دهد. نویز باعث می­شود کاربر سیگنال گفتاری ضعیفی را دریافت کند و در تشخیص صحیح گفتار ناتوان باشد. سمعک های هوشمند این قابلیت را دارند که نویز را از گفتار به خوبی جدا کنند و سیگنال گفتار را تقویت نمایند.

  • میکروفون هوشمند

میکروفون این وظیفه را دارد که صدا را از محیط دریافت کند. میکروفون سمعک های هوشمند به این صورت طراحی شده­اند که به خوبی سیگنال های گفتاری را در محیط های شلوغ تشخیص و تقویت کنند. هر چه نسبت سیگنال به نویز بییشتر باشد، کاربر صدای واضح تری را دریافت می­کند.

  • پردازش دو گوشی

مغز انسان به صورت طبیعی می­تواند صدا ها از هر دو گوش دریافت و اطلاعات آنها را با هم ترکیب کند. این توانایی کمک می­کند منبع صدا بهتر شناسایی شود. در افرادی که از هر دو سمعک استفاده می­کنند نیاز است تا اطلاعات آنها با هم ترکیب شوند. سمعک های هوشمند قابلیت جفت شدن هر دو با هم را دارند.

  • اتصال بی سیم

اتصال بی سیم و بلوتوثی سمعک های هوشمند، در بسیاری از موارد به کمک کاربران آمده است. شما با استفاده از این قابلیت می­توانید سمعک خود را به دستگاه های هوشمندی مانند گوشی تلفن همراه و تلویزیون متصل کنید. اتصال بی سیم این امکان را برای کاربر فراهم می­کند تماس های تلفنی و موسیقی را به طور مستقیم بر روی سمعک خود دریافت کند.

سمعک های نسل گذشته اجازه دسترسی به پخش کننده موسیقی را به دلیل استفاده همزمان نمی­دادند. امروزه با پیشرفته تر شدن سمعک ها، قابلیت بی سیم آنها امکان اتصال مستقیم را به دستگاه های صوتی دارای بلوتوث مانند گوشی ها و تلویزیون ها را فراهم می­کنند.

  • ذخیره داده های GPS

یک ویژگی قابل توجه سمعک های هوشمند این است که به کمک ذخیره داده های GPS، مکان های موردعلاقه فرد را به خاطر می­سپرد و صدا را برای افراد کم شنوا متناسب با محیط تنظیم می­نماید.

  • اتصال به اینترنت

یک قابلیت بسیار جدید در این دسته از سمعک ها، اتصال آنها به اینترنت است که برای همگام سازی در دستگاه های خانگی مختلف که به اینترنت مجهز هستند به کار می­رود. شما با استفاده از این قابلیت می­توانید اعلان هایی را از سوی دستگاه های متصل دریافت کنید. این قابلیت در منازل هوشمند که از اینترنت اشیاء(IOT) بهره می­برند، کاربرد بیشتری دارند. به عنوان نمونه اگر کاربر بخواهد دستگاه قهوه ساز را صبح به همراه سمعک هوشمند خود روشن کند، می­تواند از این قابلیت استفاده کند.
سمعک هوشمند چیست و چه مزایایی دارد؟

بهترین سمعک هوشمند کدام است؟

پاسخ به این سوال کمی سخت به نظر می­رسد زیرا امروزه تمامی کمپانی های معتبر در تلاشند با استفاده از پیشرفته ترین فناوری ها، سمعک های باکیفیتی را به بازار عرضه کنند. هر شرکتی که سمعک هوشمند عرضه می­کند در تلاش است شنوایی بیماران را نرمال کند. یک سمعک هوشمند باکیفیت باید بتواند تنظیمات را به صورت خودکار و متناسب با محیط مدیریت کند. بر اساس نظرات شنوایی شناسان و کاربران، بهترین برندهای سمعک هوشمند سال 2023 عبارتند از:

  • اتیکن
  • سیگنیا
  • فوناک
  • ویدکس
  • ریساند

چرا استفاده از سمعک هوشمند ضروری است؟

مسیر تولید سمعک، یک مسیر طولانی و سرشار از چالش ها و اتفاقات مختلف بوده است. سمعک های جدید امروزی ویژگی های منحصربفردی دارند که می­توانند وضعیت شنیداری بهتری را برای شما فراهم کنند. سمعک های هوشمند از نظر قدرت پردازش و طراحی پیشرفت قابل توجه ای داشته اند. درک گفتار در این دسته از سمعک ها پیشرفت قابل توجه ای داشته است. چنانچه کم شنوایی شدید تا عمیق دارید، بهتر است استفاده از سمعک های هوشمند را در برنامه خود قرار دهید.

قیمت سمعک هوشمند

به دلیل اینکه فناوری های به کار رفته در سمعک های هوشمند و فراهوشمند بسیار پیشرفته است، این گروه سمعک ها قیمت بالاتری نسبت به سایر مدل ها دارند. برند تولید کننده، سال ساخت، طراحی و شکل ظاهری از دیگر مواردی هستند که بر قیمت سمعک هوشمند تاثیرگذارند.

از کجا سمعک هوشمند بخریم؟

توصیه می­شود برای خرید سمعک هوشمند مناسب، به کلینیک ها و مراکز شنوایی معتبر و باسابقه مراجعه کنید تا محصول باکیفیتی را تهیه کنید. کلینیک سمعک آلفا با بیش از 24 سال سابقه یکی از بهترین مراکز شنوایی سنجی در مرکز تهران و تجویز سمعک است که با ارائه خدمات باکیفیت شنوایی تلاش کرده رضایت شما مراجعین گرامی را به دست بیاورد.

تجویز سمعک، انجام انواع آزمایشات شنوایی، تعمیر و تنظیم انواع سمعک با جدیدترین دستگاه تنظیمی و همچنین ارائه مشاوره درمانی از خدمات این مجموعه به شمار می­ آیند. تمامی خدمات توسط متخصصین حرفه ای و باتجربه ارائه می­شود. برای دریافت نوبت و یا هرگونه اطلاعات بیشتر، از طریق شماره تلفن های اعلامی با کارشناسان کلینیک سمعک آلفا تماس بگیرید.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت سالمندان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی