چگونه موها را با زردچوبه بلوند کنیم؟


چگونه موها را با زردچوبه بلوند کنیم؟

اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که مو‌های خود را زیاد رنگ می‌کنید و دوست دارید رنگ‌های متنوع را بر روی...

چگونه موها را با زردچوبه بلوند کنیم؟

اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که مو‌های خود را زیاد رنگ می‌کنید و دوست دارید رنگ‌های متنوع را بر روی مو‌های خود امتحان کنید باید رنگ کردن مو با زردچوبه را امتحان کنید. افراد زیادی هستند که دوست دارند مو‌های خود را مدام تغییر دهند رنگ‌های شیمیایی باعث آسیب زیادی به مو می‌شوند مخصوصاً اگر این کار زیاد انجام بگیرد. برای همین معمولاً کسانی که مو‌های خود را رنگ می‌کنند به دنبال استفاده از رنگ‌های طبیعی و بی‌ضرر هستند. در این مقاله رنگ کردن مو با زردچوبه را که یک ماده طبیعی و بی‌ضرر می‌باشد به شما آموزش می‌دهیم.

بیشتر بخوانید: رنگ موی طبیعی، کمک به سلامت مو

ترکیبات مورد نیاز برای رنگ کردن مو با زردچوبه

برای رنگ کردن مو با زردچوبه به مواد خیلی زیادی نیاز ندارید. شما می‌توانید با موادی که در دسترس می‌باشند و در آشپزخانه همه خانواده‌ها پیدا می‌شوند مو‌های خود را به راحتی و بدون آسیب رنگ کنید. تنها موادی که برای انجام این کار نیاز دارید عبارتند از زردچوبه، بطری فشرده، حوله و‌شانه. تنها با این چند چیز ساده می‌توانید مو‌های خود را به صورت طبیعی رنگ کنید.

چگونه موها را با زردچوبه بلوند کنیم؟

طریقه رنگ کردن مو با زردچوبه

در رنگ کردن مو با زردچوبه هیچ نیازی به دکلره کردن و سفید کردن مو نمی‌باشد. برای اینکه بتوانیم مو‌هایی بلوند یا قهوه‌ای و طلایی داشته باشیم می‌توانید با زردچوبه در خانه مو‌های خود را رنگ کنید. اگر رنگ موی شما خیلی تیره باشد تغییر چندانی احساس نمی‌کنید. پس از اینکه مو‌های خود را با زردچوبه رنگ کردید خواهید دید که طیف رنگی مختلفی بر روی مو‌های شما ایجاد می‌شود.

رنگی که در آخر بر روی مو‌های شما ایجاد می‌شود بستگی به رنگ اصلی موی شما و تیرگی یا روشنی مو‌های خودتان دارد. بنابراین نتیجه رنگ مو با زردچوبه برای افراد مختلف متفاوت می‌باشد. هرچه رنگ ساقه موی شما روشن‌تر باشد رنگی که بر روی آن ایجاد می‌شود بیشتر به چشم می‌آید.

  1. قابلمه را با دو فنجان آب پر کنید و بر روی اجاق گاز قرار‌داده تا به جوش آید.
  2. سپس دو قاشق غذاخوری زردچوبه و نصف فنجان زردچوبه تازه را با هم مخلوط کرده و در آب جوش روی گاز بریزید. این محلول را با یک قاشق بزرگ هم‌زده تا کاملاً در آب حل شود.
  3. قابلمه را از روی گاز بردارید پس از خاموش کردن شعله اجازه دهید مخلوط زردچوبه خنک شود.
  4. سپس این مخلوط را در داخل یک بطری بریزید و درب آن را ببندید.
  5. بر روی گردن خود یک حوله بگذاری تا مواد بر روی شما نریزد. با یک دستکش پلاستیکی دست خود را بپوشانید و گردن خود را خم کرده در سینک ظرفشویی یا حمام مو‌های خود را رنگ کنید.
  6. فراموش نکنید که ریشه و پشت مو‌ها را نیز رنگ کنید. از این رنگ مو مقداری را نیز روی ریشه‌ها و انتهای موی خود بزنید. از دست خود کمک بگیرید و رنگ را در تمام سطح مو پخش کنید.
  7. سپس مو‌ها را‌شانه کنید و اجازه دهید تا ۱۵ دقیقه بر روی مو‌هایتان رنگ بماند.
  8. اکنون مو‌های خود را با آب بشویید و سپس خشک کرده و‌شانه کنید.

چگونه موها را با زردچوبه بلوند کنیم؟

در نظر داشته‌ باشید قبل از اینکه تمام مو‌های خود را آغشته به زرد چوبه کنید نخست قسمت کوچکی از آن را رنگ کنید و سپس همه مو را با زردچوبه به رنگ دلخواه خود در بیاورید.

برای اینکه یک رنگ زیبا داشته باشید می‌توانید مو‌های خود را با مخلوطی از دارچین و زردچوبه و قهوه و پوست گردو رنگ کنید. برای اینکه مو‌های خود را با زردچوبه رنگ کنید باید بدانید که شما می‌توانید برای رنگ موی خود از زردچوبه به تنهایی و یا در ترکیب با مواد دیگر مانند دارچین و قهوه نیز استفاده کنید. بنابراین می‌توانید رنگ‌های متنوع و جذابی خلق کنید.

قبل از اینکه رنگ کردن مو را آغاز کنید ابتدا با فاصله پوست گردن، پیشانی و جا‌هایی را که اطراف خط رویش موی شما قرار دارند چرب کنید زیرا ممکن است زردچوبه پوست شما را به رنگ زرد در آورد.

مزایای زردچوبه برای مو چیست؟

عوامل زیادی باعث به‌ هم ریختن ساختار مو می‌شود که می‌توان به چربی سر، شوره، مشکلات پوست سر و عوامل محیطی اشاره کرد. در اینجا به چند مورد از مزایای زردچوبه برای مو اشاره‌ می‌کنیم.

چگونه موها را با زردچوبه بلوند کنیم؟

جلوگیری از ریزش مو

زردچوبه از ریزش مو جلوگیری می‌کند. وقتی مو‌های شما دچار ریزش می‌شود حجم آن کم‌شده و انرژی لازم برای رشد دوباره را ندارد. زردچوبه با خاصیت ضد التهابی خود ریشه و فولیکول مو را تقویت می‌کند و از ریزش مو جلوگیری‌کرده و باعث رشد مجدد مو‌های از بین‌رفته می‌شود‌.

از بین بردن شوره سر

شوره سر می‌تواند عامل دیگر برای ریزش مو باشد. زردچوبه به درمان شوره سر کمک زیادی می‌کند زیرا دارای خاصیت ضد التهابی و ضد باکتریایی است.

کنترل چربی مو

چربی بیش از حد مو نیز باعث ریزش می‌شود. پزشکان بر این عقیده هستند که در صورت داشتن مو‌های چرب و شوره دار نخست باید چربی و شوره را برطرف کنید. بعد از آن ریزش خود به خود برطرف می‌شود. زردچوبه چربی کف سر را تنظیم می‌کند و باعث افزایش رشد مو می‌شود.

سلامتی کف سر

اگر کف سر شما سالم باشد بر روی رشد موی شما تأثیر زیادی دارد. جریان خون کافی در کف سر باعث می‌شود که رشد مو‌های شما نرمال باشد. زردچوبه باعث می‌شود تا جریان خون در کف سر شما به صورت متعادل درآید و در نهایت به رشد مو‌های شما کمک فراوانی می‌کند.

چگونه موها را با زردچوبه بلوند کنیم؟

کم کردن اثر عوامل محیطی

استرس یا همان رادیکال‌های آزاد می‌تواند باعث کاهش رشد مو و ریزش شود. زردچوبه دارای خاصیت آنتی اکسیدانی می‌باشد و می‌تواند این عوامل را از بین‌برده و به رشد مجدد مو کمک بسیاری می‌کند.

شما می‌توانید زردچوبه را به صورت صابون درآورده‌ و از آن برای شستن مو‌های خود به جای شامپو‌های شیمیایی استفاده‌کنید. یک صابون گلیسیرین را بر روی حرارت آب کنید و به آن یک قاشق غذاخوری تا ۲ قاشق غذاخوری زردچوبه اضافه کنید. سپس آن‌ها را خوب با هم مخلوط کنید و در یک قالب ریخته و در یخچال قرار دهید تا سفت شود. از این صابون می‌توانید برای شستشوی مو و یا حتی برای شستشوی صورت خود استفاده کنید. همچنین می‌توانید مقداری زردچوبه را داخل شامپوی خود ریخته‌و در هنگام شستشو از این شامپو استفاده کنید.

آنچه از رنگ کردن مو با زردچوربه خواندیم:

اکثر خانم‌ها عاشق رنگ کردن مو‌های خود هستند و ممکن است سالی چند بار مو‌های خود را رنگ کنند. همچنین این افراد تنوع ایجاد کرده و هر بار رنگ مو را عوض می‌کنند. معمولاً رنگ مو‌هایی که بانوان استفاده می‌کنند شیمیایی هستند که بوسیله آن عمل رنگ کردن مو را در خانه و یا در آرایشگاه‌ها انجام می‌دهند. رنگ کردن مو با مواد شیمیایی مخصوصاً برای افرادی که در فاصله زمانی کوتاه رنگ مو‌های خود را تغییر می‌دهند بسیار آسیب‌رسان می‌باشد و باعث ریزش مو می‌شود. استفاده از مواد طبیعی مانند زردچوبه باعث می‌شود تا علاوه برداشتن رنگ موی زیبا از آسیب‌های ناشی از رنگ مو‌های شیمیایی در‌امان باشید. رنگ کردن مو با زردچوبه یک ترکیب طبیعی می‌باشد و هیچگونه ضرر و زیانی برای مو ندارد.

چگونه موها را با زردچوبه بلوند کنیم؟

زردچوبه می‌تواند رنگ بسیار زیبایی بسته به رنگ پایه موی شما ایجاد کند بدون اینکه هیچ گونه آسیبی به بافت و ساختار موی شما وارد شود. رنگی که زردچوبه معمولاً به مو‌های شما می‌بخشد طلایی یا قهوه‌ای روشن می‌باشد. اگر دوست دارید رنگ‌های دیگری با تنوع بالا بر روی موی خود با مواد طبیعی ایجاد کنید می‌توانید از ترکیب زردچوبه با دارچین، قهوه و پوست گردو استفاده کنید. قبل از رنگ کردن کل مو‌هایتان با زردچوبه اول بر روی قسمتی از مو‌ها آن را تست کنید و در صورتی که دچار حساسیت یا مشکلات دیگری نشده‌اید و از رنگ آن رضایت کامل را داشتید می‌توانید کل مو‌های خود را به آن آغشته کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آرایش و سلامت مو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بلایی که ناخن کاشت سرتان می آورد / راهکار پیشگیری و درمان قارچ کاشت ناخن + فیلم