اپل یا سامسونگ؛ پرفروش‌ترین تلفن‌همراه در سال جاری/ عکس


اپل یا سامسونگ؛ پرفروش‌ترین تلفن‌همراه در سال جاری/ عکس

دیجیاتو نوشت: آمارها نشان می‌دهند که با وجود افت فروش کلی در بازار جهانی، از نظر سهم، سامسونگ در صدر و اپل در جایگاه دوم قرار دارد.

سامسونگ در فصل سوم سال ۲۰۲۳ از نظر سهم در بازار جهانی موبایل در جایگاه نخست قرار داشته است. پس از این غول کره جنوبی، به‌ترتیب نام اپل، شیائومی، اوپو و ویوو دیده می‌شود. اما در این سه‌ماهه ظاهراً بازار گوشی‌ها نسبت به بازه مشابه پارسال ۸ درصد کوچک‌تر شده است.

براساس گزارش شرکت کانترپوینت ریسرچ، امسال برای همه شرکت‌های تولیدکننده موبایل سال سختی بوده است. در فصل سوم ۲۰۲۳، سامسونگ با در اختیار داشتن ۲۰ درصد از سهم بازار جهانی در صدر پرفروش‌ترین برند موبایل دنیا قرار داشته، بااین‌حال نسبت به فصل سوم ۲۰۲۲ با ۱ درصد کاهش سهم روبه‌رو شده است.

در جایگاه دوم نام اپل دیده می‌شود که دوباره با افت سهم ۱ درصدی، در سه‌ماهه سوم سال ۱۶ درصد از سهم بازار را در دست داشته است. البته این شرایط می‌تواند متأثر از انتظار کاربران برای رونمایی از سری آیفون ۱۵ بوده باشد. بنابراین باید جایگاه این شرکت در فصل چهارم ۲۰۲۳ را ببینیم.

سهم بازار تولیدکنندگان گوشی‌ها در فصل سوم ۲۰۲۳

اپل یا سامسونگ؛ پرفروش‌ترین تلفن‌همراه در سال جاری/ عکس

شیائومی با سهم ۱۲ درصدی در جایگاه سوم دیده می‌شود. این شرکت نیز نسبت به بازه مشابه پارسال ۱ درصد از سهم بازار خود را از دست داده است. در دو رده بعدی نام اوپو (مشتمل بر وان‌پلاس) و ویوو را می‌بینیم که به‌ترتیب ۱۰ و ۸ درصد از سهم بازار را در اختیار داشته‌اند و هر دو با افت ۱ درصدی سهمشان مواجه شده‌اند.

مجموع سایر برندها نیز ۳۴ درصد از سهم بازار را تشکیل داده‌اند که سهم آن‌ها نسبت به پارسال ۳ درصد افزایش یافته است.

تحلیل‌گران انتظار دارند که فروش گوشی‌ها در فصل چهارم ۲۰۲۳ یا اوایل ۲۰۲۴ بهتر شود. این پیش‌بینی می‌تواند وابسته به موفقیت عرضه سری آیفون ۱۵ و سری گلکسی S۲۴ باشد. اما هنوز برای نتیجه‌گیری دراین‌باره زود است و باید منتظر بمانیم تا ببینیم نتیجه عملکرد فروش محصولات این دو شرکت در بازارهای جهانی چه خواهد بود.

۲۲۷۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1826099

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه موبایل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صادق بوقی را بیشتر بشناسید ؟ / متن شعر آهنگی که می خواند چیست ؟! + فیلم